gardeshban.ir

شانگهای، یکی از شهر‌های معروف چین و یکی از پر‌جمعیت‌ترین شهر‌های جهان است. این شهر، مرکز اقتصادی جهان نیز به حساب می‌آید. نام این شهر و تعاریفی که از آن می‌شنوید، قطعا شما را برای سفر به شانگ‌های وسوسه می‌کند، اما قبل از سفر خوب است تا برخی نکات را بدانید و از پیش با این شهر پر جنب و جوش آشنا شوید.
کد خبر: ۱۳۶۶۵
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
شانگهای، یکی از شهر‌های معروف چین و یکی از پر‌جمعیت‌ترین شهر‌های جهان است. این شهر، مرکز اقتصادی جهان نیز به حساب می‌آید. نام این شهر و تعاریفی که از آن می‌شنوید، قطعا شما را برای سفر به شانگ‌های وسوسه می‌کند، اما قبل از سفر خوب است تا برخی نکات را بدانید و از پیش با این شهر پر جنب و جوش آشنا شوید.

شانگ‌های شبیه‌ترین شهر جهان به نیویورک است و همین باعث شده تا خیلی‌ها این شهر را نیویورک شرق بنامند. شانگ‌های قلب تپند هی اقتصاد کشور اژدهاست و می‌توان همه جای شهر از این مساله مطمئن شد.

عبور رودخانه این شهر را به دو قسمت بزرگ قدیم و مدرن تقسیم کرده است، قسمت شرقی رودخانه که شامل برج‌ها و ساختمان‌های بلندی مانند ساختمان تجارت جهانی (SWFC)، برج تلویزیونی، برج هتل و دفاتر هایت، بانک ها، ساختمان بورس و بخش غربی قسمت قدیمی‌تر شهر متشکل از بازار‌های شلوغ قدیمی و معابد بزرگ و کوچک چینی می‌باشد.

سفر به شانگهای

آیا سفر به شانگ‌های بدون ویزا امکان‌پذیر است؟

اگر پاسپورت یکی از ۴۵ کشور زیر را داشته باشید، می‌توانید به راحتی تا ۷۲ ساعت بدون دردسر در شانگ‌های گشت و گذار داشته باشید:


اتحادیه اروپا (۲۴ کشور):  اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، لهستان، پرتغال، اسلوونی، اسلوونی اسپانیا، سوئد، سوئیس

اروپا (۷ کشور):  روسیه، بریتانیا، ایرلند، خشکسالی قبرس، بلغارستان، رومانی، اوکراین

آمریکا (۶ کشور):  ایالات متحده، کانادا، برزیل، مکزیک، آرژانتین، شیلی

اقیانوسیه (۲ کشور):  استرالیا، نیوزیلند

آسیا (۶ کشور):  کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور، برونئی، امارات متحد عربی، قطر.


بهترین زمان برای بازدید از شانگ‌های

بهترین زمان برای بازدید از شانگ‌های چه زمانی است؟

البته فراموش نکنید خیلی مهم است چه فصلی از سال وارد این شلوغی شوید؛ تابستان های گرم و مرطوب و پاییز پرباران می باشد و بهار از ماه مارس تا مه و پاییز از سپتامبر تا نوامبر به عنوان بهترین زمان برای بازدید از شانگ‌های پیشنهاد می‌شود. مگر این که برای تجارت قصد رفتن داشته باشید و مجبور شوید زمان دیگری به آ نجا سفر کنید.

البته هر زمانی که بخواهید سفر کنید، باید اطلاعات دقیقی در مورد آب و هوای این شهر به دست آورید

حمل ونقل در شانگ‌های

حمل ونقل در شانگ‌های چگونه است؟

اولین چیزی که از شانگ‌های می‌بینید فرودگاه مدرن آن خواهد بود. فاصله‌ی فرودگاه تا شهر با تاکسی حدودًا یک ساعت، با قطار‌های سریع السیری (Maglev) پانزده دقیقه و از نظر اقتصادی اتوبوس انتخاب خوبی برای پیمودن فاصله‌ی فرودگاه تا شهر هستند.

در این شهر دارای شبکه حمل و نقل پیشرفته‌ای دارد که می‌توان به خطوط اتوبوسرانی، تاکسی، شبکه گسترده مترو و قایق سواری بر روی رودخانه اشاره کرد.

خوراک و غذا در شانگ‌های

خوراک و غذا در شانگ‌های چگونه است؟

خیلی از غذا‌ها در شانگهای، شیرین و چرب سرو می‌شوند. اولویت غذایی برای بومیان، اغلب ماهی‌های آب شیرین است. البته خوراک دریایی هم (بخار پز یا سرخ شده) محبوبیت زیادی دارد.

نکته: در شانگ‌های وقتی صحبت از گوشت می‌شود منظور، بدون شک گوشت خوک است. قبل از سفارش غذا باید نوع گوشت موجود در غذا را مشخص نمایید.

خوارک مرغ، غاز و اردک به همراه سبزیجات از غذا‌های غالب شانگ‌های هستند. اگر شما گیاه خوار هستید، هنگام سفارش سبزیجات اطمینان حاصل کنید که ظرف تان خالی از میگو یا گوشت قرمز یا نظایر این‌ها باشد.

چه چیز‌هایی را در شانگ‌های می‌بینید

چه چیز‌هایی را در شانگ‌های می‌بینید؟

بسیاری از سایت‌های توریستی اطلاعات مفید و کارآمدی در مورد جاذبه‌های گردشگری شانگ‌های ارائه داده‌اند. نمایشگاه‌ها، موزه، معابد، پارک‌ها و ... از جمله جاذبه‌های گردشگری معروف و جذاب چین است که به وفور در شانگ‌های هم دیده می‌شوند.

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری شانگ‌های موارد بسیار زیادی می‌باشدکه مهمترین‌ها را برای شما یادآور می‌شویم:

دریاچه‌ی غربی هَنگ ژو، باغ‌های سوژو، باغ توی سی، شهر قدیمی و بازار و باغ‌های یویوان، پودونگ، آ کواریوم اقیانوسی شانگهای، دیدنی‌های منطقه‌ی هَنگ ژو (معبد لینگ یین و موزه ابریشم)، دیدنی‌های منطقه‌ی سوژو (موزه ابریشم، معبد باغ غربی، معبد راز)، دیدنی‌های منطقه‌ی ژوجیاجیو (شهر آبی، معبد خدای شهر، کلیسای کاتولیکی ژوجیاجیو)، پاگودای مروارید تُنگ لی، دیدنی‌های منطقه‌ی باند (موزه‌ی باند، گشت رودخانه‌ای هوانگ پو، گالری هنر شانگهای، موزه‌ی تاریخ طبیعی شانگهای)، میدان مردم، موزه‌ی شانگ‌های میدان رن مین، معبد خدایان شهر، دیدنی‌های منطقه‌ی پودونگ (برج جی نمائو، موزه‌ی تاریخ شانگهای)، دیدنی‌های خیابان جینگ آن و نان جینگ غربی (مرکز هنری خیابان مُگان شان، معبد بودای یشمی، معبد جینگ آن)، محله‌ی فرانسوی‌ها (مرکز هنری خیابان تای کینگ، مرکز هنری آگهی‌های تبلیغاتی، موزه‌ی هنر شانگهای، موزه لیولی گنگ فانگ)، تئاتر مرکزی شانگهای، دنیای سیرک شانگهای، اپرای چینی، تئاتر یی فو، تئاتر لی سئوم، تئاتر هنر‌های شانگهای، مرکز هنر‌های نمایشی شانگهای، تئاتر بزرگ شانگ‌های و ...

بهترین فروشگاه‌ها در شانگ‌های

بهترین فروشگاه‌ها در شانگ‌های

در یکی از مهمترین قطب‌های اقتصادی فروشگاه‌های خاص و ویژه‌ای را می‌توان یافت که اگر بی نظیر نباشند، قطعا کم نظیر هستند. برخی از این فروشگاه‌ها را برای شما نام میبریم.

فروشگاه هنر دویون شوان (اشیای عتیقه، هنری و خطاطی چینی و کتاب‌های هنر به زبان چینی و انگلیسی)، فروشگاه موزه هنر شانگ‌های (سوغاتی‌های توریستی دارای کیفیت خیلی بالا) فروشگاه شانگ‌های آبی و سفید (سرامیک‌هایی با طرح و هنر سنتی)، فروشگاه چاپ استیک یون هونگ، فروشگاه مروارید‌ها و جواهرات آمی لین، بازار کیپو (بزرگترین فروشگاه‌های کل شانگهای)، بازار الکترونیک شانگهای، بازار دی و مرکز خرید هنگ کنگ، مرکز خرید شهر رافلی (مرکز برند‌های معتبر جهانی)، بوتیک پین هدوز‌های سوژو (با کیفیت‌ترین کفش‌های راحتی ابریشمی)، مرکز خرید پادشاه ابریشم (لباس سنتی چینی)، بازار‌های عتیقه در خیابان دُن گتای و معبد خدایان شهر قدیمی، داروخانه‌ی سنتی تُنگ هان چون، مغازه خیابان قدیمی (خیابان قدیمی برای خرید سوغاتی ایده آل است)، فروشگاه ظروف چینی اسپین، فروشگاه اینش (بهترین تی شرت و ژاکت)، فروشگاه آسمان روشن (انواع جواهرات دست ساز تبتی)، مغازه‌ی چای هویفنگ، فروشگاه بزرگ نِش تا گه، مرکز خرید سوپر برند، فروشگاه منسوجات ژانگ (انواع پارچه، فرش، لباس عتیقه) و مروارید‌ها و جواهرات آمی لین

ندانستن زبان در شانگهای

آیا ندانستن زبان، مانع بزرگی است؟

ندانستن زبان کار شما را دشوار می‌کند، اما نمی‌تواند مانع از سفر رفتن شما شود. اکثر راهنمایان تور‌ها به زبان انگلیسی تسلط دارند، پس زمانی که همراه آنان هستید مشکل خاصی نخواهید داشت. اکثر کارکنان هتل‌ها در شانگ‌های و همچنین کارکنان چندین رستوران معروف و بین‌المللی در شانگ‌های نیز به زبان انگلیسی تسلط دارند.

تبادل ارز در شانگ‌های

آیا تبادل ارز در شانگ‌های راحت است؟

چین و تمامی شهر‌های آن به دلیل تجارت گسترده‌ای که در سطح جهان دارند، دارای سیستم بانکی پیشرفته‌ای هستند، پس تبادل ارز کار سختی نخواهد بود. در سراسر شانگ‌های نیز بانک و دستگاه خودپرداز به چشم می‌خورد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار