gardeshban.ir

دادگاهی در آلمان شکایت شرکت هواپیمایی ماهان از اداره فدرال هوانوردی آلمان را رد کرد.
کد خبر: ۱۳۹۴۷
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 25
گردشبان (gardeshban.ir) :

بر اساس گزارش رادیو بین المللی فرانسه، در پی تحریم‌های آمریکا علیه ایران و به تبع آن ممنوع شدن پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان ایر به فرودگاه‌های مونیخ و دوسلدورف از ماه ژانویه، این شرکت علیه اداره فدرال هوانوردی آلمان شکایت کرده بود. به دنبال این موضوع، پرونده‌ای در دادگاه شهر "لونه بورگ” آلمان بازگشایی که حکم این دادگاه امروز منتشر شد.

بر اساس این حکم، شکایت "ماهان ایر” علیه ممنوعیت پرواز هواپیماهای این شرکت از فرودگاه‌های آلمان رد شد چرا که قاضی این پرونده معتقد است لغو یا پرواز تمامی هواپیماها در آلمان را رعایت امنیت این کشور توجیه می‌کند.

ایرنا نوشته است: لغو پروازهای شرکت ماهان ایر در آسمان آلمان به پیروی از تحریم‌های آمریکا انجام شد چرا که واشنگتن "ماهان ایر” را متهم کرده بود که زیر پوشش جا به جایی مسافر، تجهیزات جنگی برای دولت سوریه و شبه نظامیان همپیمان خود در این کشور منتقل کرده است.

هواپیمایی "ماهان ایر” در پی لغو مجوز پرواز که تصور می‌کرد این اقدام تناسبی با قوانین آلمان ندارد، علیه تصمیم اداره فدرال هوانوردی آلمان شکایتی تسلیم دادگاه "لونه بورگ” کرد که مرجع قضائی این اداره است.

این دادگاه در زمینه دلایل صدور حکم خود، که قابل تجدیدنظر نیست، اعلام کرد منافع کلی سیاست‌های جمهوری فدرال آلمان ممکن است زمینه‌های لغو یا تعلیق مجوز عملیات پروازی را به دنبال داشته باشد.

وزارت امور خارجه آلمان سال گذشته میلادی به دلیل هشدارهای آمریکا و اتهام زنی علیه کشورمان، درخواست ممنوعیت پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان را ارائه کرده بود.





مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار