gardeshban.ir

یک کلیسای عجیب در یکی از شهرهای جمهوری چک وجود دارد که پوشیده از اسکلت های انسانی است.
کد خبر: ۱۳۸۲۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
در محوطه کلیسای کاتولیک رومی با بیش از ۴۰ هزار اسکلت تزیین شده است.

این کلیسای استخوانی داستان جذاب و وحشتناکی را پشت سر گذاشته است که از سال ۱۲۷۸ شروع شده است. زمانی که پادشاه بوهیما، راهب بزرگ قوم Sedlec Cistercian به اورشلیم فرستاد.

زمانی که مردم این خبر را شنیدند درخواست کردند که در آنجا دفن شوند. استخوان هایی که در حال حاضر در این کلیسا هستند متعلق به قرن ۱۵ میلادی است.

شهر سدلک شهری کوچک در حومه ی کوتنا هرا است که با آن حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد. همانطور که گفته شد کلیسایی ترسناک در این شهر وجود دارد که برای تزیینات آن از استخوان های ۴۰۰۰۰ انسان هایی که قبل تر در این کلیسا دفن شده بودند، استفاده شده است. سدلک که شهری ناشناخته و کوچک بود، امروزه به واسطه ی این کلیسا به یکی از جذاب ترین نقاط گردشگری چک تبدیل شده است و هر سال به تنهایی ۲۰۰ هزار گردشگر را به خود جذب می کند.

از آنجاییکه هیچ کلیسایی محل دفن مردگان نیست، شاید برایتان جالب باشد بدانید به چه دلیلی در آن دوران افراد مردگان خود را در این کلیسا دفن کرده اند. داستان جالبی دارد: در آن دوران، صومعه ی سیسترسی در سدلک، راهبی به نام هنری داشت. این راهب به دستور یکی از پادشاهان آن دوران به سرزمین مقدس فرستاده شد و موقع برگشت، کمی از خاک آن را همراه خود به سدلک آورد و در کلیسا پاشید. این موضوع باعث شد تا بسیاری از مردم، مردگان خود را در این کلیسا دفن کنند چون اعتقاد داشتند خاک این کلیسا مقدس است و می تواند روح مردگان را در برابر عذاب ای الهی محافظت کند.

حتی خیلی از مردم از کشورهای مختلف سفر می کردند تا مرده های خود را در این کلیسا دفن کنند و این چنین بود که اجساد زیادی در این گورستان انباشته شد.

در سال ۱۳۱۸ میلادی بیشتر از ۳۰۰۰ جسد در آن کلیسا وجود داشت طوری که دیگر به حد اشباع رسیده بود و در نتیجه این تصمیم گرفته شد تا یک گورستان جدید ساخته شود. تمام استخوان های اجساد جمع آوری شد و در کلیسای استودان قرار داده شد تا اینکه هنرمندی به نام فرانتیسک رینت تصمیم گرفت یک ایده ی عجیب را عملی کند.

او تمام کلیسا را با استخوان های انسان ها تزیین کرد طوری که از دیوار آن گرفته تا جام ها همگی از استخوان های انسان ساخته شده اند. یکی از زیباترین بخش های کلیسا، چلچراغ عظیم آن است که تماما از استخوان های انسان درست شده است و هفت شاخه دارد که در انتهای هر شاخه، یک جمجمه قرار گرفته است.

این چنین بود که این کلیسای عجیب ساخته شد. جایی که یک بنای عادی بود، با یک ایده ی خوب و ترسناک به جایی تبدیل شده است که حالا مردم زیادی از سراسر دنیا حاضرند سفر کنند و این کلیسا را ببینند. سدلک بدون شک شهری است که شهرت امروز خود را مدیون مردگان است.
















مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار