gardeshban.ir

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه وضعیت تالاب‌های این استان خوب است، گفت: اقدامات محیط‌زیست، کمک مردم و سمن‌‎ها در کنار بارندگی‌ها موجب احیای تالاب‌های استان شد.
کد خبر: ۱۳۷۷۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
شهرام احمدی ۲۰ خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به هفته محیط‌زیست از ۱۶ تا ۲۱ خردادماه با شعار «کاهش آلاینده‌ها و پسماندها- آسمان آبی، زمین سبز»، اظهار کرد: این شعار تمامی وظایف محیط‌زیست را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به کاهش بیش از ۵۰ درصدی صنایع آلاینده طی پنج سال گذشته در استان، افزود: طی این مدت زمان از ۳۷ صنعت آلوده در استان به ۱۵ صنعت رسیدیم که این موفقیت نتیجه همکاری خوب دستگاه قضائی با محیط زیست و فرهنگ‌سازی مسئولان واحدهای صنعتی بوده است.

احمدی با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰ درصد افزایش نظارت و پایش از واحدهای خدماتی و تولیدی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در ابتدای امر به واحد آلاینده اخطار داده می‌شود که در صورت عدم رفع آلایندگی در زمان مقرر، به دستگاه قضائی ارجاع داده خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روزانه حدود ۷۲۵ تن زباله در استان تولید می‌شود، گفت: سرانه تولید زباله در استان به ازای هر نفر ۷۰۰ گرم است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سال گذشته ۲۴ شهرداری و دهیاری به دلیل تخطی از مدیریت پسماند به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری جز استان‌های پاک کشور محسوب می‌شود، افزود: سال گذشته ۵۳ روز با پدیده گرد و غبار مواجه بودیم که این رقم از ابتدای امسال تا کنون به یک روز کاهش پیدا کرده و منشأ آن هم خارج از استان بوده است.

احمدی در ادامه از وجود ۳۰۰ گونه جانوری و ۱۴۰۰ گونه گیاهی در استان خبر داد و اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی محیط‌زیست حفاظت از این گونه‌ها است.

وی با بیان اینکه منشأ بیشتر آتش‎سوزی‌ها عوامل غیرعمدی انسانی است، تصریح کرد: با وجود بارندگی‌های اخیر، پوشش گیاهی در استان مطلوب است و اگر آتش‌سوزی رخ دهد آسیب‌های جدی برجای خواهد گذاشت.

احمدی گفت: تعداد تخلفات زیست‌محیطی در استان طی سال گذشته ۴۳۷ مورد بود که در این زمینه ۵۴۱ نفر به مراجع قضائی معرفی شدند و در دو ماه ابتدای امسال نیز ۸۹ مورد تخلف رخ داد که از این تعداد ۱۴ پرونده مربوط به شکار و صید بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری در خصوص احیا و بازگشت حیات وحش به طبیعت، اظهار کرد: سال گذشته ۶۰ گونه جانوری آسیب‌دیده و امسال ۶ گونه به دامان طبیعت بازگشتند.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی تالاب‌های استان احیا شده‌اند، تالاب علی‌آباد طی ۱۰ سال گذشته خشک و کم‌آب شده بود، خوشبختانه امسال وضعیت خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تالاب‌های استان خوب است، گفت: اقدامات محیط‌زیست، کمک مردم و سمن‌‎ها در کنار بارندگی‌ها موجب احیای تالاب‌های استان شد.

احمدی وابستگی معیشتی زیاد مردم به محیط‌زیست را یکی از معضلات زیست‌محیطی عنوان و تاکید کرد: شاه‌کلید پیشگیری از تخریب محیط‌زیست حرکت به سمت معیشت پایدار و ایجاد کسب‌و کارهای سازگار با محیط‌زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به لایحه حمایت از محیط‌بانان در مجلس، خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم برای حمایت قاطعانه از محیط‌بانان که خط مقدم حفاظت از محیط زیست هستند، به این لایحه رأی دهند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار