gardeshban.ir

این اشیای غول‌پیکری که می‌بینید، همگی در این مکان‌های عجیب رها شده‌اند تا بپوسند.
کد خبر: ۱۳۷۸۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 21
گردشبان (gardeshban.ir) :

 این قبرستان های غیر انسانی، جایگاه ابدی هرچیزی از تابلوهای نئون گرفته تا کشتی‌های عظیم‌الجثه می‌باشد. این تصاویر را ببینید، ادای احترام کنید (مانند ادای احترام برای از دنیا رفتگان) و برای از نزدیک دیدن این قبرستان‌های فوق‌العاده که کلکسیونی از جالب‌ترین اشیای باقیمانده از سراسر جهان می‌باشند، بیایید. در ادامه با ما همراه باشید.

7- موزه تابلوی نئون، لاس‌وگاس، نوادا (The Neon Sign Museum, Las Vegas, Nevada)

موزه تابلوی نئون لاس‌وگاس در منطقه‌ای بیابانی و وسعت حدوداً یک هکتاری واقع شده‌است که شامل بیش از ۲۰۰ تابلوی رنگارنگ و جذاب به‌جامانده از عهد عتیقِ لاس‌وگاس می‌باشد. بسیاری از این تابلوها از جمله تابلوهای مکان‌های معروف مانند «هتل مولین راف»، «استار داست»، «مهمانسرای کویر» و «قصر سزار» از اهمیت تاریخی برخوردارند. مردم آمریکا معتقدند تابلوهای موجود در این قبرستان، کار هنری هستند؛ افرادی که از این موزه دیدن کرده‌اند هم بر این باورند. صحت این موضوع را می‌توان در نظرات کاربران وبسایت TripAdvisor جست‌وجو کرد. این موزه، خانه علامت‌ها و نشانه‌های مهم است. در میان این نشانه‌ها، تابلوهای «مهمانسرای لاکی کاس»، «مهمانسرای تیر و کمان»، «دمپایی نقره‌ای»، «پاک‌کننذگان جامعه»، «نعل اسب بینیون»، «مهمانسرای نورماندی»، «اسب و سوارکار روستایی»، «لندمارک» و «خیابان پنجم» به چشم می‌خورد. بیشتر نشانه‌هایی که به این موزه اهدا شده‌اند، به‌طور طبیعی تحت شرایط جوی، کهنه شده‌اند؛ یعنی دقیقاً همان شرایطی که زمانی از سر درهای مختلف این شهر آویزان بودند. البته تعداد هفت تابلو از میان این نشانه‌ها، تعمیر و بازسازی شده‌اند تا در بازدید عموم، این موزه را روشن کنند.

6- قبرستان قطارها، اویونی، بولیوی (The Train Graveyard, Uyuni, Bolivia)

سالانه هزاران گردشگر برای بازدید از قطارهای از کار افتاده‌ای که در بزرگ‌ترین بیابان نمکی دنیا در اویونیِ بولیوی رها شده، می‌آیند. به‌علت وزش بادهای حاوی نمک، چیزی جز باقیمانده‌های بدنهٔ زنگ‌زدهٔ قطار که تا جایی که چشم کار می‌کند، گسترده شده، دیده نمی‌شود. گردشگران معمولاً از دیدن وسعت باقیمانده‌های قطار که در این بیابان رها شده، به وجد می‌آیند. قدمت بیشتر قطارهای اویونی به بیش از یک قرن باز‌می‌گردد که ساخت بریتانیا هم هستند. این ناحیه که در جنوب بولیوی واقع شده، قبلاً قطب ترابری و حمل‌ونقل بوده است. زمانی قطارها، سنگ‌های معدنی با ارزشی را از این منطقه به بندرگاه‌های اقیانوس اطلس حمل می‌کرده‌اند. اما این سنگ‌های معدنی تا دهه ۴۰ قرن بیستم ته کشیدند و دیگر مکانی وجود نداشت که این قطارها به آنجا روند؛ بنابراین در این منطقهٔ نمکی که ۳۳۵۳ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، رها شدند. اکنون این قطارها در این بیابان برای دید عموم رها شده‌اند که شاید تا ابد همین‌جا بمانند.

5- قبرستان کشتی، نوادیبو، موریتانی (The Ship Graveyard, Nouadhibou, Mauritania)

بیش از ۳۰۰ کشتی از کار افتاده در سواحل «قبرستان کشتی» واقع در نوادیبو، موریتانی که در ۷ مایلی جنوب مرکز شهر قرار دارد، رها شده‌اند. بندر نوادیبو مکانی برای رها کردن لاشهٔ کشتی‌ها بود. طبق گزارشات ثبت‌شده، یکی از قدیمی‌ترین کشتی‌های رها شده در این مکان، یک کشتی نیروی دریایی فرانسوی می‌باشد که متعلق به دهه ۲۰ است. با گذشت چندین دهه، نوادیبو تبدیل به یک محل درست و حسابی برای قرارگیری لاشه‌های کشتی‌هایی که ارزش در آب انداختن نداشتند و یا به‌درد بخور نبودند، شد. حالا این بندر خانهٔ انواع کشتی و قایق در انداره‌های مختلف است؛ از کشتی‌های کوچک ماهیگیری گرفته تا کشتی بزرگ و بادبانی ۱۱۸ متری «یونایتد مالیکا»، که لاشه‌اش از سال ۲۰۰۳ تاکنون در این قبرستان قرار دارد. درحالی‌که، بسیاری از کشتی‌ها در آب شناور یا در ساحل به گل نشسته‌اند، کشتی‌های دیگری نیز وجود داردند که درست زیر سطح آب قرار دارند؛ این کشتی‌ها فقط برای کسانی که از روی آب پسماند جمع‌آوری می‌کنند، قابل مشاهده است.

4- قبرستان هواپیما، دیویس مانتن، آریزونا (The Airplane Boneyard, Davis-Monthan AFB, Arizona)

خارج از شهر توسانِ آریزونا، حدوداً ۴۰۰۰ هواپیما و هلیکوپتر نظامی ارتش آمریکا در انواع و اندازه‌های مختلف وجود دارد که به‌طور منظم در بیابانی به وسعت ده هزار کیلومتر مربع صف بسته‌اند. هر یک از این هواپیماها سرنوشت متفاوتی دارند؛ برخی ممکن است قراضه‌ای بیش نباشند و برخی دیگر برای بازسازی کامل مورد تعمیر قرار گیرند. اما فعلاً، کسانی که علاقه‌مندند ببینند چه چیزی در بزرگ‌ترین قبرستان هوایی جهان وجود دارد، می‌توانند سری به این منطقه بزنند. تورهای زمینی به این منطقه، توسط شرکت‌های «Pima Air» و «Space Museum» مدیریت می‌شوند که از همهٔ گردشگران تاییدیهٔ هویتی درخواست می‌کنند. آمدن به این قبرستان، مدت‌ها ممنوع بوده که بخشی از پایگاه هوایی «دیویس مانتن» نیز بوده است. این ناحیه از زمان جنگ جهانی دوم، خانهٔ هواپیماها و هلیکوپترهای از کار افتاده بود است که هواپیماهای کشورهای دیگر و خود آمریکا از جمله هواپیماهای نیروی هوایی ایالات متحده، هواپیماهای نیروی تفنگداران ایالات متحده، هواپیماهای گارد ساحلی و حتی هواپیماهای سازمان ناسا را دل خود جای داده است.

3- پارک ممنتو، بوداپست، مجارستان (Memento Park, Budapest, Hungary)

در فاصلهٔ ۱۵ دقیقه‌ایِ خارج از مرکز بوداپست، قبرستان مجسمه‌های کمونیستی که با نام «پارک ممنتو» شناخته می‌شود، قرار دارد. بعد از سقوط کمونیسم در اوایل دههٔ ۹۰ میلادی در مجارستان، ناخودآگاه، این سؤال پیش آمد که با تعداد زیاد مجسمه‌های بزرگی که شهر را در برگرفته بودند، چه باید کرد. معمار مجارستانی به نام «آکاس آلود» برندهٔ مسابقه‌ای شد که توسط دولت برای حل این مشکل تدارک دیده شده بود. از آنجا بود که «پارک ممنتو» متولد شد. ۴۲ مجسمه که یاد و خاطرهٔ رهبران شوروی مانند لنین و مارکس و همچنین چندین تن از مقامات کمونیست مجارستانی را پاس می‌دارند در سرتاسر این پارک و در فضای باز موزه قرار گرفته‌اند. قدمت مجسمه‌های سنگی و برنزی که در پارک هستند، به اوایل سال ۱۹۴۷ و برخی دیگر به سال ۱۹۸۹ باز‌می‌گردد. یک سالن نمایش و یک سالن سینما در کنار پارک وجود دارد که یک سری اطلاعات در مورد گذشته پر هیاهو و نیز آیندهٔ روشن مجارستان برای گردشگران و بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد.

2- شهر خودروهای قدیمی، وایت، جورجیا (Old Car City, White, Georgia)

شهر خودروهای قدیمی که در وایت، جورجیا واقع شده‌است، در ابتدا کار خود را به‌عنوان پارکینگی برای ماشین‌ها در سال ۱۹۳۱ آغاز کرد. از آن زمان تاکنون مردم دنیا با خودرو، قطار و اتوبوس برای دیدن این مکان می‌آیند. مردی که از این منطقهٔ منحصربه‌فرد محافظت می‌کند، «والتر دین لوئیس» است که پدر و مادرش صاحبان اصلی این پارکینگ و فروشگاهش بوده‌اند. بازدیدکنندگان می‌توانند یک روز کامل را در شهر خودروهای قدیمی سپری کنند. بیش از ۶ مایل مسیر و راه در این مکان احداث شده‌است. کسانی که می‌خواهند در داخل این پارکنیگ پرسه بزنند، بایستی یک مبلغ ورودی پرداخت کنند تا از ۴۰۰۰ خودروی رها شده در این موزه دیدن کنند. بسیاری از خودروهای سواری و کامیون‌های این پارکینگ به مدت ۳۰ یا ۴۰ سال دست‌نخورده و جابه‌جا نشده باقی‌مانده‌اند. درختانی که در اطراف این خودروها رشد کرده‌اند، گواهی بر اثبات این مدعاست. تنوع خودروهای بازمانده در اینجا بسیار گسترده است؛ یکی از معروف‌ترین خودروهای موجود در این مکان، یک کامیون فورد مدل ۱۹۴۶ است که در فیلم «قاتل شهر کووتا» محصول ۱۹۸۳، در کنار بازیگرانی چون «جانی کش» و «اندی گریفیت» به ایفای نقش پرداخت.

1- پارک رؤسای جمهور آمریکا، ویلیامزبرگ، ویرجینیا (American Presidents Park, Williamsburg, Virginia)

۴۳ سر از سرهای رؤسای جمهور آمریکا، که هریک در وضعیت خرابی متفاوتی قرار دارد، در این پارک و در ویلیامزبرگِ ویرجینیا آرمیده‌اند. این پارک که زمانی پارکی تفریحی و مکانی برای بزرگداشت مردان بزرگ بود، به‌علت عدم استقبال گسترده، در سال ۲۰۱۰ بسته شد. اما یکی از صاحبان این پارک تفریحی، هاوارد هانکینز که نمی‌توانست از بین رفتن این مجسمه‌ها را تحمل کند، ترتیبی داد تا آنها را به مزرعه خودش که در نزدیک همان پارک بود، انتقال دهد. هانکینز امیدوار است روزی دوباره پارکش را باز کند و برای این کار، وبسایتی برای جمع‌آوری خیریه از مردم، تأسیس کرده است. او همچنین رویای گسترش دادن دامنه مجسمه‌ها با ایجاد کلکسیونی از تندیس نیم‌تنهٔ همسران رؤسای جمهور و دیگر مقامات عالی‌رتبه در سر می‌پروراند. اما درحال‌حاضر، ۲۰ مجسمه‌ای که در این مکان قرار دارند، در حال فرو ریختن هستند که با آن ظاهر شکسته و از هم‌پاشیده خود، هر رهگذری را می‌ترسانند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار