gardeshban.ir

حال و هوای کریسمس را با بازار‌های شب کریسمسی هر چه بیشتر حس کنید.
کد خبر: ۱۳۹۲۵
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 25
گردشبان (gardeshban.ir) :

در این زمان از سال، کشور‌های مختلف جهان برای شروع سال جدید میلادی آماده می‌شوند و شهر‌ها را با زینت‌آلات زیبای دستی و همچنین چراغ‌های رنگارنگ تزیین می‌کنند. بسیاری از گردشگران این روز‌ها را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. در اینجا تعدادی از بازارهای دایر شده برای کریسمس را که هر سال، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند، معرفی می‌کنیم.

دهکده کریسمس، پارک عشق، فیلادلفیا

دهکده‌ی کریسمس، پارک عشق، فیلادلفیا

توصیه می‌کنیم به پارک عشق در فیلادلفیا بروید، بازار کریسمس این منطقه یادآور بازار پر‌رونق آلمان است. بیش از ۸۰ فروشنده و هنرمند، شیرینی‌ها، غذاها و نوشیدنی و آثار هنری اروپایی خود را به نمایش گذاشته و می‌فروشند.

دهکده‌ی کریسمس حال و هوایی قدیمی  دارد و در آنجا می‌توانید هدیه‌ها، بدلیجات، صنایع دستی و وسایل تزیینی خارجی و محلی زیادی پیدا کنید. جو این بازار با چراغانی‌های زیبا و رنگارنگ و بوی نان تازه و وافل برای تمام اعضای خانواده جذاب و دلنشین است.

  • زمان برگزاری: ۲۳ تا ۲۴ دسامبر

«بازار کریسمس» (Christkindlmarkt)، شیکاگو

بازار کریسمس شیکاگو

بازار کریسمس شیکاگو، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای تعطیلاتی به شکل بازار آلمان است که امسال بیستمین سال تاسیس‌اش را جشن می‌گیرد. علت شهرت این بازار به خاطر فروش صنایع و اقلام محلی در بازار تعطیلات است. بیش از یک میلیون محلی و مسافر برای سرزدن به این بازار به «دیلی پلازا»، (Daley Plaza) می‌آیند. یکی از غرفه‌ها، تفریحاتی مانند شکار اسباب‌بازی و نوعی تقویم بازی، برای کودکان در نظر گرفته است.

این بازار در قلب قسمت تجاری شهر شیکاگو قرار دارد، اطراف این محله به سبک معماری قرن ۱۶ میلادی در اولین بازار تعطیلات آلمان، در نورمبرگ، طراحی شده است. یکی دیگر از علل محبوبیت این بازار، فروش اجناس و غذاهای با‌کیفیت و مناسب بودن برای تمام اعضای خانواده با هر سنی است.

  • زمان برگزاری: ۱۷ تا ۲۴ دسامبر

بازار مرکز تجاری تعطیلات، واشنگتن،  آمریکا

بازار کریسمس شیکاگو

بازار مرکز تجاری تعطیلات در واشنگتن یکی از پر‌فروش‌ترین مراکز در آمریکا است. امسال که یازدهمین سال افتتاح این بازار بزرگ است، تخمین زده می‌شود که ۱۰۰،۰۰۰ خریدار و دوستدار مسافرت‌های آخر هفته‌ای از این بازار دیدن کنند. هر ساله حدود ۲۰۰ فروشنده در این بازار شرکت می‌کنند، آن‌ها از اسنک‌های خوراکی گرفته تا آثار هنری خود را به فروش می‌گذارند.

این بازار به قوانین حفاظت از محیط‌زیست پایبند بوده و از سوخت‌های تجدید‌پذیر و مصالح قابل بازیافت استفاده می‌کند و حتی اجناس و هدیه‌هایی هم که در این بازار به فروش می‌رسند، اغلب قابل بازیافت هستند.

«وان فریدبورگ»، (Von Friedeburg) هم در این بازار، شیرینی‌های آلمانی را که بسیار کمیاب هستند، به فروش می‌گذارد.

  • زمان برگزاری: ۱۴ تا ۲۳ دسامبر

بازار کریسمس هلسینکی23غت (Helsinki)، هلسینکی، فنلاند

بازار کریسمس هلسینکی

بازار کریسمس هلسینکی در میدان «سینیت»، (Senate) که یکی از مناطق قدیمی و معروف در هلسینکی است، قرار دارد. اگر به این منطقه‌ی تاریخی از هلسینکی سفر کردید، متوجه خواهید شد که این منطقه، محل برپایی بسیاری از رویدادها و فستیوال‌ها در طی سال است و به خاطر زیبایی خیره‌کننده‌ی آن که همیشه پوشیده از برف سفید است و منظره‌ی کلیسای واقع در میدان، بسیار مشهور است.

کلیسای جامع هلسینکی یکی از قدیمی‌ترین بناهای این شهر و مثالی از معماری نئوکلاسیک است. بر روی پله‌های این کلیسا بود که بانوی جوانی، «سن لوسیا»، (St Lucia)، با لباسی سفید که به تن داشت، تاج‌گذاری کرد. مردم فنلاند هر سال این مراسم را در ۱۳ دسامبر جشن می‌گیرند. رسمی مردمی که از شهیدی ایتالیایی در قرن ۴ میلادی به جا مانده، تبدیل به حرکتی نمادین و مراسمی برای فنلاندی‌ها شده که اگر به فنلاند سفر می‌کنید، نباید این مراسم را از دست دهید.

بیش از صد اصطبل در هلسینکی وجود دارد که در مراسم کریسمس، تبدیل به بازارهای زیبای صنایع دستی، وسایل تزیینی و مواد خوراکی طبیعی می‌شود. بابانوئل هم هر روز از این بازار دیدن می‌کند و یک مری‌گو‌راند قدیمی به صورت رایگان برای سرگرمی کودکان در وسط میدان برپا می‌شود.

  • زمان برگزاری: ۲ تا ۲۲ دسامبر

«بازار کریسمس»، (Christkindlmarkt)، نورمبرگ، آلمان

با این که تعداد بازارهای نورمبرگ برای کریسمس زیاد است، ولی بازار کریسمسی که در وسط شهر واقع شده، متقاضی بیشتری دارد. قدمت این بازار به سال ۱۶۲۸ میلادی بازمی‌گردد. این بازار تمام نیاز‌ها را در محیطی زیبا و شیک در فصل جشن ارائه می‌کند. دیدن این بازار ایده‌ای مناسب برای سفر زمستانی است.

بازار اصلی که در میدان معروف شهر، «هاوپت مارکت»،  (Hauptmarkt) قرار دارد، فضایی صمیمی دارد که مهمان‌ها در حال گوش دادن به موسیقی کریسمس، می‌توانند به خرید‌ لوازم با کیفیت (فروش لوازمی که تولید انبوه دارند به شدت در این بازار ممنوع است) با لیوانی پر از نوشیدنی گرم آلمانی و نان مخصوص آلمان بپردازند. چراغانی بازار نشان‌دهنده‌ی روح زیبای کریسمس است. بازاری مخصوص برای کودکان در «هانز ساچز پلاتز» (Hans-Sachs-Platz) قرار دارد. یک موزه‌ی اسباب‌بازی و زمین رالی هم در نورمبرگ قرار دارد.

  • زمان برگزاری: نوامبر تا ۲۴ دسامبر

بازار کریسمس کلن، کلن، آلمان

بازار کریسمس کلن

عکاس:Roderick Eime

اگر به معماری علاقه دارید، بازار کریسمس کلن برای شما جالب خواهد بود. با رفتن به این بازار، تجربه‌ای به یاد ماندنی از آلمان را خواهید داشت. این بازار در کلیسای جامع کلن واقع شده و معماری زیبای سبک گوتیک این محل بیش از شش قرن طول کشیده تا کامل شود و تا امروز نمادی از این منطقه است.

برای پیدا کردن درخت‌های کریسمس بسیار بلند و افسانه‌ای و وسایل تزیینی زیبا، می‌توانید به بازدید بازار «امدام»، (Am Dom) که درست در میدان مقابل کلیسای جامع قرار دارد، بروید. مغازه‌های کوچک‌تری هم در «هایزلمنچن»، (Heinzelmännchen) قرار دارند.

  • زمان برگزاری: ۲۱ نوامبر تا ۲۳ دسامبر

بازار کریسمس میدان قدیمی شهر، پراگ، جمهوری چک

بازار کریسمس میدان قدیمی شهر

 بازار کریسمس میدان قدیمی شهر در پراگ، یکی از بهترین بازار‌های کریسمس جهان است. این بازار فضایی به شکل قرون وسطی همراه با غذاها و آثار هنری به سبک آن زمان ارائه می‌دهد. بر خلاف بسیاری از بازارهای کریسمس در سراسر اروپا، بازار میدان قدیمی شهر در پراگ به نظر بسیار آشنا می‌آید که باعث می‌شود بازدیدکنندگان حس بهتر و نوستالژیکی پیدا کنند.

تنوع و مقدار غذاهای و نوشیدنی‌های به فروش رسیده در بازار بسیار بالا و مورد رضایت همگان است و سفر به این محل برای تجربه‌ی جمهوری چک در قرون وسطی، غذاها، مافین‌ها و بسیاری دیگر از شیرینی‌های قدیمی بسیار توصیه می‌شود.

بیشتر غذاهای به فروش رسیده در این محل خانگی هستند. در این بازار تقریبا هر گونه مواد و وسایل مورد نیاز برای کریسمس را می‌توانید پیدا کنید، از جوراب‌ها گرفته تا وسایل تزیینی. موسیقی کریسمس توسط خواننده‌های مختلفی در این محل خوانده می‌شود. این بازار کریسمسی به صورتی است که روح کریسمس را کاملا حس کرده و مطمئن می‌شوید که تعطیلات در راه است.

  • زمان برگزاری: ۲ دسامبر تا ۶ ژانویه

بازار کریسمس «بث»، (Bath)، بث، انگلیس

بازار کریسمس بث

عکاس: Ruth Johnston

بازار کریسمس بث رویدادی است که سالانه مردم بسیاری برای دیدن آن از نقاط دور و نزدیک به این محل می‌روند. بث، شهری تاریخی و فرهنگی و در آخر سال محل برپایی بازار و خرید است. شهر بث آماده شده تا بزرگ‌ترین بازار خود را در آخر سال ۲۰۱۷ میلادی دایر کند.

بیش از ۲۰۰ فروشنده در این بازار صنایع دستی، هدیه، غذا و وسایل تزیینی منزل را خواهند فروخت. بازار کریسمس در مرکز شهر بث برپا خواهد شد. در این بازار قادر خواهید بود وسایل مختلفی شامل آثار هنری محلی، بدلیجات دست‌ساز، اسباب‌بازی و هدیه برای حیوانات و انواع غذا و نوشیدنی را خریداری کنید. بیش از هشتاد درصد غذا‌ها و نوشیدنی‌ها محلی هستند و این یعنی این که این بازار حقیقتا نشان‌دهنده‌ی روح جنوب‌غرب انگلیس است. در این بازار موسیقی و  تفریحات مختلفی برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

  • زمان برگزاری: ۲۳ نوامبر تا ۱۰ دسامبر

بازار «وورستر ویکتوریان فیر»، (Worcester Victorian Fayre)، انگلیس

بازار وورستر ویکتوریان فیر، امسال بیست و پنجمین سال افتتاح خود را جشن می‌گیرد. این بازار نسبت به بازر‌های دیگر مقداری متفاوت است و از هر بازار داخلی انگلیس بزرگ‌تر است. فضای این بازار به گونه‌ای طراحی شده که مهمان‌ها احساس کنند در زمان سفر کرده‌اند. از حدود ۲۰۰ غرفه‌ی این بازار می‌توانید انواع وسایل دکوراسیون منزل، بدلیجات و انواع خوردنی‌ها شامل کیک و آجیل تفت داده شده را بخرید.

همه‌ی فروشنده‌ها نهایت سعی خود را می‌کنند که به حال و هوای قدیمی بازار کمک کنند. این همه تلاش فقط برای چند روز از سال است که البته ارزشش را دارد. مکان‌هایی برای آواز، تئاتر و رقص هم در نظر گرفته شده است.

  • زمان برگزاری: ۳۰ نوامبر تا ۳ دسامبر

بازار بندر قدیمی «لو مارشه ووژ پوغ » (Le Marché du Vieux-Port)، کبک، کانادا

شهر کبک، یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های آمریکایی است که در سال ۱۶۰۸ میلادی با ساکنین فرانسوی درست شده است. در هفته‌های قبل از کریسمس، مردم به پخت انواع کیک‌های پای، شربت‌ها و مربا‌ها می‌پردازند. خیابان‌ها با تعداد زیادی چراغ نورانی می‌شود.

در بازار بندر قدیمی، صنایع دستی، شال و کلاه پشمی و تورتی، (tourtiere)، که نوعی دسر کبکی مخصوص کریسمس است را می‌توان یافت. چراغ‌های خیابان کبک، نمادی از انقلاب زمستان در ۲۱ دسامبر هستند. تعداد زیادی چراغ هم بر روی مجسمه‌های یخی ساخته شده نصب می‌شود. این مجسمه‌ها را می‌توان در آکواریوم شهر در لومیغ، (Lumière)  دید. همچنین در اوایل دسامبر در کبک بازاری به سبک آلمانی نیز دایر می‌شود.

  • زمان برگزاری: ۲۴ نوامبر تا ۲ ژانویه

بازار کریسمس تورنتو، تورنتو، کانادا

بازار کریسمس تورنتو

عکاس: Joseph Morris

این بازر در منطقه‌ی تاریخی شهر برپا می‌شود و کاملا شبیه به یک بازار جادویی و خیره‌کننده‌ی آلمانی است که چند زوج کانادایی در آن هستند. محلی‌ها در این مکان به تفریح و خرید و همین‌طور اجرای رقص‌های دسته‌جمعی اسلوونی و اوکراین می‌پردازند.

اگر از این بازار دیدن کردید، حتما پیروگی، (pierogi ) ، (نوعی شیرینی لهستانی) و پیاز سوخاری یا پوتین، ( poutine) را که ترکیبی عالی از پنیر و سیب‌زمینی سرخ‌کرده است، امتحان کنید. در این محل می‌توانید انواع شمع‌های دست ساز و صنایع چوبی مخصوص کانادا را خریداری کنید. در روز آخر برگزاری این بازار، چالش جهانی کارولینک نیز انجام می‌شود.

  • زمان برگزاری: ۱۶ نوامبر تا ۲۳ دسامبر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار