gardeshban.ir

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: برآورد اولیه عوارض آزادراه تهران شمال از سوی بخش خصوصی ۱۰۰ هزار تومان بود که احتمالاً رقم نهایی کمتر از ۳۰ هزار تومان تعیین می‌شود.
کد خبر: ۱۳۷۹۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از آزادراه‌های تهران شمال و همت کرج در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره نرخ عوارض آزادراه تهران شمال گفت: با توجه به ابعاد گستردگی این پروژه، پرداخت عوارض ۱۰۰ هزار تومان برآورد شده است، اما رقم نهایی را کمیته نرخ‌گذاری آزادراه‌ها، برآورد و تعیین کند که قطعاً زیر ۳۰ هزار تومان خواهد بود. بخشی از هزینه عوارض را دولت و بنیاد مستضعفان پرداخت خواهند کرد.

وی درباره آزادراه همت کرج ادامه داد: طول این آزادراه ۱۴.۵ کیلومتر است که ۵ کیلومتر آن، زیر بار ترافیک بوده و ۱۰ کیلومتر باقی مانده است که این ۱۰ کیلومتر باقی‌مانده، ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اقداماتی مانند لاینینگ تونل باید انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: آزادراه همت کرج تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، اما تا پایان شهریور ماه به طور موقت به جاده چالوس متصل شده و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: برای احداث آزادراه همت کرج، ۴۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که ۷۰ درصد آن را دولت پرداخت کرده است.

وی درباره چالش اصلی تکمیل این پروژه تصریح کرد: ۵۰ تا ۶۰ واحد مسکونی در میانه مسیر و چند مرکز گردشگری در انتهای این آزادراه وجود دارد که باید خریداری شود. واحد‌های مسکونی میانه مسیر با همکاری مسئولان استان البرز، خریداری شده است و به زودی این مسیر بازگشایی خواهد شد.

خادمی درباره آزادراه تهران شمال گفت: چند اقدام جدید به پروژه اضافه شد که شامل هوشمندسازی کل مسیر، منظرآرایی با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان، ایجاد روشنایی خارج از تونل‌ها، رویه بتنی و کمبود منابع اعتباری به پروژه می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، پیشرفت فیزیکی آزادراه تهران شمال در ۱۹ سال، کمتر از ۲۰ درصد بود، اما در سه تا چهار سال اخیر به ۹۵ درصد رسید. ۳۶ میلیون مترمکعب خاکبرداری و ۲.۲ میلیون مترمکعب بتن‌ریزی در این پروژه داشتیم که از حجم عملیات خاکبرداری و بتن‌ریزی سد کرخه، بزرگترین سد خاورمیانه هم بیشتر بوده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار