gardeshban.ir

آسیا، قاره پهناوری است که در آن کشورهای توریستی کم نیستند. یکی از این کشورهای توریستی که از جاذبه های بسیاری برخوردار است و وسعت بسیار کمی دارد، کشور سنگاپور است.
کد خبر: ۱۳۸۲۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 22
گردشبان (gardeshban.ir) :

این کشور در قسمت جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده که می توان آن را یک شهر نیز به حساب آورد که از چندین جزیره تشکیل شده است. با آوردن نام سنگاپور در ذهن بسیاری، شهری بسیار مدرن به همراه ساختمان ها و آسمان خراش های مرتفع نقش بسته می شود. سنگاپور کشور بسیار ثروتمندی است که افراد بسیاری از سراسر دنیا برای ایجاد کسب و کار و درآمد بیشتر به این کشور نقل مکان می کنند. سنگاپور سالانه میزبان مسافران و گردشگران بسیاری بوده و در این بین ایرانی های بسیاری مقصد سفر خود را سنگاپور انتخاب می کنند. پس اگر قصد سفر به این کشور مدرن را دارید، در ادامه مطلب راهنمای سفر به سنگاپور با ما همراه باشید تا با برخی از قوانین سنگاپور برای مسافران آشنا شوید و با دانستن نکات سفر به سنگاپور سفر بهتری را تجربه کنید.

قوانین سنگاپور برای مسافران


امنیت

سنگاپور جز کشورهایی است که میزان اعتیاد به مواد مخدر و جرائمی مانند جرائم خیابانی در آن بسیار کم است و امنیت برقرار است. پس در سفر به این کشور از نظر امنیت خیالتان راحت باشد، اما دلیل این امنیت از قوانین بسیار سخت این کشور می آید، به طوریکه برای مسافران و گردشگران نیز قوانینی وجود دارد که در صورت عدم رعایت آن ها مانند ریختن آشغال بر روی زمین، حتما جریمه می شوند. به دلیل پیچیدگی قوانین سنگاپور برای مسافران، بسیاری از گردشگران آن را به طور کامل متوجه نمی شوند و ممکن است در برخی موارد به اشتباه کاری را انجام دهند که در این صورت پلیس سختگیری نمی کند، اما برای آنکه ثابت کنید، گردشگر هستید باید مدارکی مانند گذرنامه را به همراه داشته باشید.

قوانین سنگاپور برای مسافران 2


تخریب اموال عمومی و خصوصی

در سنگاپور قانونی وضع شده که در آن فردی که اموال عمومی یا خصوصی را تخریب می کند، علاوه بر جریمه نقدی باید 3 تا 8 ضربه شلاق بخورد و به زندان برود. همچنین در این قانون آمده که نقاشی کردن، نوشتن بر اموال تو و همچنین دزدی و خط انداختن بر اموال دیگران جرم است. در این کشور حتی نصب پلاکارد، بنر و آگهی نیز ممنوع اعلام شده که از این مورد از نکات سفر به سنگاپور به شمار می آید.

قوانین سنگاپور برای مسافران 3


بیماری و درمان

یکی از نکات بسیار مهم در راهنمای سفر به سنگاپور این است که به هر دلیل امکان گرفتن برخی از بیماری ها وجود دارد، حتی اگر فرد در سلامتی کامل باشد. برای سفر به سنگاپور گفته می شود که از قبل باید واکسن های حصبه و هپاتیت زده شوند. سنگاپور جز بهترین کشورهای دنیا در زمینه سرویس ها و خدمات درمانی است، با این حال دارای قسمت جدایی برای گردشگران بیمار نیست و گردشگران اگر دچار بیماری شوند باید به مراکز درمانی که مردم بومی از آن ها استفاده می کنند، بروند و به همین دلیل باید هزینه بیشتری نسبت به دیگر افراد بپردازند که از قوانین سنگاپور برای مسافران به شمار می آید.

قوانین سنگاپور برای مسافران 4


زبان رسمی

در سنگاپور فرهنگ های بسیاری وجود دارند و به همین خاطر زبان های مختلفی را در این کشور می شنویم، به طور کلی در این کشور مردم به 30 زبان متفاوت صحبت می کنند و زبان های رسمی آن انگلیسی، چینی، تامیل و مالایی است. در سیستم آموزشی سنگاپور زبان انگلیسی به همراه زبان مادری هر فردی مورد اهمیت است، اما در سفر به سنگاپور، اگر به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید، مشکلی نخواهید داشت، چون اکثر تابلوها به 4 زبان اصلی که گفته شد، نوشته شده اند. زبان مادری کشور سنگاپور را می توان سنگاپوری انگلیسی دانست که در واقع از زبان انگلیسی گرفته شده و از نکات مهم راهنمای سفر به سنگاپور می باشد.

قوانین سنگاپور برای مسافران 5


ریختن زباله

اگر به سنگاپور سفر کنید، خودتان متوجه خواهید شد که این کشور چقدر تمیز است و به این موضوع چقدر اهمیت می دهد. در دنیا سنگاپور از نظر تمیزی نیز در رده های بالایی قرار دارد. به همین دلیل اگر زباله ای بر روی زمین بریزید، حتما جریمه می شوید که برای هر زباله ای این جریمه متفاوت است و هرچه میزان و مقدار آن بیشتر باشد میزان جریمه نیز بالاتر می رود، به طور مثال جریمه انداختن ته سیگار بر روی زمین 300 دلار است. از جمله جریمه های این کار و نکات سفر به سنگاپور، تمیز کردن قسمتی از شهر توسط فردی است که بر روی زمین زباله انداخته است. او باید لباس پاکبان ها را بپوشد و آن قسمت مشخص را تمیز کند و با این کار متوجه سختی تمیز کردن و نگه داشتن شهر می شود.

قوانین سنگاپور برای مسافران 6


آدامس

در کشور سنگاپور به دلایلی که در ادامه گفته می شود، جویدن آدامس ممنوع است و با واردکنندگان آن برخورد می شود. این قانون از اینجا می آید که جمع آوری و تمیز کردن آدامس های استفاده شده، کار بسیار دشوار و پر هزینه ای است و از طرف دیگر در گذشته برخی از افراد خرابکار در این کشور برای اختلال در متروها، به درب قطارها آدامس می چسباندند. در سال های اخیر اجازه برخی از آدامس ها که جنبه درمانی دارند، در این کشور داده شد. اگر به سنگاپور سفر می کنید، حواستان را درراهنمای سفر به سنگاپور جمع کنید که آدامس نجوید و اگر خواستید آدامسی بجوید، آن را قبل از آنکه پلیسی شما را ببینید، در جایی مناسب دور بیاندازید.

قوانین سنگاپور برای مسافران 7

حمل و نقل عمومی

اگر به دنبال کاهش هزینه ها در بین نکات سفر به سنگاپور به خصوص در حمل و نقل هستید، ما به شما اتوبوس را پیشنهاد می دهیم. اتوبوس های سنگاپور سرعت بسیار زیادی دارند و هزینه کمی را از شما دریافت می کنند. اگر با اتوبوس راحت نیستید، می توانید از برنامه هایی مانند اوبر و گرب تاکسی (Uber و Grab Taxi) استفاده کنید.

قوانین سنگاپور برای مسافران 8


خط عابر پیاده

در سنگاپور قانونی وجود دارند که افراد پیاده باید، در هنگام عبور از خیابان از خط عابر پیاده بعد از سبز شدن چراغ راهنمایی گذر کنند و اگر چنین کاری نکنند و دچار تخلف شوند، جریمه می شوند. پس این مورد را در بین قوانین سنگاپور برای مسافران حتما به یاد داشته باشید.

قوانین سنگاپور برای مسافران 9


مواد مخدر و دارو

قبل از سفر به سنگاپور توجه داشته باشید که داروهایی مانند کدئین را نخورده باشید، چون اگر در فرودگاه از شما تست اعتیاد بگیرند، مثبت است و در این کشور فرقی بین دارو و مواد مخدر نمی گذارند. به طور کلی پلیس به صورت رندوم هر فرد را می تواند در سطح شهر مورد آزمایش اعتیاد قرار دهد.

قوانین سنگاپور برای مسافران 10


مصرف دخانیات

برای کشیدن سیگار در سنگاپور باید توجه داشته باشید که در اکثر مناطق این کار ممنوع است و در اماکن بسته در صورتی که تهویه مناسب وجود داشته باشد، آزاد است. در سال های گذشته قانون منع استعمال دخانیات در سنگاپور بسیار سخت تر و دشوارتر بود، اما به مرور زمان این قانون دچار تغییر شد و اجازه استعمال دخانیات در بسیاری از مکان های سربسته آزاد شد. با توجه به این قانون افراد در محدوده های عمومی شهر اجازه استعمال دخانیات ندارند و آن هم به دلیل تمیز نگه داشتن محیط زیست و همچنین بالا بردن میزان سلامت در بین افراد است. گردشگران در شهر نیز متوجه این موضوع می شوند که نمی توانند در خیابان و همچنین محدوده های عمومی سیگار بکشند، چون علائم و تابلوهای بسیاری در سطح شهر نصب شدند.

قوانین سنگاپور برای مسافران 11


سیفون توالت عمومی

در فرهنگ مردم سنگاپور، عدم استفاده از سیفون در توالت های عمومی کار بسیار ناپسندی است، از همین رو این موضوع در قانون نیز آمده و افرادی که از سیفون استفاده نکنند، حتما در راهنمای سفر به سنگاپور جریمه می شوند.

قوانین سنگاپور برای مسافران 12


تنبیه کردن

یکی از فرهنگ های جالب در سنگاپور، تنبیه است که با یک چوب انجام می شود. در واقع مردم سنگاپور به منظم بودن اهمیت بسیاری می دهند و به همین دلیل برای تنبیه دانش آموزان، سربازان و مجرمان از چوب استفاده می کنند. این چوب های تنبیه را در فروشگاه های سنگاپور خواهید دید.

قوانین سنگاپور برای مسافران 13مهاجرت

با وجود قوانین بسیار سختگیرانه و پیچیده در بین قوانین سنگاپور برای مسافران، بسیاری تصور می کنند که مهاجرت به سنگاپور کم است، اما باید بدانید که افراد بسیاری از سرتاسر دنیا به این کشور مدرن مهاجرت می کنند، به صورتی که گفته می شود 40 درصد از جمعیت این کشور سالانه مهاجر هستند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار