gardeshban.ir

«لا پیه‌درا دل‌پنول» یا «سنگ ال‌پنول» که به سنگ گوآتاپه هم معروف است صخره بزرگی در مرز میان دو شهر کوچک گوآتاپه و ال‌پنول در آنتیوکیا و یکی از جاذبه‌های معروف کشور کلمبیا است.
کد خبر: ۱۳۶۷۰
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 18
گردشبان (gardeshban.ir) :

صخره بزرگ «لا پیه‌درا دل‌پنول» که ۱۰میلیون تن وزن و ۲۰۰ متر ارتفاع دارد با جلگه‌ای احاطه شده است بنابراین از فاصله چند کیلومتری هم به‌خوبی دیده می‌شود.

تقریبا سراسر این صخره صاف است و فقط در یکی از طرف‌های آن، شکاف بلندی از بالا تا پایین امتداد می‌یابد. داخل این شکاف، پلکانی ۶۴۹ پله‌ای ساخته شده است.

در نیمه راه این پلکان زیارتگاه مریم باکره قرار دارد و بالای صخره، برجی سه‌ طبقه، غرفه‌هایی برای خرید سوغاتی، چند اغذیه‌فروشی و فضایی بر نشستن و تماشای چشم‌انداز دیده می‌شود.

این صخره در مرز دو شهر کوچک گوآتاپه و ال‌پنول قرار گرفته است و هر دو شهر ادعای مالکیت این صخره را دارند. زمانی، سکنه گوآتایه تصمیم گرفتند اسم شهرشان را با حروف درشت سفید روی صخره نقاشی کنند اما سکنه ال‌پنول متوجه این مسئله شدند و درحالی‌که از واژه Guatapé فقط دو حرف G و U کشیده شده بود جلوی کار را گرفتند. این دو حرف غول‌پیکر را هنوز می‌توان در سوی شمالی سنگ مشاهده کرد.

هرچند دولت کلمبیا از دهه ۱۹۴۰ میلادی این صخره را میراث ملی معرفی کرد اما نخستین‌بار سه کوهنورد رسما در جولای ۱۹۵۴ به این صخره صعود کردند و بعدها پلکان داخل شکاف ساخته شد و به‌مرور «لا پیه‌درا دل‌پنول» به جاذبه‌ گردشگری پرطرفداری تبدیل شد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار