gardeshban.ir

تپه های شکلاتی در جزیره بوهول کشور فیلیپین واقع شده است، تپه های شکلاتی یکی از عجیب ترین مناظر است و تمام آن ها به طور باورنکردنی طبیعی است.
کد خبر: ۱۳۸۷۵
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 24
گردشبان (gardeshban.ir) :

صرف نظر از منشا تپه های شکلاتی آنها یکی از عجیب ترین مناظر هستند که میتوان با آن روبرو شد ، به یاد داشته باشید که تپه ها بصورت انفرادی رشد نمیکنند. بودن در آنجا، به شما این شانس را میدهد که از دیدن مناظر طبیعی شگفت زده شوید و لذت ببرید. مجموعه تپه های شکلاتی که متعلق به دولت است و توسط دولت اداره میشود، شامل یک ایستگاه بزرگ تماشایی است که در کارمن ،بوهول واقع شده است و حدود 56 کیلومتر از تاقبیلارن فاصله دارد. بازدید کنندگان در هر زمانی از سال از جمله فصل خشک و بارانی میتوانند از این مکان بازدید کنند.تپه های شکلاتی

با تپه های شکلاتی بوهول فیلیپین بیشتر آشنا شوید

تپه های شکوهمند شکلاتی در ج زیره  بوهول فیلیپین واقع شده است ، تپه های شکلاتی شامل گروهی از تپه ها با شکل های نامتعارف است. به سختی میتوان باور کرد که این مکان ساخته دست انسان نیست، اما تمام آن طبیعی و دارای یک چشم انداز منحصر به فرد است.

بوهول (بُهُل) (Bohol) از استان های کشور فیلیپین و نیز نام جزیره ای است که این استان را در بر گرفته است. این استان بخشی از جزیره های ویسایا می باشد و در مرکز فیلیپین قرار گرفته است. مساحت بوهول بیش از چهار هزار و یکصد کیلومتر مربع و جمعیتی بیش از یک میلیون و یکصد هزار نفر دارد که بخش اعظم انها در مرکز این استان یعنی شهر تاگبیلاران هستند. است. اصلی ترین جاذبه این استان چنانچه در این بخش خواهیم گفت و معرفی کرده ایم مجموعه تپه های شکلاتی است که با اشکال منظم مخروطی و پوشیده از درخت در مرکز این جزیره قرار دارند.

تعداد تپه ها در برخی منابع بیش از 1268 و در برخی منابع دیگر 1660 عدد تخمین زده میشوند ، این شکل زمین شناسی عجیب و غریب مساحتی حدود 32 کیلومتر را پوشش میدهد. این تپه ها در سرتاسر منطقه گسترش یافته است که شامل شهرهای بوتان،ساگبیان،بیلار و کارمن است. چنانچه در این بخش توضیح داده ایم این تپه ها از ارتفاع 30 متر تا 50 متر متفاوت هستند، اما بزرگترین آنها حدود 120 متر ارتفاع دارد.

بعضی از بازدید کنندگان ممکن است تا بفهمند که این تپه ها از شکلات درست نشده است، ناامید شوند، چرا که این برخلاف نام تپه ها است . این تپه های خیره کننده تنها برای نمایش چشم به جای حس چشایی در فصل خشک بطور یکنواخت به رنگ قهوه ای شکلاتی میشوند البته در طول فصل مرطوب این زیبایی خارق العاده به دلیل علف های سبز ،سبز میشوند ؛ جالب است که هیچ تکه ای از درختچه ها و حتی درختان بر روی تپه ها رشد نمیکنند.

این تپه های شکلاتی از سال 1997 یک بنای یادبود جغرافیایی بوده است و این منطقه حفاظت شده است و توسط اداره گردشگری کشور یک منطقه توریستی ذکر شده است.پرچم استان و مهر بوهول نیز این ویژگی طبیعی را برای نشان دادن استان به عنوان داشتن جاذبه های طبیعی متعدد نشان میدهد. درتاریخ 16 می سال 2006 تپه های شکلاتی برای قرار گرفتن در فهرست میراث جهانی یونسکو ارائه شد و هنوز تصویب نشده است.

نحوه شکل گیری تپه های شکلاتی هنوز یک راز است حتی زمین شناسان دررابطه با شکل گیری تپه های شکلاتی باهم به توافق نرسیده اند. یک فرضیه زمین شناسی که عموما پذیرفته شده است،  میگو ید که تکه های زمین به عنوان حاصلی از سنگ آهک دریایی شکل گرفته اند و برروی یک پایه گل قرار گرفته اندو برای هزاران سال مقاوم هستند و شکل کنونی را ایجاد کرده اند.

جزیره بوهول فیلیپین

آشنایی با تپه های شکلاتی بوهول فیلیپین

علم ممکن است هنوز در حال تلاش برای یافتن یک توضیح باشد، اما افراد بوهول در این باره چند توضیح دارند:

1-یکی از افسانه های محلی میگوید که این تپه ها درنتیجه نبردی بین دو غول شکل گرفتند که چند روز طول کشید.در طول جنگ غول ها،سنگ،شن و گل ها را به هم پرتاب میکردند و آنها این کار را تا زمانی انجام دادند که دیگر خسته شدند و قادر به نبرد نبودند، سپس باهم دوست شدند و جزیره را ترک کردند.

2-یک افسانه عاشقانه دیگر بیان میکند که آرگو یک غول قدرتمند و جوان عاشق یک مردار ساده به نام آلویا شد،مرگ آلویا باعث غم و اندوه و گریه بی پایان آروگو میشود. قطرات بزرگ اشک غول موجب شکل گیری تپه های شکلاتی میشود.

3- افسانه ای دیگر درمورد حیوانی مانند گاو نر بیان میکند که یک کارابائو غول پیکر تمامی محصولات جزیره را میخورده است.

افراد محلی همه محصولات فاسد شده را در پشت تپه ها جمع آوری میکردند ،کارابائو غول پیکر تمام محصولات فاسد را میخورد و چون معده اش نمیتوانست غذای فاسد را تحمل کند، تخلیه شکم او از غذای فاسد منجر به تشکیل تپه ها شده است.

4- یک افسانه رمانتیک دیگر میگوید که یک غول سیری ناپذیر به نام میگوئل وجود داشت که عادت داشت همه چیز را بخورد. یکبار او با دختر زیبایی به نام آدریانا ملاقات کرد و به او الهام شد که وزن کم کند و غول همه آنچه را که خورده بود دفع کرد و منجر به تشکیل تپه های بزرگ شکلاتی قهوه ای رنگ شد.و باعث شد که محبت دخترک را به خود جلب کند.

تپه های شکلاتی فیلیپین


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار