gardeshban.ir

بهترین زمان سفر به پاریس، پایتخت زیبای کشور فرانسه، چه زمانی از سال است؟ برای مطلع شدن از جزئیات این راهنمای سفر، با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۳۸۵۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 23
گردشبان (gardeshban.ir) :

پاریس، شهر نور، هر سال میلیون‌ها گردشگر را از سراسر جهان با تور پاریس و تور فرانسه به فضای فراموش‌نشدنی خود می‌کشاند. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که سهم زیادی از این جاذبه مرتبط به غذاهای سنتی خارق‌العاده و مجموعه‌های بی‌شمار هنری پاریس، پایتخت بی‌نظیر کشور فرانسه، هستند.

رودخانه آرام سین در میان شهر، در کنار موزه‌های باشکوه، کلیساهای باستانی و بلوک‌هایی با معماری زیبای روکوکو و نئوکلاسیک، به آرامی جریان دارد و کمی دورتر، درختان آبشاری و لامپ‌های درخشان خیابان‌های پاریس، هر بیننده‌ای را عاشق این شهر خواهد کرد.

پاریس

پیاده‌روی در مسیرهای سنگفرش رودخانه سین و پل‌های دلپذیر آن را به هیچ وجه از دست ندهید و در طول مسیر با شهروندان پاریسی که در راه رفتن به کافه، سینما و یا فروشگاه هستند، آشنا شوید.

پاریس با وجود موزه‌های در سطح جهانی، صنعت مد، غذاهای سنتی بی‌نظیر و جوی خاص و منحصربه‌فرد، همان‌طور که ارنست همینگوی آن را اینگونه به یاد می‌آورد، «یک جشن متحرک»، شهری پر از زرق و برق است.

پاریس

از موزه دوست‌داشتنی ورسای (Musée d'Orsay) دیدن کنید، از بهترین طراحان در شانزه لیزه (Champs Élysées)، خرید کنید و یا به بوتیک‌های محله لومری (Le Marais) بروید، از بالای برج ایفل، شهر پاریس را تماشا کنید و حتما بازدیدی یک روزه از کاخ ورسای، داشته باشید.

بهترین زمان سفر به پاریس بر اساس آب و هوا

پاریس

بهترین زمان سفر به پاریس، در ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور) و سپتامبر تا اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان) است. هر دو فصل تابستان و پاییز، بدی‌ها و خوبی‌های مخصوص به خودشان را دارند. در ماه‌های ژوئن تا آگوست، آب و هوا در پاریس عالی است. میانگین حداکثر دما در این زمان از سال، ۲۱ درجه سانتی‌گراد است و روزهای طولانی آفتابی از مشخصه‌های آن، به‌شمار می‌آید. متاسفانه، تابستان، شلوغ‌ترین و همچنین گران‌ترین زمان بازدید از پاریس است.

برای هزینه‌های پایین‌تر در حین سفر و صف‌های کوتاه‌تر برای دیدن جاذبه‌های گردشگری، برای سفر در پاییز، برنامه‌ریزی کنید. برگ‌های درختان در این فصل، منظره شهر را خیره‌کننده می‌کنند، البته شکوفه‌های بهاری پاریس هم بسیار معروف هستند.

اگر به دنبال ارزان‌ترین زمان سفر به پاریس هستید، فصل زمستان، بهترین زمان سفر برای شما است. در خاطر داشته باشید، پاریس با آمار ۳۰ میلیون نفر گردشگر در سال، یکی از پر بازدیدترین شهرها در سراسر جهان است؛ پس مهم نیست که چه زمانی را انتخاب می‌کنید، گردشگران و کمی شلوغی و جمعیت همیشه در این شهر وجود دارد.

بهترین زمان سفر به پاریس بر اساس فصول

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

پاریس

فصل تابستان با میانگین حداکثری دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد، زمان دلپذیری برای گردش در شهر و حاشیه‌های آن و لذت بردن از یک قهوه در کافه‌های بینظیر پاریس، است. اما به‌خاطر داشته باشید، در این زمان از سال با گروه‌های بسیاری از گردشگران، در شهر روبه‌رو خواهید شد.

فصل تابستان، فصل داغ گردشگری پاریس است و این امر سبب می‌شود قیمت هتل‌ها و بلیط هواپیما، بسیار گران‌تر ار دیگر مواقع سال باشد.

 در طول این فصل، تجربیات بیشتری نسبت به دیگر زمان‌ها در پاریس می‌توان داشت؛ تجربیاتی چون تماشای فیلم در فضاهای آزاد و کنسرت‌های جالب و البته ساحلی ساخته انسان در کرانه رود سین برای عاشقان حمام آفتاب. بزرگ‌ترین تعطیلات فرانسه، جشن‌های روز باستیل (Bastille Day) نیز در این زمان از سال برگزار می‌شود.

به‌خاطر داشته باشید ماه جولای (۱۰ تیر تا ۹ مرداد)، یکی از پرباران‌ترین ماه‌های سال در پاریس است، پس اگر در این زمان از سال به این شهر سفر می‌کنید، حتما چتر به همراه داشته باشید.

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان)

پاریس

اگر به دنبال روبه‌رویی با جمعیت کمتر در پاریس و آب و هوایی خوب هستید، پاییز بهترین انتخاب شما است. حداکثر دمایی که ماه سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۸ مهر) در پاریس تجربه می‌کند، ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد است و دما کم کم در ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان)، با رسیدن به ۱۰ و سپس ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد، افت می‌کند.

علاوه بر صف‌های کوتاه‌تر برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری، می‌توانید از منظره زیبایی که درختان در این فصل در پاریس خلق می‌کنند، لذت ببرید. در خاطر داشته باشید، در طول هفته مد در پاریس، که غالبا در هفته آخر ماه سپتامبر برگزار می‌شود، پیدا کردن اتاق در هتل، مشکل‌تر خواهد شد.

فصل زمستان: ماه‌های نوامبر تا فوریه (۱۰ آبان تا ۹ اسفند)

پاریس

فصل خلوت گردشگری، زمستان، محدوه دمایی ۱٫۱- تا ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند. تنها در روزهای ماه نوامبر (۱۰ آبان تا ۹ آذر) است که مسافران می‌توانند از دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد، لذت ببرند. کت‌های گرم برای این زمان از سال ضروری هستند. اگر آماده برخورد با سرما هستید، می‌توانید صرفه‌جویی بسیار خوبی در هزینه‌های هتل و بلیط هواپیما به پاریس کنید. بارش برف در پاریس به ندرت رخ می‌دهد و ماه دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ دی)، یکی از پر باران‌ترین ماه‌های سال است.

اگر به دنبال ماه‌های خشک و به دور از باران هستید، در ماه فوریه (۱۲ بهمن تا ۹ اسفند)، به پاریس بیایید. هفته آخر ماه فوریه، هفته مد در پاریس است؛ پس حتما از چند ماه زودتر هتل خود را رزرو کنید.

فصل بهار: ماه‌های مارچ تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

پاریس

فصل بهار نیز مانند فصل پاییز، با هزینه‌های کمتر در اتاق‌های هتل‌ها، زمان مناسبی برای سفر به پاریس است. محدوده دما در این زمان از سال ۴٫۴ تا ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد است و بارش عصرگاهی باران در ماه‌های آخر بهاری (به خصوص ماه می)، بیشتر شایع است. اگرچه ممکن است هوا تا ماه می کمی خنک باشد، اما لذت دیدن چشم‌انداز رنگارنگ شکوفه‌ها در پارک‌های زیبای پاریس، ارزش آن را دارد.

بهترین زمان سفر به پاریس بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

جشن سنت دنیس (Fete de St-Denis)

پاریس

جشن سنت دنیس که یکی از محبوب‌ترین رویدادهای شهر پاریس است، در ماه ژوئن برگزار می‌شود و در طی آن، نمایش‌ها و انیمیشن‌های بسیاری در شهر به نمایش گذاشته می‌شود. در زمان این جشن‌ها، هنرمندان بسیاری در پاریس، آثار خود را به نمایش می‌گذارند و غرفه‌های مختلفی، غذاهای سنتی به گردشگران ارائه می‌کنند.

جشن موسیقی (Fete de la Musique)

پاریس

جشن موسیقی که زمان برگزاری آن در ماه ژوئن است، با برقرار بودن اجراهای زنده موسیقی در تمام میادین اصلی شهر و پارک‌ها، رویدادی بسیار هیجان‌انگیز و جالب توجه در پاریس است. در زمان این رویداد، تمام شهر پاریس، تبدیل به استیج اجرای موسیقی می‌شود.

تور در فرانسه (Tour de France)

پاریس

تور در فرانسه، یک مسابقه دوچرخه‌سواری در کشور فرانسه است که در طول ۳ هفته برگزار می‌شود.

ما عاشق سبز هستیم (We love green)

ما عاشق سبز هستیم، یک رویداد موسیقی دوستدار محیط زیست در شهر پاریس است که در ماه ژوئن برگزار می‌شود. هنرمندان بین‌المللی در این رویداد موسیقی در شهر، اجراهای زنده دارند.

جشن‌های روز باستیل یا روز ملی

پاریس

جشن‌های روز ملی فرانسه، جشنی ملی و تعطیل رسمی در کشور فرانسه و قلمروهای فرادریایی آن کشور است که از سال ۱۸۸۰ در ۱۴ جولای هر سال برگزار می‌شود. این جشن برای گرامیداشت یورش به باستیل و آغاز جنبشی که منجر به انقلاب کبیر فرانسه شد، برگزار می‌شود. قلعه باستیل، زندان مخوفی در پاریس و مظهر قدرت مطلق لوئی شانزدهم بود که در ۱۴ ژوئیه جولای میلادی، به دست انقلابیون پاریسی فتح شد.

برای برپایی جشن در این روز، ارتش فرانسه طی مراسم باشکوهی در طول خیابان شانزلیزه رژه می‌رود و در شهرهای مختلف فرانسه، مراسم آتش‌بازی در شب‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ جولای برگزار می‌شود.

فستیوا‌ل‌ها و رویدادهای فصل پاییز

هفته مد پاریس

در ماه سپتامبر، هفته مد پاریس، با حضور طراحان بین‌المللی مد و لباس، یک رویداد اصلی و جذاب است که افراد زیادی را به این شهر می‌کشاند.

جشن پاییز (Fete d'Automne)

جشن پاییز که در ماه سپتامبر تا دسامبر در پاریس برگزار می‌شود، فستیوال هنرهای معاصر است که هر ساله در پاریس برقرار می‌شود.

جایزه طاق پیروزی (Prix de l'Arc de Triomphe)

مسابقه جایزه طاق پیروزی، مسابقه اسب‌سواری برای تمام اسب‌های اصیل بالای سه سال در مسیری ۲۴۰۰ متری در ماه اکتبر، در پاریس، برگزار می‌شود.

روز آرمیستیس (Armistice Day)

روز آرمیستیس هر سال در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) در فرانسه، جهت بزرگداشت صلح بین نیروهای متفقین در جنگ جهانی اول و کشور آلمان در شهر کومپین (Compiègne) فرانسه و خاتمه خصومت‌ها در جبه غربی جنگ جهانی اول، جشن گرفته می‌شود. این جشن در ساعت ۱۱ صبح آغاز می‌شود و دلیل آن این است که صلح در ساعت ۱۱ یازدهمین روز یازدهمین ماه سال ۱۹۱۸، انجام گشته است. روز آرمیستیس از آن پس به بعد، یک روز تعطیل ملی در فرانسه است.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

جشن سال نوی چینی‌ها در پاریس

پاریس، جشن سال نوی چینی‌ها را در تاریخ ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن)، با نمایش، آتش‌بازی و اژدها و رقص‌های جالب جشن می‌گیرد.

جشن رنگ پاریس (The Color Run Paris)

پاریس

در تاریخ ۱۵ آپریل (۲۶ فروردین)، در میان خیابان‌های رنگارنگ پاریس، در مسیری ۵ کیلومتری، جشن رنگ برگزار می‌شود.

نمایش قایقرانی بین‌المللی پاریس (Le Salon Nautique de Paris)

پاریس

نمایش قایقرانی بین‌المللی پاریس که به نام ناتیک (nautic)، هم مشهور است، هر سال در پورت ورسای (Porte de Versailles) در ماه دسامبر برگزار می‌شود. این نشست سالانه برای کشف نوآوری‌های دریایی و ملوانی فصل آینده است. این رویداد، ۹ روز در طول دو آخر هفته به طول می‌انجامد.

این رویداد با قایقرانی، گردشگری، قایقرانی قدرت و تجهیزات، ۷۰۰ قایق نمایشی، ۸۰۰ غرفه‌دار و بیش از ۲۴۰ هزار بازدیدکننده در هر سال، همراه است.

جشن روز سیلوستر (Fete de St-Sylvestre)

در تقویم میلادی شب سال نو که در بسیاری از کشورها، روز سیلوستر یکم گفته می‌شود، آخرین روز سال میلادی و به عبارتی ۳۱ دسامبر است. در بسیاری از کشورها شب سال نو در اماکن عمومی جشن گرفته می‌شود و مردم در این اجتماع ضمن رقص و پایکوبی با تنقلات و تماشای آتش بازی خود را مشغول می‌سازند.

هفته مد پاریس

در ماه‌های فوریه تا مارچ ، هفته مد پاریس، با حضور طراحان بین‌المللی مد و لباس، یک رویداد جذاب است که افراد زیادی را به این شهر می‌کشاند.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

ویلت سونیک (Villette Sonique)

ویلت سونیک، فستیوال موسیقی رایگان و در فضای آزاد، در ماه می در پاریس برگزار می‌شود.

نمایشگاه تاج و تخت (Foire du Trone)

نمایشگاه تاج و تخت، یک نمایشگاه سرگرمی در ماه مارچ در پاریس است. این نمایشگاه، بزرگ‌ترین نمایشگاه سرگرمی مسافرتی در فرانسه است و در منطقه ۱۲ شهری برگزار می‌شود.

ماراتن بین‌المللی پاریس

پاریس

ماراتن بین‌المللی پاریس، در ماه آپریل با حضور قهرمانان ملی از سراسر جهان و افراد آماتور برگزار می‌شود.

روز پیروزی در اروپا (VE Day)

روز پیروزی در اروپا، روز پایان جنگ جهانی دوم، ۸ می  (۱۸ اردیبهشت) ۱۹۴۵، هر سال در پاریس جشن گرفته می‌شود.

مسابقات قهرمانی آزاد تنیس فرانسه

پاریس

مسابقات تنیس آزاد فرانسه که به فرنچ اوپن و رولان گاروس هم مشهور است، از برجسته‌ترین مسابقات قهرمانی تنیس جهان و یکی از چهار رویداد بزرگ گرنداسلم (Grand slam) در جهان است که هر ساله از میانه ماه می تا اوایل ماه ژوئن در دو رده زنان و مردان، در شهر پاریس برگزار می‌شود.

مسابقات تنیس فرنچ اوپن، از لحاظ زمانی دومین مسابقه گرنداسلم در هر سال محسوب می‌شود. رافائل نادال رکورددار قهرمانی این مسابقات است.

شب موزه‌ها (La Nuit des musées)

در طول شب موزه‌ها در تاریخ ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت)، می‌توانید از موزه‌های اصلی پایتخت دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به پاریس بر اساس هزینه هتل‌ها

پاریسبهترین زمان سفر به پاریس بر اساس هزینه هتل‌ها، فصل زمستان است.

رتبه‌های پاریس

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. 

رتبه‌های پاریس به شرح زیر است:

  • بهترین مقصد گردشگری برای بازدید در ماه ژوئن
  • بهترین مقصد گردشگری در فرانسه
  • دومین مقصد برتر گردشگری زمستانی در اروپا
  • دومین مقصد برتر گردشگری تابستانی
  • سومین مقصد برتر برگزاری مراسم عروسی در اروپا
  • چهارمین مقصد برتر گردشگری در اروپا
  • پنجمین مقصد برتر گردشگری در جهان
  • ششمین مقصد برتر ماه عسل در اروپا
  • هشتمین مقصد برتر ماه عسل در جهان

فرانسه؛ آب و هوا و اقلیم

پاریس

نمودار میانگین دما و بارش ماهیانه در پاریس

کشور فرانسه، تحت تاثیر بادهای دریایی در سواحل غربی، اقلیم قاره‌ای در مرکز و شرق کشور و مدیترانه‌ای در جنوب و البته در سواحل مدیترانه، دارای آب و هوایی معتدل است.

فصول در کشور فرانسه، کاملا تفکیک‌شده هستند؛ با زمستان‌هایی بسیار سرد، تابستان‌هایی گرم، فصول خشک و مرتب و همچنین فصول بارانی مشخص. زمین‌های ناهموار منطقه، اقلیم‌های متنوعی را برای کشور، فراهم می‌کند؛ زمستان‌هایی سرد در کوهستان‌ها، بهار و پاییزی گرم‌تر در سواحل آفتابی مدیترانه و آتلانتیک، رطوبت زیاد در ارتفاعات برتانی، یک استان تاریخی در فرانسه (Brittany) و گاهی تابستان‌هایی بسیار گرم در آلزاس (Alsace).

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه‌های مختلف سال و همچنین به تفکیک هفته‌های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به‌صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۶٫۱۵٫۶
فوریه۷٫۲۴٫۶
مارچ۱۲٫۲۳٫۶
آپریل۱۵٫۶۴٫۳
می۲۰۵٫۶
ژوئن۲۲٫۸۵٫۳
جولای۲۴٫۴۵٫۸
آگوست۲۳٫۹۶٫۴
سپتامبر۲۱٫۱۵٫۶
اکتبر۱۵٫۶۵٫۱
نوامبر۱۰۵٫۱
دسامبر۶٫۷۵٫۱

میانگین ماهیانه دما و بارش در پاریس

با توجه به منطقه‌ای که در فرانسه قصد سفر به آن را دارید، فصول مختلفی را برای زمان سفر مناسب به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ اما بدانید فصل زمستان احتمالا در انتهای لیست پیشنهاد ما به شما است، مگر قصد تجربه ورزش‌های زمستانی را داشته باشید. دامنه‌های کوهستانی آلپ و پیرنه (Pyrenees) از اوایل ماه دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ دی) پر از برف هستند که تا ماه مارچ یا آپریل (۱۰ اسفند تا ۱۰ اردیبهشت) باقی می‌مانند و علاقه‌مندان به تعطیلات اسکی می‌توانند در این زمان از سال، لذت بسیاری را در فرانسه تجربه کنند. اگر بارش برف، قابل توجه باشد، ایستگاه‌های ماسیف سنترال (Massif Central)، منطقه‌ای مرتفع در میانه جنوب فرانسه و ژورا، در ناحیه فرانش-کنته، می‌توانند جایگزین دلپذیری برای گردشگران باشند.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۶ سانتی‌گراد- ۵٫۵ سانتی‌متر۵٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۵٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۵٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر
فوریه۶٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۶٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۶٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر۶٫۱ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر
مارچ۱۱ سانتی‌گراد- ۳٫۴ سانتی‌متر۹٫۷ سانتی‌گراد- ۳٫۱ سانتی‌متر۸٫۵ سانتی‌گراد- ۲٫۹ سانتی‌متر۷٫۲ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر
آپریل۱۴٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۱۳٫۹ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر۱۳٫۱ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۱۲٫۲ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر
می۱۸٫۹ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر۱۷٫۸ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۱۶٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۱۵٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
ژوئن۲۲٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۲۱٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۲۰٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۲۰ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر
جولای۲۴ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۲۳٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۲۳٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۲۲٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر
آگوست۲۳٫۸ سانتی‌گراد- ۶٫۳ سانتی‌متر۲۳٫۷ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر۲۳٫۵ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۲۳٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۸ سانتی‌متر
سپتامبر۲۰٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۱۹٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۱۹ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۱۸٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر
اکتبر۱۴٫۲ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۱۲٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۱۱٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۷ سانتی‌متر۱۰٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر
نوامبر۸٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۷٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۵٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۴٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر
دسامبر۵٫۹ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۵٫۱ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۴٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۳٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در پاریس

در فصل بهار و پاییز، حاشیه‌های مدیترانه‌ای از آب و هوایی ملایم، معتدل و تابش خورشید، بیشتر از دیگر مناطق کشور بهره می‌برند؛ به‌خصوص در ماه سپتامبر و اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان) که ماه‌هایی ایده‌آل برای ماجراجویی در کورسیکا (Corsica) هستند.

در دیگر مناطق کشور، تابستان فصل داغ گردشگری و پر از جمعیت توریست‌ها در جاده‌ها و به‌خصوص سواحل، است.

چه زمانی به پاریس برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۲۷۱۲-۱۴۱۷
فوریه۲۸۱۵-۲۲۱۴
مارچ۵۱۳۴-۲۵۱۱۲
آپریل۷۱۷۰۳۱۱۳
می۱۱۲۱۲۳۲۱۲
ژوئن۱۴۲۴۶۳۹۱۲
جولای۱۶۲۶۹۳۹۱۲
آگوست۱۵۲۵۸۳۶۱۳
سپتامبر۱۳۲۲۳۳۲۱۳
اکتبر۹۱۷۳-۲۹۱۳
نوامبر۶۱۱۵-۲۰۱۵
دسامبر۳۸۱۳-۱۸۱۶

حداقل و حداکثر دما در پاریس

هزینه روزانه توریستی در پاریس

پاریس

هزینه یک روز اقامت در پاریس حدودا ۵۱۹ دلار است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به پاریس سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در پاریس انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به‌عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار