gardeshban.ir

«همه حیوانات اینجا عاشق انسانند، به شرطی که انسان با روش درست با آن ها برخورد کند.» این را نادر رضا نوری می گوید، مردی که چند دقیقه بعد یک توله پلنگ را در آغوشش می گیرد و رو به دوربین های متعجب لبخند می زند. اینجا منطقه نمونه گردشگری در باراجین قزوین است که بخشی از آن به سافاری پارک و دهکده طبیعت اختصاص دارد. دهکده ای پر از شگفتی که درسهای زیادی برای ارتباط درست با طبیعت و حیوانات به بازدیدکنندگان می دهد.
کد خبر: ۱۳۶۰۰
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
دهکده طبیعت قزوین را شاید بتوان یک پناهگاه برای حیوانات آزرده و آسیب دیده دانست. محلی که در آن انسان ها با حیوانات مهربانند، التیامی برای دردهایشان پیدا می کنند و مرهمی بر زخمشان می گذارند. و پاسخ این محبت را هم می گیرند، گویی مهربانی در حیات وحش ماندگار است. سند این ماندگاری رفتاری است که می توان به تماشایش نشست، پلنگی که به آغوش پرستار خود می رود، و بچه شیری که به پاس لطف انسان ها به پدر و مادرش، به شیوه خودش به آن ها ابراز محبت می کند. اینجا می شود نتیجه مهربانی با طبیعت را دید، نتیجه دوستی با حیوانات و حمایت از آن ها را.

دامپزشکان مجرب در دهکده طبیعت، حیوانات آسیب دیده ای را که در سیرک یا در جریان انتقال غیر قانونی و قاچاق آسیب دیده اند درمان می کنند، اما پس از طی دوره درمان این حیوانات به دلیل شرایطی که دارند امکان زندگی در طبیعت را ندارند، همین است که ساکن دهکده می شوند. مدتی است برای بزرگتر شدن قلمرو این حیوانات و خروجشان از قفس ها، سافاری پارکی در همسایگی دهکده طبیعت ایجاد شده تا بعد از بهبود بتوانند در فضایی مناسب تر به زندگی ادامه دهند. به گفته نوری مدیر پروژه نخستین سافاری پارک ایران، در این پروژه 7 دره طراحی شده که در حال حاضر سه دره مورد بهره برداری قرار گرفته و اختصاص به زندگی گوزن های زرد، قوچ و میش و کل و بز دارد. در فاز بعدی این پروژه دره های بعدی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که محل زندگی گرگ، خرس، ببر و پلنگ هایی می شوند که ساکن دهکده طبیعت هستند.

در کنار تمام امکاناتی که برای بهبود شرایط گونه های مختلف جانداران در دهکده طبیعت وجود دارد، در آینده نزدیک نخستین بیمارستان حیات وحش ایران در منطقه باراجین مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

دهکده طبیعت، جایی برای تمرین مهربانی با حیوانات
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار