gardeshban.ir

پارک ناژوان اصفهان از آن دسته جاذبه‌های گردشگری این شهر است که شما را از بُعد تاریخی ناخودآگاه به چهره‌ی سرسبز این شهر منتقل می‌کند.
کد خبر: ۱۳۷۸۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
پارک ناژوان در واقع مجموعه‌ای از امکانات تفریحی و هیجان انگیز، باغ خزندگان و مجموعه‌ی بی نظیر در باغ پروانه‌ها می‌باشد که هر یک می‌توانند دلیلی کافی برای سفر به این شهر محسوب گردند.


معرفی پارک ناژوان اصفهان

هر اندازه که عاشق تاریخ و بنا‌های دیدنی باشید، باز هم نمی‌توان دل از طبیعت سرسبز و گوش دادن به صدای آب و آواز پرندگان کند. پارک ناژوان اصفهان که در غرب این شهر واقع شده است، با داشتن درختان صنوبر، فضای سبز و گل آرایی در گوشه و کنار آن، رودخانه، فضای پیاده روی و دوچرخه سواری و تلفیق تمام این‌ها با آب و هوای بسیار عالی به یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت و تفریح گردشگران و همچنین مردم این شهر تبدیل شده است.

بخش‌های مختلف پارک ناژوان

همان طور که قبلا اشاره کردیم، ناژوان در واقع مجموعه‌ای فوق العاده از باغ‌های قدیمی و حیات وحش می‌باشد و هر گوشه از وسعت ۱۲۰۰ هکتاری آن بهانه‌ای برای شادی و خوشگذرانی را فراهم نموده است. از مهم‌ترین و البته پرطرفدارترین بخش‌های پارک جنگلی ناژوان می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

باغ خزندگان

در چند سال اخیر سفر به اصفهان کمی دچار تغییر شده و با روی کار آمدن امکانات تفریحی و جاذبه‌های دیدنی متفاوت و هیجان انگیز به گونه‌ای جدید سعی در جذب گردشگر دارد. یکی از متفاوت‌ترین تجربیاتی که در سفر به اصفهان می‌توانید بدست آورید، بازدید از باغ خزندگان می‌باشد. این باغ در مجموعه‌ی ناژوان قرار گرفته و از سال ۱۳۹۱ میزبان گردشگران بسیار زیادی از گوشه و کنار دنیا بوده است.

مجموعه‌ای بی نظیر از خزندگان سمی و غیر سمی که هر یک متعلق به یک نقطه از دنیا می‌باشد، در ویواریوم‌های متفاوت (زیستدان) نگهداری میشوند و بهترین نوع آن‌ها متعلق به سلطان مار ایران هستند. علی غلامی ارجنکی ملقب به سلطان مار ایران مجموعه‌ای از خزندگان خود را به این باغ اهدا نموده است. از جمله خزندگان این مجموعه می‌توان به مار پینتون آفریقایی، مار بوآی کلیمبیایی، شاه مار مرجانی تایلند، افعی، مار کبری و مار سیاه زنگی اشاره نمود. 
البته به جز مار، می‌توانید انواع مختلف ایگوانا، تمساح و اژد‌های کمودو و همچنین اسکلت جانداران و خزندگان مختلف را در باغ خزندگان مشاهده نمایید و قطعا تجربه‌ی منحصر به فردی خواهد بود.

باغ پروانه‌ها

برخلاف باغ پروانه‌های کوالالامپور که تنوع بسیار زیادی از انواع پروانه در آن به چشم میخورد، در باغ پروانه‌های اصفهان بیش از ۲۲۰۰ مجموعه از پروانه‌های قاب شده را در فضایی سرسبز مشاهده خواهید کرد. در این باغ انواع درختچه‌های آپارتمانی از قبیل بنجامین، لیندا، سیکارس، فردوس و سایر گل و گیاهان به چشم میخوردند. البته لازم به ذکر است که بازدید از این باغ تنها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۹:۳۰ امکان پذیر می‌باشد.

موزه صدف

یکی دیگر از تجربیات بسیار عالی که در پارک ناژوان در انتظارتان قرار دارند، مجموعه‌ای فوق العاده از انواع صدف و جانواران دریایی می‌باشد که هر یک متعلق به گوشه‌ای از دنیا هستند. خارپوستان، خرچنگ‌های آب شور، نرم تنان و انواع صدف و ۸۰۰ گونه‌ی مختلف در مجموعه‌ای ۲۰۰۰ تایی در این موزه به نمایش گذاشته شده اند.

مشهورترین جاذبه‌ی طبیعی در اصفهان، باغ پرندگان می‌باشد که اغلب افرادی این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند، بازدید از آن را در برنامه‌ی خود قرار می‌دهند. باغ پرندگان در مجموعه‌ی ناژوان واقع شده و بیش از ۱۳۰ گونه‌ی مختلف از پرندگان زنده در آن نگهداری میشوند. با توجه نوع زیست پرندگان بخش‌های مختلفی با شرایط متفاوت و متناسب با شیوه‌ی زندگی پرندگان در این باغ در نظر گرفته شده است. برای مثال در برکه می‌توانید انواع اردک، فلامینگو، پلیکان و قو‌ها را ببینید و در قفس‌های شیشه‌ای طوطی ها، مرغ عشق، توکان به چشم میخورند. طاووس، قرقاول، شاهین و کرکس از دیگر پرندگانی می‌باشند که در این مجموعه نگهداری شده و تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

آکواریوم

اولین تونل آکواریوم ایران در پارک ناژوان اصفهان تاسیس شد و با قدم گذاشتن در آن، گونه‌های مختلف آبزیان را در محیطی بسیار هیجان انگیز مشاهده خواهید کرد. این آکواریوم در واقع مجموعه‌ای از ۳۳ آکواریوم با شرایط مختلف می‌باشد که هر یک برای نگهداری ماهی و آبزیان متفاوت در نظر گرفته شده اند. آکواریوم‌های این مجموعه شامل قاب دیواری، استوانه‌ای و لمسی می‌باشند. زیباترین جاندارانی که در آکواریوم اصفهان به چشم میخورند، عبارتند از: اسب دریایی، خرچنگ آبی، خروس ماهی، عقرب ماهی، کپور گلگون، کوسه آب شیرین و کوسه ماهی باله سیاه.

از جمله کار‌های بسیار هیجان اتگیز و پرطرفداری که در آکواریوم تونلی می‌توان انجام داد، غذا دادن به ماهی‌ها و آبزیان با هماهنگی مسئولین، گرفتن عکس‌های یادگاری در زیر آب و خوردن نوشیدنی‌های خوشمزه در کافی شاپ این مجموعه می‌باشد. البته لازم است بدانید که بعد از تماشای آبزیان در این آکواریوم می‌توانید به فروشگاه آن بروید و از سوغاتی‌ها و وسایل موجود در آن خرید خوبی داشته باشید.

شهربازی

کارتینگ، پارک بادی، ترامپولین و زمین ماسه و سینما ۵ بعدی شرایط بسیار خوبی را برای تفریح کودکان در مجموعه‌ی ناژوان فراهم نموده و تفریح در طبیعت سرسبز را برایشان ارائه داده است. استفاده از وسایل بازی در این مجموعه همه روزه امکان پذیر هست و از ساعت ۱۰ تا ۲۲ می‌توانید همراه با کودکانتان لحظات بسیار شاد و مفرحی را سپری کنید.

تله سیژ ناژوان

مهیج‌ترین کاری که در پارک ناژوان می‌توان انجام دادن و در فصل بهار به شدت مورد توجه همه قرار میگیرد، سوار شدن بر تله سیژ و عبور از روی طبیعت سرسبز می‌باشد. این تله سیز مسیری حدود ۱۹۲۵ متر را در ارتفاع ۲۴ متری طی می‌کند و سرعت آن ۲ تا ۳ متر در ثانیه می‌باشد. ایستگاه‌های این تله سیژ به ترتیب در ورودی پارک ناژوان و باغ پرندگان قرار دارند.

امکانات پارک ناژوان


از آنجا که پارک ناژوان در فصل‌های توریستی و خوش آب و هوا میزبان جمعیت بسیار بالایی از گردشگران و طبیعت دوستان می‌باشد، در نتیجه امکانات رفاهی و تفریحی زیادی در آن فراهم گردیده است. استراحت در آلاچیق، دوچرخه سواری و ورزش در پارک بانوان، شرکت در کلاس‌های آموزش آشپزی، گرفتن عکس‌های یادگاری در آتلیه‌های ناژوان و همچنین قایقرانی در آب‌های سرچشمه گرفته شده از زاینده رود از جمله شرایط ایده آلی هستند که در این پارک در دسترس می‌باشند.

دسترسی به پارک ناژوان

پارک جنگلی ناژوان در غرب اصفهان قرار دارد و برای رفتن به آن باید وارد بزرگراه شهید حبیب اللهی شوید. بعد از رسیدن به میدان مطهری به سمت خیابان الفت رفته و با پارک بسیار بزرگ و زیبای ناژوان روبرو خواهید شد.















مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار