gardeshban.ir

شیخ‌نشین دبی از زمان شکل‌گیری نقش مهمی در تجارت ایران داشته و با گسترش صنعت توریسم در این شیخ‌نشین، اهمیت اخذ ویزا دبی برای گردشگران و تجار ایرانی افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۳۷۶۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
دبی یکی از امیرنشین‌های کشور امارات متحده عربی است که رابطه تجاری و توریستی نزدیکی با ایران دارد و روزانه تعداد فراوانی از هموطنان ایرانی با اخذ ویزای دبی به منظور پیگیری اهداف بازرگانی یا برای گردشگری و سیاحت به این امیرنشین جنوب خلیج‌فارس سفر می‌کنند. در این گزارش شما با انواع ویزای دبی و مدارک و شرایط لازم برای اخذ آن آشنا می‌شوید.
هدف سفر، تعیین کننده نوع ویزای شماست

برخی کشورها با ایران قرارداد یا تفاهمنامه لغو روادید یا همان ویزا دارند ولی دبی جزو آنها نیست، بنابراین وقتی عزم سفر به دبی می‌کنید گام اول تهیه ویزا است. مسئولان دبی به متقاضیان ورود به این شیخ‌نشین ویزاهای متنوعی ارائه می‌کنند که هر کدام زمان و کاربرد خاص خود را دارد پس اگر می‌خواهید ویزای دبی بگیرید باید مشخص کنید هدف شما از سفر چیست تا ویزای متناسب با هدف شما برایتان صادر شود.

انواع ویزای دبی
اگر هدف شما از سفر به دبی، سیاحت و گردشگری است باید ویزای توریستی بگیرید. ویزای توریستی دبی، بیشترین تقاضا را در میان انواع دیگر ویزاهای دبی در میان ایرانیان دارد و در انواع 48 ساعته، 96 ساعته، 14 روزه، 30 روزه سینگل، 30 روزه مولتی، 90 روزه سینگل، 90 روزه مولتی، صادر می‌شود. این ویزاها به صورت یک بار ورود یا چند بار ورود قابل ارائه است. اگر ویزای دبی را به مدت 30 روزه دریافت کنید می‌توانید آن را در همان کشور با مراجعه به اداره مهاجرت و انجام مراحل و پرداخت عوارض تعیین شده توسط دولت امارات، به ویزای 2 ماهه تمدید کنید که البته این امکان هم وجود دارد که با درخواست شما موافقت نشود. این را هم بدانید که حضور بیش از مدت زمان ویزا در دبی مشمول جریمه است. دبی برای افرادی که به منظور ترانزیت کالا به این کشور سفر می‌کنند نیز ویزای 14 روزه صادر می‌کند که این ویزا قابل تمدید نیست. ویزای کار و تجارت از دیگر انواع ویزای دبی است که امکان اقامت 3 ساله در این شیخ نشین به دارنده این ویزا داده می‌شود که مراحل دریافت آن باید توسط شرکتی که فرد در استخدام آن است، طی شود.
چگونگی دریافت ویزای دبی

دریافت ویزای توریستی دبی نیازی به مراجعه به سفارت امارات و مصاحبه حضوری ندارد و این ویزا توسط کارگزاران که در کشور امارات کفیل نامیده می‌شوند، انجام می‌شود. کارگزاران ویزای توریستی اغلب همان آژانس‌های مسافرتی معتبر هستند که از طرف مسافر اقدام به اخذ ویزا برای وی می‌کنند. مدارک لازم برای اخذ ویزای دبی از طریق آژانس‌های مسافرتی عبارتست از: اسکن تمام صفحات گذرنامه متقاضی ویزا که گذرنامه وی دارای 7 ماه اعتبار به بالا باشد، اسکن کارت ملی و شناسنامه متقاضی ویزا، اسکن عکس 4*3 متفاضی ویزا با زمینه سفید. ویزای دبی از زمان تحویل مدارک به آژانس در مدت زمان 1 تا 2 روز کاری صادر می‌شود. قیمت ویزای دبی بسته به مدت ویزا از 150 درهم تا 1770 درهم متغیر است.

برخی نکات مهم در سفر به دبی
چه توریست 14 روزه باشید چه یک ماهه و سه ماهه، مراقب باشید وقتی به فرودگاه بین‌المللی دبی قدم می‌گذارید ویزای دبی همراهتان باشد و مهر ورود و خروج در ویزای شما درج شود. بی توجهی به این موضوع بسیاری از هموطنان را در فرودگاه دوبی سرگردان کرده است. نکته مهم دیگر در سفر به دبی این است که پلیس این کشور رفتار سخت گیرانه ای با داروهای غیرمجاز دارد و آنها را به عنوان مواد مخدر می‌شناسد. بنابراین قبل از سفر به دبی حتماً از لیست داروهای غیرمجاز این شیخ‌نشین مطلع شوید. نکته دیگری که در سفر به دبی باید به آن توجه کنید بیمه مسافرتی است. اگر بیمه مسافرتی نداشته باشید در صورت بیماری با هزینه‌های گزافی در دبی مواجه می‌شوید.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار