gardeshban.ir

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری/
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تائید الزام «هما» به استفاده از هواپیمای ملکی خود برای جابجایی حجاج ایرانی گفت: این موضوع از طرف سعودی ها به سازمان حج و زیارت گفته شده و از طرف سازمان هواپیمایی نیز در حال پیگیری است
کد خبر: ۱۳۹۱۹
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
 رضا جعفرزاده گفت: عربستان به تازگی به سازمان حج اعلام کرده که «ایران‌ایر» برای پرواز انتقال حجاج به عربستان باید صرفاً از هواپیماهای ملکی خود استفاده نماید و نمی‌تواند از هواپیماهای شرکت‌های دیگر داخلی و خارجی استفاده کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی افزود: در رابطه با اینکه آیا سعودی‌ها بخشی از عملیات انتقال حجاج را به عهده می‌گیرند یا خیر، باید گفت، از آنجا که ما تاکنون درخواستی از سوی سعودی‌ها برای انتقال حجاج ایرانی دریافت نکرده‌ایم، باید انتقال تمامی ۸۶هزارو ۴۰۰ ایرانی از سوی طرف ایرانی انجام شود.

جعفرزاده به ایرنا گفت: در حج تمتع سال گذشته عملیات جابجایی حجاج به عهده ایران بود اما روند گذشته و روال عادی بر مبنای ۵۰ درصد سعودی و ۵۰ درصد ایرانی بوده و اکنون با توجه به اینکه درخواستی از سوی سعودی دریافت نکردیم، جابجایی همه حجاج به عهده ایران خواهد بود.

«مقصود اسعدی‌سامانی» دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی امروز گفته بود که سعودی‌ها اعلام کرده‌اند؛ امسال در پروازهای حج به ایران کمک نمی‌کنند و ایران‌ایر نیز فقط می‌تواند با هواپیماهای ملکی خود حجاج را به عربستان منتقل کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که این اقدام سعودی‌ها در ادامه فشار حداکثری آمریکا به مردم ایران صورت می‌گیرد، افزود: تعداد ناوگان پهن‌پیکر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران محدود است و فرودگاه سعودی نیز به دلیل ترافیک بالا در ایام حج، فقط هواپیماهای با ظرفیت بالا پذیرش می‌کند، ایران‌ایر نیز تعداد محدودی ناوگان پهن‌پیکر دارد که ممکن است انتقال حجاج با مشکل همراه شود.

امسال قرار است ۸۶ هزار و ۴۰۰ نفر از زائران حج از ایران به زیارت خانه خدا مشرف شوند. در ایام حج تمتع، شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با کمک هواپیمایی سعودی و شرکت هواپیمایی قشم‌ایر اقدام به جابجایی زائران بیت‌الله الحرام از ایران به خانه خدا می‌کردند و این امر در موافقت‌نامه دوجانبه بین ایران و عربستان و ایران‌ایر و شرکت سعودی انجام می‌شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار