gardeshban.ir

میدان تقسیم، بعنوان قلب استانبول مدرن شناخته می‌شود. تکسیم و خیابان‌های اطراف آن را می‌توان یکی از معروفترین، محبوبترین و در عین حال پرپرشورترین مناطق استانبول دانست. وجود ایستگاه مرکزی شبکه متروی استانبول در این میدان باعث گردیده که مسافران برای آمد وشد در سطح شهر با مشکل مواجه نشوند و با کمترین هزینه به گرش و تفریح بپردازند.
کد خبر: ۱۳۶۰۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 16
گردشبان (gardeshban.ir) :

میدان تکسیم استانبول و خیابان‌های اطراف آن را می‌توان یکی از معروفترین، محبوبترین و در عین حال پرپرشورترین مناطق این شهر دانست. این میدان در در منطقه بی اوقلوی (بی اگلو) در قسمت اروپایی شهر استانبول قرار گرفته است، تکسیم دارای مراکز متعدد خرید، جاذبه‌های گردشگری و تفریحی می‌باشد. 


میدان تقسیم، بعنوان قلب استانبول مدرن شناخته می‌شود. وجود ایستگاه مرکزی شبکه متروی استانبول در این میدان باعث گردیده که مسافران برای آمد وشد در سطح شهر با مشکل مواجه نشوند و با کمترین هزینه به گرش و تفریح بپردازند.


اگر علاقمند به دیدن استانبول مدرن هستید، هیچ جایی بهتر از میدان تکسیم نیست. محبوبیت تکسیم در بین محلی‌ها و توریست‌ها ریشه در شور و نشاط موجود در رستوران‌هایی با لذیزترین غذاها، جاذبه‌های گردشگری، فروشگاه‌ها و مراکز خرید معتبر، وجود هتل‌های مختلف دارد.


میدان تقسیم (Taksim Meydanı)، تکسیم در زبان ترکی به معنای «تقسیم» است. این میدان محلی برای برگزاری جشن‌های سالیانه، اعیاد، کنسرت‌ها و اجتماع‌های محلی است.

تاریخچه منطقه تکسیم


 تاریخچه تکسیم


این منطقه به دستور سلطان محمود اول بنا شده و از آغاز نام این میدان را تکسیم یا همان تقسیم نهاندن، زیرا این میدان بهترین دسترسی محلی را به تمامی مناطق استانبول را داشته است. توپخانه تکسیم از جمله ساختمان‌های مربوط به میدان تکسیم بوده که در قرن ۱۹ میلادی ساخته شد و بعد‌ها به ورزشگاه و در نهایت در سال ۱۹۴۰ برای ساخت پارک تکسیم تخریب گردید.

آشنایی با منطقه تکسیم استانبول


 آشنایی با منطقه تکسیم استانبول  


همانطور که از قبل اشاره کردیم این میدان قلب استانبول مدرن می‌باشد و بسیاری از گردشگران مایلند در نزدیکی میدان تکسیم اقامت داشته باشند به همین علت آشنایی با خیابان‌های اطراف میدان تکسیم برای آن‌ها بسیار مهم می‌باشد. در ادامه با سایر خیابان‌های این منطقه آشنا می‌شوید.

خیابان استقلال (İstiklal Caddesi)

خیابان استقلال (İstiklal Caddesi)


استقلال مهم‌ترین خیابانی است که به میدان تکسیم منتهی می‌شود. خیابانی سنگفرش و ویژه عابرین پیاده. استقلال پراست از رستوران‌های شیک، سالن‌های سینما، مراکز خرید، کلاب‌های شبانه و ...، طعم خوش باقلوای استانبولی را در کافه‌های این خیابان تجربه کنید و با تراموا‌ها معروف (tram line) که امروزه به عنوان یکی از میراث‌های استانبول شناخته می‌شود، جابه جا شوید. در تمامی ساعات شبانه‌روز مردم زیادی در حال آمد و شد از این خیابان استقلال هستند.

بنای یادبود جمهوری (Monument Of The Republic) بنای یادبود جمهوری (Monument Of The Republic)


این بنا درست در مرکز میدان تکسیم قرار دارد. یادبود جمهوریت به مناسبت پنجمین سال تاسیس جمهوری ترکیه در سال ۱۹۲۳ ساخته شد که شامل تندیسی از آتاتورک (مصطفی کمال) بنیان‌گذار جمهوری ترکیه نوین سربازان در این اثر نماد ارتش ترکیه هستند به چشم می‌خورد. این اثر توسط پیکرتراش مشهور ایتالیایی، پیئترو کانونیکا Pietro Canonica ساخته و در سال ۱۹۲۸ میلادی رونمایی شد. یادبود جمهوریت، ادای احترامی است به تشکیل جمهوری ترکیه که در نتیجه جنگ استقلال به دست آمد، می‌باشد.

مرکز فرهنگی آتاتورک (Atatürk Kültür Merkezi) 

مرکز فرهنگی آتاتورک (Atatürk Kültür Merkezi)


یکی از مراکز فرهنگی مهم استانبول در میدان تکسیم واقع گردیده است، ساختمان بزرگی که خود یکی از بارزترین نمونه‌های معماری ترکی به شمار می‌آید. در این مرکز بیشتر کنسرت‌ها، نمایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود. هرساله فستیوال بین‌المللی ترکیه و بسایر رنامه‌های فرهنگی و هنری مانند ارکستر‌های ملی، اپرا‌ها و موسیقی‌های محلی ترکیه در سالن‌های اطراف مرکز فرهنگی آتاتورک اجرا می‌شود. علاوه بر این، تعداد زیادی از گالری‌های هنری هم در این مرکز برپا می‌شود.

محله سلطان احمد؛ اصالت استانبول 

محله سلطان احمد؛ اصالت استانبول


مسجد ایاصوفیه، مسجد سلیمانیه، مسجد آبی (مسجد سلطان احمد)، بازار بزرگ و حمام‌های تاریخی که از دیدنی و جاذبترین اماکن استانبول می‌باشند در محله سلطان احمد واقع گردیده اند. محله سلطان احمد از قدیمی‌ترین محله‌های ترکیه می‌باشد. این محله در خیابان استقلال و نزدیکی میدان تکسیم قرارگرفته است.

گشت و گذار در منطقه تکسیم استانبول 

گشت و گذار در منطقه تکسیم استانبول 


باقلوای استانبولی


باقلوای استانبولی یکی از معروفترین شیرینی‌های جهان می‌باشد که در منطقه تکسیم به فراونی یافت میشود. کافه و قنادی‌های زیادی هستند که باقلوای اصیل استانبولی را به صورت تازه سرو می‌نمایند. درضمن در فروشگاه‌های قنادی میتوانید علاوه بر سرو باقلوای تازه استانبولی استراحت کوچکی نیز داشته باشید.

غذا‌های ترکی را فراموش نکنید


بعد از یک گشت و گذار خوب و مفرح در این خیابان پر هیاهو، برای به در بردن خستگی تان می‌توانید به یکی از ده‌ها کافه و رستوران آن بروید و پیشنهاد می‌کنیم یکی از خوراکی‌های محلی ترکیه را امتحان کنید.

فست فود‌های معتبر جهانی در تکسیم


کی اف سی، مک دونالد، پیتزا هات و برگر کینگ و ... تقریبا در بیشتر کشور‌های جهان دارای شعبه هستند. اگر علاقمند به این نوع غذا هستید، منطقه تکسیم بهترین جا برای شکمگردی می‌باشد.


آیران را فراموش نکنید؛ یکی از نوشیدنی‌های خوب در استانبول آیران نام دارد، که در واقع نوعی شربت ماست سرد است و در فصل‌های گرم تابستانی طرفداران زیادی دارد.

در تکسیم، کمی سوغاتی بخرید


تکسیم یکی از بهترین امکان استانبول برای خرید سوغاتی است. علاوه بر خرید از بازار بزرگ استانبول، در این منطقه می‌توانید انواع و اقسام البسه، جواهرات و صنایع دستی را پیدا کنید. فقط وقت کافی برای خرید در نظر داشته باشید.

برند‌های مشهور در تکسیم


منطقه تکسیم بعنوان شلوغترین منطقه استانبول باعث حضور بهترین برند‌های دنیا شده است. هنگام قدم زدن در خیابان‌های این منطقه شاهد فروشگاه‌های برند‌های جهانی و ترک مانند: Debenhams، Guess، Mango، Zara، Diesel، LC Waikiki، Koton و ... خواهید بود.

خرید‌های ارزان در تکسیم


شما میتوانید با تجربه خرید ارزان را از دستفروش‌ها و چرخی‌ها در خیابان استقلال و میدان تکسیم که در کنار پیاده راه بساط کرده اند را داشته باشید. شما میتوانید هر چیزی را با کمترین قیمت بخرید.

فاصله تکسیم با معروف‌ترین خیابان‌های استانبول


 فاصله تکسیم با معروف‌ترین خیابان‌های استانبول:


۱) فاصله خیابان آکسارای تا میدان تکسیم با اتوبوس حدود ۱۰ دقیقه است البته با مترو تکسیم نیز می‌توان به ینی کاپی و سپس به آکسارای رفت. در این خیابان خرید ارزان را تجربه کنید.

۲) خیابان لاله لی در کنار خیابان اکسارای قرار دارد و با اتوبوس ۱۰ دقیقه تا تکسیم فاصله دارد.

۳) خیابان وطن نیز فاصله بسیار کمی با آکسارای دارد. ایستگاه مترو ینی کاپی در این خیابان است و تا فرودگاه آتاتورک ادامه دارد. مرکز خرید هیستوریا در این خیابان قرار دارد.

۴) فاصله خیابان فیندیک زاده تا خیابان آکسارای پیاده ۱۵ دقیقه و تا میدان تکسیم با اتوبوس هم ۱۵ دقیقه است.

۵) فاصله خیابان شیشلی و عثمان بی تا میدان تکسیم حدود ۵ تا ۶ دقیقه است.

۶) باکرکوی به فرودگاه آتاتورک نزدیک است و با تاکسی ده دقیقه تا فرودگاه فاصله دارد، اما فاصله باکرکوی تا میدان تکسیم ۴۵ دقیقه با اتوبوس است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار