gardeshban.ir

یک هواپیما که اندازه بالش طولانی تر از یک زمین فوتبال معمولی است، به تازگی پروازی موفقیت آمیز را تجربه کرده است!
کد خبر: ۱۳۵۴۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 14
گردشبان (gardeshban.ir) :

امروزه ما در جهانی زندگی می‌کنیم که یکی از مهم‌ترین اهداف تکنولوژی این است که همه چیز با کوچک‌ترین اندازه‌ی ممکن ساخته شود. در حال حاضر حجم عظیم اطلاعات می‌توانند در یک قطعه‌ی بسیار کوچک جا شوند، از آن طرف مردم تمایل به رانندگی با ماشین‌های کوچک‌تر را پیدا کرده‌اند تا دی‌اکسید‌کربن کمتری تولید کنند و در نتیجه اثرات مخرب کمتری روی زمین باقی بگذارند. در خلال تمام تئوری‌های جدید برای پیشرفت تکنولوژی و کوچکتر کردن سایز همه‌ی اشیاء و وسایل، بزرگ‌ ترین هواپیمای جهان اولین پروازش را تجربه کرده است! اما راز ساختن این هواپیمای بسیار بزرگ چیست؟

بزرگ‌ترین هواپیمای جهان به تازگی اولین پرواز موفقیت‌آمیزش را تجربه کرده است!

نگران نباشید! ساخت این هواپیما به خاطر تظاهر و تجملات نبوده است و اصلا بدون هدف ساخته نشده است! این بزرگ ترین هواپیمای جهان که توسط کمپانی فضایی استراتولانچ (Stratolaunch) ساخته شده است، تنها هواپیمایی است که به خاطر سایز بزرگش می تواند ماهواره‌ها را روی پشتش حمل کند. این هواپیما می تواند این ماهواره‌ها را به جو ببرد و بعد آن‌ها را در فضا راه‌ اندازی کند.

بزرگ‌ترین هواپیمای جهان به تازگی اولین پرواز موفقیت‌آمیزش را تجربه کرده است!

با این هدف، این هواپیمای بزرگ ساخته شده است و عنوان "بزرگ‌ ترین هواپیمای جهان" را کسب کرده است. اما جالب است بدانید که این عنوان در واقع به خاطر بلند بودن بال این هواپیما است و نه بزرگ بودن کل هواپیما! در واقع طول بال این هواپیما از این سر بال تا آن سر بالش 385 فوت (حدود 117 متر) است. در حالی که طول یک زمین فوتبال معمولی 360 فوت (حدود 110 متر) است و در نتیجه بال این هواپیما حتی از طول یک زمین فوتبال هم بلندتر است! با این حال هواپیماهای دیگری در جهان وجود دارند که طول نوک تا دمشان از این هواپیما بیشتر است، اما هیچ هواپیمای دیگری تا به حال با بال به این بزرگی ساخته نشده است.

بزرگ‌ترین هواپیمای جهان به تازگی اولین پرواز موفقیت‌آمیزش را تجربه کرده است!

خوب! با همه‌ی این صحبت‌ها، مزیت ساخت این هواپیمای بزرگ چیست؟ همان طور که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم، هدف از ساخت این هواپیما، حمل ماهواره و نصب آن در فضا بوده است. این هواپیما قادر است که 6.2 مایل یا تقریبا 10 کیلومتر را در فضا قبل از آزاد سازی بارش پرواز کند. این متد اصلا روش جدیدی نیست و کمپانی ویرجین گالاکتیک (Virgin Galactica) هم تا به حال موشک‌هایش را با همین روش به فضا فرستاده است.

بزرگ‌ترین هواپیمای جهان به تازگی اولین پرواز موفقیت‌آمیزش را تجربه کرده است!

برگردیم به هدف اصلی ما از پیشرفت تکنولوژی یعنی کاهش دی‌اکسید‌کربن! همان طور که حدسش را زده‌اید، حمل ماهواره بر دوش یک هواپیما برای محیط زیست بسیار بهتر از متد قبلی است و اثرات مخرب به نسبت کمتری در محیط ‌زیست به جا می گذارد. علاوه بر این، هواپیمای نامبرده توانایی برگشت به زمین را دارد و به همین خاطر فرستادن ماهواره با هواپیما بسیار ارزان تر از ارسال موشک به فضا تمام می شود و مانند موشک در فضا برای همیشه رها نمی شود! گذشته از همه‌ی این‌ها، جالب است بدانید بر طبق گزارش بی‌بی‌سی (BBC)، خلبان این هواپیما اعلام کرده است که راندن بزرگ ترین هواپیمای جهان با این هیبت و عظمت تجربه‌ی بسیار عالی و شگفت‌انگیزی بوده است!

بزرگ‌ترین هواپیمای جهان به تازگی اولین پرواز موفقیت‌آمیزش را تجربه کرده است!

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار