gardeshban.ir

شهر مادرید، پایتخت کشور اسپانیا، بخاطر موزه های درجه یک جهانی، معماری فوق العاده و رستوران های عالی خود شهرت دارد.
کد خبر: ۱۳۸۶۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 23
گردشبان (gardeshban.ir) :

شهر مادرید، پایتخت کشور اسپانیا، بخاطر موزه های درجه یک جهانی، معماری فوق العاده و رستوران های عالی خود شهرت دارد. اما مانند هر شهر بزرگ دیگری، در ابتدا می تواند کمی ترسناک و گیج کننده باشد. با دانستن نکات مهم در سفر به مادرید می توانید از نگرانی های خود بکاهید و یک سفر خاطره انگیز برای خود رقم بزنید. در نوشتار توصیه های مهم در سفر به مادرید، در مورد راهنمای سفر به مادرید و نکات مهمی که می بایست قبل از سفر به این شهر بدانید، سخن می گوییم. با ما همراه باشید.

توصیه های مهم در سفر به مادرید

نکات مهم در سفر به مادرید در اسپانیا: پرداخت 30 یورو برای کرایه تاکسی فرودگاه

اگر بعد از یک پرواز طولانی، به این شهر می رسید و چمدان بسیار سنگینی دارید، هیچ ترسی به خود راه ندهید. کافی است که با به یاد سپردن توصیه های مهم در سفر به مادرید، در فرودگاه یک تاکسی بگیرید و مبلغ 30 یورو بپردازید تا شما را به هر جایی در مرکز شهر مادرید که می خواهید ببرد. هر نقطه ای از این شهر که درون جاده کمربندی مادرید یا همان M30 قرار گرفته باشد، جز مادرید مرکزی به شمار می رود. برای اینکه بدانید هتل شما در این منطقه واقع شده است یا خیر، از گوگل مپ Google Maps استفاده کنید. اگر قصد دارید به چند مقصد مختلف در مرکز شهر بروید، راننده تاکسی، تاکسی متر خود را بعد از رسیدن به اولین ایستگاه دوباره از نو روشن می کند.

توصیه های مهم در سفر به مادرید 2

نکات مهم در سفر به مادرید در اسپانیا: از مترو استفاده کنید

بسیاری از شهرها حمل و نقل عمومی خوبی ندارند، اما مادرید از آن دسته از شهرها نیست. متروی مادرید یک وسیله حمل و نقل عالی با قطارهای تمیز، مدرن و ارتباطات شهری فوق العاده است. شما می توانید در هر کدام از ایستگاه های متروی این شهر، پاسپورت ده بار مترو سواری را به قیمت 12.20 یورو تهیه کنید و به وسیله مترو به نقاط مختلف شهر سفر کنید. قطارهای مترو به طور منظم و مداوم در رفت و آمد هستند و یک انتخاب عالی برای جابجایی در نقاط مختلف شهر به شمار می روند. حتما وقتی در ایستگاه مترو هستید، پنل های بزرگ آن ها را بر طبق توصیه های مهم در سفر به مادرید بررسی کنید تا مطمئن شوید ایستگاه مورد نظر شما در فهرست ایستگاه های آن قطار خاص قرار دارد. از آنجایی که مسیرهای هر ایستگاه یک طرفه هستند، تنها کافیست ایستگاه شما در فهرست ایستگاه های آن مسیر قرار داشته باشد و آنگاه می توانید با اطمینان سوار قطار شوید. مراقب کیف یا کیف پول خود باشید، زیرا ممکن است در مترو مورد دستبرد قرار بگیرند.

توصیه های مهم در سفر به مادرید 3

نکات مهم در سفر به مادرید در اسپانیا: از زمان سییستا آگاه باشید

از آنجا که سییستا siesta (داشتن چرت و استراحت بعد از ظهر) در اسپانیا یک سنت دیرینه و محبوب به شمار می رود، بسیاری از فروشگاه های کوچک و آن هایی که توسط یک خانواده گردانده می شوند، بر طبق برنامه ریزی سنتی اسپانیایی عمل می کنند و بین ساعت های 2 و 5 بعدازظهر بسته می شوند، اما اگر برای خرید کردن قبل از ساعت 2 یا بعد از ساعت 5 برنامه ریزی کنید، مشکلی نخواهید داشت. فروشگاه های زنجیره ای و بیشتر سوپر مارکت ها در تمامی طول روز باز می مانند. بسیاری از رستوران ها و بارهای این شهر بعد از ساعات ناهار و در حدود ساعت 4 و نیم بعدازظهر بسته می شوند و سپس به هنگام شام و حدود ساعت 8 شب بر طبقراهنمای سفر به مادرید باز می گردند.

توصیه های مهم در سفر به مادرید 4

نکات مهم در سفر به مادرید در اسپانیا: منو دل دیا بخورید

یکی از روش های محبوب برای ناهار خوردن در مادرید این است که منو دل دیا menú del día سفارش بدهید. منو دل دیا menú del día که در بیشتر رستوران های شهر مادرید سرو می شود، یک منوی ناهار ثابت همراه با نوشیدنی و دسر است. چندین گزینه در راهنمای سفر به مادرید برای انتخاب وعده اول غذایی وجود دارد که معمولا شامل سوپ یا غذاهای درست شده از سبزیجات و برنج می باشد. سپس وعده بعدی غذا که معمولا ماهی یا گوشت به همراه سالاد یا سیب زمینی است را انتخاب می کنید. برای دسر، می توانید چیزی شیرین و یا قهوه را در نظر بگیرید. این یک روش عالی برای امتحان کردن غذاهای متعدد اسپانیایی است. از آنجایی که ناهار مهمترین وعده غذایی روز در اسپانیا به شمار می رود، پرس های آن بسیار بزرگ هستند و شما را کاملا سیر می کنند. کلمه کاسرا Casera به معنی خانگی می باشد. اگر مشاهده کردید که در منو، جلوی یک دسر کلمه کاسرا Casera نوشته شده، آن دسر در همان رستوران تهیه شده و یک انتخاب عالی برای به پایان رساندن ناهار یا شام شما به شمار می رود.

توصیه های مهم در سفر به مادرید 5

نکات مهم در سفر به مادرید در اسپانیا: در روزهای رایگان از موزه ها بازدید کنید

هر دو موزه رینا سوفیا Reina Sofia و موزه پرادو Prado در طول هفته دارای ساعت ها و روزهای رایگان هستند. برای بازدید از پرادو Prado، ورود رایگان از دوشنبه تا شنبه از ساعت شش تا هشت بعدازظهر و در روزهای یکشنبه و تعطیلات از ساعت پنج تا هفت بعدازظهر می باشد. برای بازدید از رینا سوفیا Reina Sofia، ورود رایگان در روزهای دوشنبه از ساعت 7 تا 9 بعدازظهر، روز های چهارشنبه تا شنبه از ساعت 7 تا 9 بعدازظهر و یکشنبه ها از ساعت یک و نیم تا 7 بعدازظهر می باشد. این موزه در راهنمای سفر به مادرید در روزهای سه شنبه تعطیل است. لازم به ذکر است که این فقط شما نیستید که به ساعت های رایگان این موزه ها علاقه دارید و بسیاری از بازدیدکنندگان از این ساعت ها استفاده می کنند. آن ها از ساعت ها قبل جلوی این موزه ها صف می بندند تا وارد آن ها شوند. بنابراین اگر می خواهید یک بازدید سریع و آسان از موزه پرادو Prado داشته باشید، از قبل برنامه ریزی کنید.

توصیه های مهم در سفر به مادرید 6

نکات مهم در سفر به مادرید در اسپانیا: برای خوردن راسیونه به رستوران بروید

زمان شام خوردن در مادرید یک زمان ایده آل برای امتحان کردن غذا های سرو شده در دیس های چند نفره به نام راسیونه raciones است. این غذاهای چند نفره که در منوی رستوران های سرتاسر شهر مادرید دیده می شوند، یک روش برای خوردن تاپا در این شهر به شمار می روند. در این دیس های غذای چند نفره انواع غذاها از جمله خوراک گوشت اسپانیایی تا ماهی سرخ شده سرو می شوند. راسیونه raciones معمولا شامل یک نوع غذا می باشد که به طور کارشناسانه ای آماده شده و بهمراه کمی نان سرو می شود. وقتی در مادرید به رستوران می روید، مانند یک مادریدی اصیل رفتار کنید و منتخبی از غذاها را سفارش دهید تا یک وعده غذایی ایده آل را تجربه نمایید. راسیونه raciones یک پرس چند نفره است و اگر می خواهید غذای کمتری بخورید، می توانید یک نیمه راسیونه raciones در راهنمای سفر به مادرید سفارش دهید.

توصیه های مهم در سفر به مادرید 7

نکات مهم در سفر به مادرید در اسپانیا: قبل از سفر کمی اسپانیایی یاد بگیرید

در بیشتر هتل ها و مکان های توریستی، می توانید کسانی را که انگلیسی صحبت می کنند، پیدا کنید، اما در بسیاری از رستوران ها و فروشگاه های کوچکتر به ندرت می توان کسی را پیدا کرد که انگلیسی صحبت کند. اپلیکیشن های عالی مخصوص ترجمه و دیکشنری وجود دارند که باعث می شوند خواندن و فهم یک منوی تمام اسپانیایی بسیار آسان شود. یکی از محبوب ترین این اپلیکیشن ها wordreference.com است که می بایست حتما آن را استفاده کنید. همچنین یاد گرفتن چندین عبارت و کلمه مهم در زبان اسپانیایی می تواند برایتان بسیار مفید و تاثیرگذار باشد مثل پور فاوور Por favor (به معنی خواهش می کنم)، گراسیاس Gracias (به معنی متشکرم)، هاستا لوئگو Hasta luego (به معنی بعدا می بینمتون که معمولا در زمان ترک کردن یک فروشگاه یا رستوران به کار برده می شود) و واله Vale (به معنی اوکی).

توصیه های مهم در سفر به مادرید 8

نکات مهم در سفر به مادرید در اسپانیا: در پلازا مایور غذا نخورید

میدان پلازا مایور Plaza Mayor یک میدان قرن هفدهمی خارق العاده با بالکن های بسیار زیبا، فضای عالی و جذابیت تاریخی است. این میدان مملو از کافه ها و رستوران های روباز می باشد. با وجود این، بسیاری از این غذا خوری ها مکان خوبی برای امتحان کردن بهترین غذاهای شهر مادرید نیستند. اگر به دنبال لذت بردن از یک غذای عالی در هوای باز هستید، گزینه های فوق العاده ای را می توانید در پلازا سانتا آنا Plaza Santa Ana پیدا کنید. پلازا سانتا آنا Plaza Santa Ana میدانی در نزدیکی پوئرتا دل سل Puerta del Sol است که در آن بارها و رستوران های محبوب محلی وجود دارند و غذاهای اسپانیایی سنتی یا غذاهای کلاسیک با تاثیرات مدرن ارائه می دهند. در فصل زمستان، دستگاه های گرم کننده بزرگی وجود دارند که باعث می شوند تا غذا خوردن در فضای باز و در راهنمای سفر به مادرید در تمام طول سال امکان پذیر باشد.

توصیه های مهم در سفر به مادرید 9

نکات مهم در سفر به مادرید در اسپانیا: در یک تور غذایی شرکت کنید

در این بخش قصد داریم این شهر فوق العاده را به شما نشان دهیم و برخی از حرفه ای ترین و عالی ترین افراد پشت بهترین رستوران های شهر مادرید را به شما معرفی کنیم، اما در این مورد، بهترین توصیه ای که می توانیم انجام دهیم، این است که در نقاط شلوغ و پر گردشگر غذا نخورید و به دنبال رستوران های تمام اسپانیایی که در کوچه و پس کوچه های شهر مادرید به وفور یافت می شوند، بگردید.

توصیه های مهم در سفر به مادرید 10

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار