gardeshban.ir

تایلند کشوری دیدنی و زیبا با جاذبه‌های متنوع است. در تایلند برای همه اعضای خانواده، جاذبه‌ای وجود دارد که از دیدن آن بدون تردید لذت می‌برید.
کد خبر: ۱۳۵۱۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 13
گردشبان (gardeshban.ir) :

تایلند یک مقصد گردشگری عالی برای تعطیلات خانواگی است. این کشور دیدنی و زیبا، جاذبه‌های بسیار متنوعی دارد که همه سلیقه‌ها را راضی می‌کند. از سواحل زیبا گرفته تا طبیعت بی‌نظیر و فعالیت‌های تفریحی جذاب در پارک‌ها برای کودکان و دوستداران ماجراجویی.

سفر با بچه‌ها، نیاز به برنامه‌ریزی بیشتری دارد. آنها معمولا به جاذبه‌هایی که بزرگترها علاقه دارند، توجهی نشان نمی‌دهند. اگر همراه با بچه‌ها سفر می‌کنید باید مقصدهایی را انتخاب کنید که مکان‌های تفریحی و پارک‌های متعددی داشته باد. همچنین، باید حمل و نقل عمومی در این مقصدها گسترده و کارآمد باشد تا بتوانید به راحتی خودتان را به جاذبه‌های مختلف برسانید.

در ادامه چند مقصد گردشگری برتر تایلند را معرفی می‌کنیم که برای سفر همراه با خانواده و کودکان، امکانات و جاذبه‌های خوبی دارد.

پوکت

مقصدهای خانوادگی تایلند

پوکت بزرگترین جزیره تایلند، مجموعه‌ای بی‌نظیر از جذاب‌ترین جاذبه‌های خانوادگی است. از جمله سواحل زیبا که در آنها کودکان می‌توانند از انواع تفریحات آبی لذت ببرند و با شن بازی کنند. پارک‌های آبی متعددی در پوکت وجود دارد که همه اعضای خانواده را سرگرم می‌کند. نوجوانان و جوانان می‌توانند از تفریحات آبی و ساحلی مثل قایق سواری لذت ببرند. آکواریوم پوکت یکی دیگر از جاذبه‌های آن است که همه سنین و سلیقه‌ها را راضی می‌کند.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های خانوادگی زیادی در پوکت وجود دارد که می‌توانید برای اقامت خود انتخاب کنید.

کرابی

کرابی جزیره‌ای زیبا و مقصدی عالی برای یک سفر خانوادگی ساحلی است. آکواریوم و جاذبه‌هایی مثل سواحل بی‌نظیر و زیبا دارد. در مناطق حفاظت شده حیات وحش کرابی می‌توانید حیوانات بومی را از نزدیک ببینید. پارک‌های ملی، پارک‌های جنگلی و آبشارهای زیبا از دیگر جاذبه‌های کرابی است که برای همه سنین و سلیقه‌ها جالب است.

بازدید از معابد زیبا، سفرتان را تکمیل می کند.

استان پراچواپ خیری خان

مقصدهای خانوادگی تایلند

این استان بین بانکوک و جنوب تایلند قرار دارد. این استان را بیشتر از همه به خاطر شهر ساحلی هوان هین می‌شناسند. در این شهر اقامتگاه‌ها و رستوران‌های بی‌نظیری وجود دارد. پارک‌های آبی متعددی در این استان ساخته شده است که برای همه اعضای خانواده مناسب است.

در مناطق حفاظت شده حیات وحش، بچه‌ها می‌توانند میمون‌های بومی را از نزدیک ببینند. اگر دوست دارید جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی را به سفر خود اضافه کنید، بازدید از معبد Thammikaram Worawihan را از دست ندهید. قایق سواری به مقصد پارک ملی Khao Sam Roi Yod یکی دیگر از تجربیات جذابی است که نباید از دست بدهید.

بانکوک

مقصدهای خانوادگی تایلند

بانکوک شهری پر زرق و برق و دیدنی است که جاذبه‌های بسیار متنوع و جذابی دارد. این شهر پر از پارک‌های جنگلی، پارک آبی و پارک‌های تفریحی متنوع است. بانکوک ساحل ندارد ولی در پارک‌های آبی متعدد آن می‌توانید از تفریحات آبی لذت ببرید.

معابد و کاخ‌های قدیمی باشکوه، بخش دیگری از جاذبه‌های بانکوک را تشکیل می‌دهند که فرصت بازدید از آنها را نباید از دست بدهید. اگر اهل خرید کردن باشید، در بانکوک هیچ کم و کسری از نظر تعداد مراکز خرید و محصولات عرضه شده وجود ندارد. انواع موزه‌های متنوع در بانکوک منتظر حضور گردشگران است.

چیانگ مای

مقصدهای خانوادگی تایلند

چیاتگ مای را معمولا با نام پایتخت شمالی تایلند می‌شناسند. چیانگ مای فضایی آرام‌تر نسبت به بانکوک دارد و یک مقصد خانوادگی عالی است. اگر دوست دارید فعالیت‌های تفریحی در فضای باز را به صورت خانوادگی تجربه کنید، تورهای جنگل‌گردی را از دست ندهید.

در تورهای طبیعت گردی می‌توانید با حیات وحش و طبیعت منطقه آشنا شوید. تفریحات پرهیجانی مثل رفتینگ، قایق سواری و زیپ‌لاین در این تورها ارائه می‌شود.

کمپ‌های نگهداری فیل‌ها فرصت مناسبی برای بچه‌ها است تا از نزدیک این حیوانات دوست‌داشتنی را ببینند. باغ وحش چیانگ مای یکی از جاذبه‌هایی است که معمولا توجه بچه‌ها را جلب می‌کند و نباید از دست بدهید. بازار شبانه چیانگ مای بهترین فرصت برای خرید صنایع دستی و سوغات است.

چیانگ رای

مقصدهای خانوادگی تایلند

چیانگ رای معمولا زیر سایه مقصدهای گردشگری اطرافش قرار می‌گیرد و کمتر مورد توجه گردشگران قرار دارد. در حالی که جاذبه‌های بسیار متنوعی برای کودکان و بزرگسالان دارد. به خصوص برای کسانی که می‌خواهند از مقصدهای و مسیرهای توریستی و شلوغ، فاصله بگیرند.

معبدهای قدیمی و بناهای تاریخی، بخش دیگری از جاذبه‌های چیانگ رای است برای کسانی که دوست دارند جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی را ببینند. در چیانگ رای می‌توانید در کلبه‌های جنگلی اقامت کنید و زندگی اهالی بومی را از نزدیک ببینید.

استان کانتچانابوری

مقصدهای خانوادگی تایلند

این استان در حاشیه رود در غرب تایلند قرار دارد. کانچانابوری طبیعتی حیرت‌انگیز دارد و تاریخ شگفت‌انگیز آن توجه گردشگران را جلب می‌کند. بازارهای قدیمی و موزه‌ها، از جاذبه‌هایی است که نباید از دست بدهید.

آبشارهای زیبای  Sai Yok Noi و Erawan برای علاقه‌مندان به طبیعت، فرصت خوبی برای گشت‌وگذار در طبیعت است. غارهایی با شکل‌های صخره‌ای عجیب و عبور از مسیرهای جنگلی، از جاذبه‌های خاص طبیعت این استان است.

پارک‌های آبی و معابد متعدد را نیز می‌توانید در این استان پیدا کنید. جاذبه‌های این منطقه بسیار متنوع است و برای همه اعضای خانواده، جاذبه‌ای دارد.  

استان چنبوری

مقصدهای خانوادگی تایلند

استان چنبوری در بخش شرقی خلیج تایلند قرار دارد. در چنبوری نیز جاذبه‌های زیادی برای بچه‌ها وجود دارد.

مقاله‌های مرتبط:

  • سفر ۴ روزه به کرابی؛ بهشتی پنهان در تایلند
  • راهنمای خرید در بازارهای شبانه پوکت، تایلند

سواحل شنی، ورزش‌های آبی، معبد چوبی پناهگاه حقیقت  و موزه‌ی جذاب و دیدنی ریپلی از جاذبه‌های این منطقه است که نباید از دست بدهید.

 اگر از علاقه‌مندان به طبیعت باشید در باغ‌های گیاه‌شناسی و پارک‌های جنگلی این استان می‌توانید از تماشای پوشش گیاهی منطقه لذت ببرید و در آرامش طبیعت، قدم بزنید.

پارک‌های آبی، موزه‌ها و معابد متعدد و بازارهای شناور از دیگر جاذبه‌های این استان است که نباید از دست بدهید.

استان ترات

مقصدهای خانوادگی تایلند

این استان در کنار خلیج تایلند قرار دارد و مجموعه‌ای از چندین جزیره زیبا و شگفت‌انگیز است. در این جزایر دیدنی می‌توانید از انواع تفریحات جذاب خانوادگی لذت ببرید. سواحل شنی سفید، صخره‌هایی با پوشش جنگلی و حیات وحش بی‌نظیر، از جذابیت‌های این استان برای گردشگران است.

در این استان می‌توانید به دهکده‌های ماهیگیری سر بزنید و از خوردن غذاهای محلی آنها لذت ببرید. اگر اهل غواصی و قایق‌سواری باشید، این استان بهترین مقصد برای سفر شما است.

استان ناخون راتچاسیما

مقصدهای خانوادگی تایلند

این استان، بزرگترین استان تایلند است. اولین پارک ملی تایلند یعنی پارک ملی Khao Yai در این استان پایه گذاری شد. در این مقصد گردشگری، می‌توانید بچه‌ها را به تماشای جنگل ببرید و با پوشش گیاهی و حیات وحش منطقه آشنا کنید. مسیرهای پیاده‌روی متعددی متناسب با سطح آمادگی بندی مختلف، در این پارک وجود دارد.

آبشارهای زیبا از دیگر جاذبه‌های این منطقه است که توجه دوستداران طبیعت را جلب می‌کند. در این استان، بقایای باستانی از شهرهای قدیمی هم وجود دارد که مورد توجه دوستداران تاریخ و فرهنگ قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار