gardeshban.ir

چین، بزرگترین صادر کننده دنیا و یکی از بزرگترین وارد کننده ها هم محسوب می شود.
کد خبر: ۱۳۷۰۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 19
گردشبان (gardeshban.ir) :

صادرات جدید چین قرار است از کشور کوچکی به نام امارات متحده و به عبارت دقیق تر از دبی باشد. کالای وارداتی چیست؟ در واقع کالایی وجود ندارد! یک پیست اسکی مسقف بزرگ چیزی است که چین به دنبال آن است تا برای المپیک آماده شود. از قرار معلوم شرکت سازنده اسکی دبی، مجید آل فاطیم (Majid AlFuttaim) اعلام کرده قرار است برای ساخت بزرگترین پیست سرپوشیده جهان در شانگهای دست به کار شود. به گفته این شرکت پیست سرپوشیده که وینتاستار شانگهای نام دارد، مساحتی در حدود 90 هزار متر مربع خواهد داشت. یعنی تقریباً سه برابر بزرگ تر از بیست غول آسای دبی. پیست اسکی دبی در سال 2005 افتتاح شد و بزرگترین پیست اسکی جهان محسوب می شد.

بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده جهان

پیست اسکی شانگهای، یک محوطه ورزشی کامل است

در حال حاضر بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده دنیا در شمال شرقی چین قرار دارد، در شهری به نام هاربین. پیست آن هم پیست هاربین واندا نام گذاری شده که در سال 2017 افتتاح شد. این پیست مساحتی حدود 80 هزار متر مربع دارد. ولی طرحی که برای پیست شانگهای در نظر گرفته شده به کل متفاوت است و البته چندان متواضعانه هم نیست. پیست شانگهای قرار است که سه سطح شیب دار برای اسکی داشته باشد که هر کدام زاویه متفاوتی دارند و یکی از آن ها در واقع برای تمرینات المپیک استانداردسازی می شود، البته 25 فضا برای فعالیت های مختلف برای افرادی که عاشق اسکی سواری نیستند هم در نظر گرفته شده است.
بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده جهان 2بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده جهان 3

بازی های المپیک زمستانی 2022

شیوه ای که این شرکت در پیش گرفته، واقعاً هوشمندانه است. رفتن به چین حرکتی در مسیری مطمئن است، چرا که کشور چین در سال 2022 میزبان المپیک زمستانی خواهد بود و مطمئناً پتانسیل زیادی برای ساخت پیست اسکی سرپوشیده دارد. به خصوص که این اولین باری است که چین میزبان المپیک زمستانی می شود و نشان دادن آمادگی کافی برای این کار، اهمیت زیادی خواهد داشت.

از طرف دیگر دولت کشور چین هم تدابیر زیادی اندیشیده که به مخاطبان ورزش های زمستانی اضافه کند. مردم کشور چین گرایش زیادی به ورزش های زمستانی ندارند. از نظر آماری فقط 12.1 میلیون نفر از جمعیت میلیاردی چین به این ورزش علاقه نشان داده و این یعنی کمتر از 1 درصد جمعیت. دولت هم برای تغییر وضعیت برنامه های تشویقی زیادی در نظر گرفته است. از جمله اینکه می خواهد 600 پیست ایجاد کند تا بلکه بتواند تا سال 2025 حدود 300 میلیون نفر را به این ورزش بکشاند. 
در حال حاضر بازار ساخت پیست های اسکی به شدت داغ است. در کنار وینتاستار در شانگهای، پیست Genting Resort Secret Garden هم در نزدیکی پکن و در همسایگی ایالت هبئی در حال ساخت است. این نشان می دهد که سرمایه گذاری های بخش های خصوص و فعالیت در زمینه ساخت پیست اسکی بخش بزرگی از استراتژی چینی ها در زمینه ورزش را تشکیل می دهد.

در جریان همین سرمایه گذاری های عظیم و فعالیت شرکت های مختلف در سراسر جهان بود که سر و کله مجید آل فاطیم پس از اتمام ساخت پیست مصر پیدا شد. به نظر می رسد که در سال های آینده هم چنان به تعداد پیست های اسکی مسقف و غیر مسقف چین اضافه شود و این خود به جاذبه گردشگری تبدیل خواهد شد.

بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده جهان 4بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده جهان 5

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار