gardeshban.ir

مسافرانی که از ایستگاه مرکزی قطار کلن بیرون می آیند، پیش چشمانشان شکوه یک بنای عظیم را می بینند که سر به فکر کشیده و تماشای بلندترین نقطه آن حتما کلاه از سر بیننده می اندازد. کلیسای جامع کلن آلمان درست در کنار ایستگاه مرکزی قطار قرار دارد و چند قدم آن سوتر از این بنای باشکوه، رود زیبای راین جریان دارد. کلیسای کلن با معماری کم نظیر گوتیک یکی از جاذبه های اصلی کشور آلمان محسوب می شود.
کد خبر: ۱۳۵۶۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 15
گردشبان (gardeshban.ir) :

دم کلن یا کلیسای جامع کلن حدود 600 سال قدمت دارد. در این 6 قرنی که از سر گذرانده وقایع بسیاری را تجربه کرده که هر کدام نشانی بر تن او به جا گذاشته اند. دم کلن در جنگ جهانی دوم با 7 بمب که بر تنش فرود آمدند، به شدت آسیب دید، تصاویری از آسیب هایی که در جنگ جهانی دوم به کلیسا وارد شده، هنوز هم روی دیوار کلیسا و مقابل خروجی ایستگاه قطار قرار دارد.

در کنار ورودی اصلی کلیسا که دیوارهایش با تندیس های عظیم پوشانده شده، دو برج با شکوه با ارتفاعی نزدیک به 157 متر قرار دارد. این کلیسا بزرگترین کلیسای گوتیک در اروپای شمالی و دومین بنای مرتفع شهر کلن بوده که از تمام نقاط شهر قابل مشاهده است. علاوه بر این دم کلن سومین کلیسای جامع بلند در جهان است.

در همسایگی این کلیسای باشکوه و دیدنی، رود راین آرام و متین جریان دارد. در چند قدمی این کلیسا و درست روی رودخانه راین، پلی قرار دارد که در کلن به عنوان پل عشاق معروف است. نرده های فولادی پل پر از قفل هایی است که غالبا رنگ قرمز دارند و به رسم تمام پل های عشق در دنیا کلید آن ها به جریان رودخانه ای که در زیر پل جریان دارد، سپرده شده تا عشقی جاویدان را نصیب دو محبوبی کند که نامشان را روی قفل حک کرده اند. پل عشاق کلن هم محل عبور قطار است و هم مسیر عابران پیاده ای که مقصدشان سوی دیگر شهر است.

کلیسای جامع کلنکلیسای جامع کلن 2کلیسای جامع کلن 3کلیسای جامع کلن 4کلیسای جامع کلن 5کلیسای جامع کلن 6کلیسای جامع کلن 7

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار