gardeshban.ir

جزایر آدالار که با نام جزایر پرنس هم شناخته می شوند مجموعه ای از ۹ جزیره کوچک اند که در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز استانبول و در دریای مرمره قرار گرفته اند. جزیره بویوک آدا بزرگترین جزیره از جزایر 9گانه پرنس است که محبوبیت زیادی بین گردشگران دارد.
کد خبر: ۱۳۸۳۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
بویوک آدا فضای بسیار زیبایی دارد؛ هیچ ماشین و موتوری در آن تردد نمی کند و تنها وسیله حمل و نقل مردم جزیره، موتورهای برقی و دوچرخه ها هستند. کوچه های دیدنی و سرسبز با چشم انداز دریا و شهر، خانه ها و ویلاهای زیبا، سکوت و آرامش محیط همگی باعث می شوند تا خاطره ای لذت بخش از گشت و گذار در این جزیره را با خود به خانه ببرید.

در بویوک آدا می توانید با پرداخت هزینه ای مقرون به صرفه، دوچرخه و یا کاسکله اجاره کنید و دور جزیره گشت بزنید و در رستوران ها و کافه های متنوع جزیره، انواع ماهی و غذاهای ترکی را امتحان کنید. این جزیره علاوه بر مناظر چشم نواز و محیط آرام و دیدنی اش، بناهای تاریخی مهمی نیز در خود دارد؛ کلیسایی به سبک یونانی، خانه متروکه لئون تروتسکی در دوران تبعیدش و بناهایی با معماری عثمانی بخشی از این بناهای تاریخی هستند.

برای رفتن به بویوک آدا، به یکی از اسکله های بشیکتاش، امینونو و بوستانجی بروید و سوار کشتی های آدالار شوید. برای رسیدن به بویوک آدا تقریبا یک ساعت و نیم در راه هستید و باید در آخرین توقف کشتی، پیاده شوید. کشتی‌ها عموما از 9 صبح تا 7 شب از استانبول به طرف بویوک آدا و برعکس در حرکت هستند. به محض رسیدن به جزیره، زمان بازگشت کشتی ها را حتما چک کنید؛ چرا که آخرین کشتی از بویوک آدا حدودا ساعت 6 یا 7 بعدازظهر به سمت استانبول حرکت می کند و بعد از آن تا روز بعد هیچ کشتی وجود ندارد.




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار