gardeshban.ir

شنا، نام یک رشته ورزشی و یک تفریح لذت بخش آبی است که تقریبا در سراسر دنیا از علاقمندان زیادی برخوردار هست.
کد خبر: ۱۳۸۰۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
 شنا، نام یک رشته ورزشی و یک تفریح لذت بخش آبی است که تقریبا در سراسر دنیا از علاقمندان زیادی برخوردار هست. آن ها بسیار ترجیح می دهند در آب هایی امن و با عمق مناسب شنا کنند و بسیاری دیگر به دنبال کسب تجربه هایی ماجراجویانه و همچنین هیجانی در این رشته ورزشی و تفریح آبی می باشند که یکی از نادرترین این تمایلات، شنا کردن در آب های آزاد و در فاصله ای کوتاه از بزرگترین جانوران دریایی نظیر نهنگ ها و کوسه ها می باشد! 

در این  مطلب زیباترین مکان ها برای شنا کردن با جانوران بزرگ آبی به معرفی اماکن انگشت شماری خواهیم پرداخت که امکان شنا در کنار این جانوران بزرگ دریایی را برای شناگران مهیا کرده است، منتهی پیش از معرفی تک تک معروف ترین مکان ها برای شنا کردن با جانوران بزرگ آبی بد نیست تا بدانید که گاهی شنا و غواصی در کنار جانوران بزرگ آبی نظیر کوسه ها و نهنگ ها خیلی بی خطر هم نیست و لزوما به پایان خوشی منجر نمی شود و بهتر است حتی المقدور از لمس کردن بدن، تحریک کردن، استفاده بیش از اندازه از فلش دوربین خودداری نموده و فاصله خود را با این قبیل جانوران بزرگ آبی که هر لحظه ممکن است به طرف شما حمله ور بشوند، کاملا رعایت نمایید تا در یکی از برترین مکان ها برای شنا کردن با جانوران بزرگ آبی دچار آسیب نشوید.

بلیز-گلدن اسپیت


گلدن اسپیت نام یک منطقه در فاصله 40 کیلومتری از بخش جنوب شرقی شهر ساحلی پلاشنشیا در آمریکای مرکزی می باشد که معمولا در ماه های آوریل تا می به یکی از زیباترین مکان ها برای شنا کردن با جانوران بزرگ آبی می باشد. در حقیقت تخمگذاری ماهی ها در بازه زمانی بین ماه مارس تا ژوئن سبب جلب نظر این جانوران بزرگ آبی به این نقطه شده و آن ها را از دورترین آب های جهان به این مکان سوق می دهد. برای اقامت در منطقه گلدن اسپیت متاسفانه جای و مکان مناسبی وجود ندارد اما اگر تمایل داشته باشید می توانید توسط قایق های مخصوص غواصی به شهر ساحلی پلاشنشیا برگردید و در کلبه ها و خانه های کوچک چوبی که برای اقامت شما گردشگران و توریست های عزیز در نظر گرفته شده، اسکان نمایید. لازم به ذکر است که برای انجام غواصی و شنا بایستی از یکی از سایت های آبی فعال در این منطقه استفاده نمایید که ما به شما سایت آبی به نام اسب دریایی پلاشنشیا را معرفی می کنیم که در اغلب ماه های سال به برگزاری تورهای آبی مفرح و جذابی می پردازد. 

مکزیک-آیلا هولباکس


این مکان در بین معروف ترین مکان ها برای شنا کردن با جانوران بزرگ آبی یکی از معدود نقاط امن و امتحان پس داده در زمینه شنا کردن همراه با جانوران بزرگ دریایی می باشد. البته در آیلا هولباکس شما بیش از هر جانور آبی غول پیکر دیگری با وال ها مواجه خواهید شد، پس توصیه می کنیم قدری در خصوص چگونه رفتار کردن با این دسته جانوران مطالعه نمایید! برای رسیدن به آیلا هلباکس ابتدا باید نزدیک به 25 دقیقه را از منطقه مرکزی جزیره کوانتانای شمالی که درست در مقابل کنکون واقع شده، قایق سواری کنید و سپس مسیر آبی خود را تغییر داده و چیزی نزدیک به 150 کیلومتر به سمت جنوب حرکت نمایید. بهترین زمان برای شنا کردن در این منطقه با بزرگترین جانوران دریایی (وال ها یا همان کوسه نهنگ) از ماه ژوئن تا اواسط ماه سپتامبر می باشد و در این بازه زمانی آژانس های گردشگری و توریستی فراوانی به برگزاری تورهای متعدد و مختلفی برای بازدید از این منطقه آبی می پردازند. فراموش نکنید که ماه ژوئن تا سپتامبر، فصل جفتگیری وال ها نیز بحساب می آید و شما می توانید با سفر در این بازده زمانی شانس تماشای بارداری یک وال ماده را از نزدیک داشته باشید! البته در نظر داشته باشید که این منطقه آبی تنها در ماه ژوئیه تا اوت مملو از حضور وال های غول پیکر در خود می باشد. 

برای اقامت در این منطقه هم می توانید با استفاده از قایق های سریع السیر خود را به سایر جزایر پیرامن آیلا هولباکس برسانید و هم در خود منطقه آیلا هولباکس که اتفاقا از هاستل ها و هتل های ارازن و گران قیمت زیاید نیز برخوردار است، اقامت نمایید. فراموش نکنید که در میان تمامی گزینه ها، این آیلا هولباکس است که به منطقه آبی مورد توجه شما نزدیک بوده و می توانید با کمی جستجو در آن به سک سوئیت تمیز و یا یک آپارتمان کوچک که خیلی هم برایتان هزینه به دنبال نداشته باشد، دست پیدا نمایید. همچنین از مهمان خانه مقرون به صرفه تریبو نیز غافل نشوید! فارغ از همه این موارد حتما توجه داشته باشید که از یک تور معتبر جهت انجام این تفریح مهیج استفاده کرده و به دنبال تورهایی که با مبالغ بسیار ناچیزی (مثلا کمتر از 80 دلار) درصدد جلب نظر شما می باشند، اصلا نروید! 

موزامبیک-ساحل توفو


موزامبیک نام یک کشور قرار گرفته در بخش جنوبی قاره آفریقا است که پایتخت آن شهر ماپوتو می باشد و ساحل توفو درست در حدفاصل 400 کیلومتری از بخش مالی این شهر مرکزی واقع شده است. ساحل توفو، با داشتن سایت های مختلف غواصی و شنا همچون مرکز غواصی توفو اسکوبا (TofoScuba) در آب های پیرامون خود یکی از جذاب ترین اماکن انگشت شمار جهان برای دیدن جانوران بزرگ آبی در محدوده خود می باشد که البته از قیمت بسیار پایین و مقرون به صرفه 50 دلاری نیز برای ثبت نام شما در تورهای غواصی خود نیز برخوردار می باشد. شما در ساحل توفو می توانید به راحتی از ماه اکتبر تا ماه مارس شاهد حضور بیش از 50 گونه کوسه و نهنگ در این منطقه باشید و امکان شنا کردن در کنار این غول های آب های آزاد جهان را تجربه نمایید. توجه داشته باشید بعد از انجام غواصی، می توانید برای پیدا کردن یک مکان اقامتی مناسب در یکی از برترین مکان ها برای شنا کردن با جانوران بزرگ آبی سری به مهمان خانه بابا سونمبولا بزنید. ساحل توفو

استرالیا-ایالت استرالیای غربی

استرالیای غربی بزرگترین ایالت کشور استرالیا از نظر وسعت می باشد و مرکز آن شهر پرت (Perth) نام دارد. این منطقه از استرالیا، دارای بزرگترین صخره های مرجانی قایل دسترس می باشد که در حدفاصل 1200 کیلومتری از خط ساحلی شمال غربی ایالت استرالیای غربی واقع شده و در سال 2011 میلادی طبق بیانیه صادر شده از سوی سازمان جهانی یونسکو در خصوص این منطقه، در مساحتی نظیر 300 کیلومتر از آب این منطقه نزدیک به 500 گونه مختلف از ماهی های دریایی در حال زندگی و زاد و ولد می باشند! برای شنا کردن در آب های این منطقه بهتر است زمانی بین اواسط مارس تا اواخر ژوئیه را انتخاب نمایید زیرا در این بازه زمانی علاوه بر ماهی های رنگارنگ و با مزه ای که همیشه در آب های این منطقه قابل رویت می باشند، جمعیت کوسه های بزرک نیز وارد این بستر آبی می شوند و می توانید از نزدیک در کنار آنان شنا و یا غواصی را تجربه نمایید.

 قیمت استفاده از تورهای ترتیب داده شده برای غواصی در زیر آب های پیرامون استرالیای غربی، چیزی حدودا 350 دلار می باشد و شما می توانید برای این منظور از موسسه آبی نینگالو (Ningaloo) استفاده نمایید که در خلاقیتی نوین، هواپیماهای متعددی را برای جا به جایی مسافران خود به تمام نقاطی که اجتماع کوسه ای وجود دارد، آماده کرده تا با این بهانه که وقت را بیش از این برای رسیدن به خواسته های خود، تلف نکنیم، بتواند به نسبت سایر تورهای اقصی نقاط جهان از رونق بیشتری برخوردار شود. ناگفته نماند که موسسه آبی نینگالو دارای یک هتل به اسم نووتل نینگالو نیز می باشد که می توانید در صورت تمایل از آن و یا سایر هتل های موجود در ایالت استرالیای غربی برای اقامت استفاده نمایید.

هندوراس-جزیره یوتیلا

برای تجربه شنا کردن در کنار جانوران بزرگ دریای کارائیب با پرداخت کمترین هزینه، بهترین گزینه رفتن به جزیره یوتیلا است که اتفاقا دارای زیرساخت های مناسبی جهت عملی کردن شنا با بزرگترین جانوران آبزی و همچنین تعداد زیادی مرکز تحقیقاتی در خصوص کوسه های ساکن شده این منطقه نیز می باشد! طبق آنچه از داده های تحقیقاتی این مراکز که در سال 2009 میلادی انتشار یافت مشخص است، تقریبا در تمام طول سال شما می توانید در حوالی جزیره یوتیلا با کوسه های کوچک و بزرگ متعددی رو به رو شوید که البته با انجام بررسی های بیشتر مشخص شده است که تعداد کوسه های این منطقه از ماه مارس تا ماه آوریل به بیشترین تعداد خود و از ماه سپتامبر تا ژانویه نیز به کمترین میزان خود می رسند! 

برای اقامت خود در جزیره یوتیلا نیز می توانید از هاستل ها و همچنین مهمان خانه های محلی موجود در جزیره استفاده کنید و یا برای راحتی بیشتر خودتان، سری به اقامتگاه بلو یوتیلا (Blue Utila) بزنید که مخصوص علاقمندان به غواصی در این منطقه می باشد و از برنامه های متنوعی هم برخوردار بوده و تورهای منظمی را نیز در راستای غواصی در کنار جانوران بزرگ آبی این منطقه برنامه ریزی می کند. یادتان باشد در جزیره یوتیلا تنها با پرداخت مبلغ ناچیزی حدود 50 دلار می توانید به راحتی در کنار بزرگترین جانوران آبی ساکن در این منطقه به غواصی و شنا بپردازید و برای این منظور از سایت های مختلف تحقیقاتی و تفریحی که برای این منظور طراحی و ایجاد شده، نیز استفاده نمایید. البته در صورت تمایل شخصی می توانید به صورت کاملا مجزا و با مسئولیت خودتان یکی از قایق های مخصوص غواصی که همه روز در حوالی جزیره منتظر سوار کردن غواصان و شناگران علاقمند هستند را انتخاب کرده و به سمت نواحی شمالی جزیره یوتیلا حرکت کنید تا به نقطه مکانی کوسه ها برسید.




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار