gardeshban.ir

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سامانه تسهیل در صادرات منطقه آزاد قشم با هدف ساماندهی فعالیت‌های فصلی خشک کردن و صادرات ماهی متو، از روز شنبه، ۲۵ خرداماه راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۳۹۵۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سامانه تسهیل در صادرات منطقه آزاد قشم با هدف ساماندهی فعالیت‌های فصلی خشک کردن و صادرات ماهی متو، از روز شنبه، ۲۵ خرداماه راه اندازی شد.

کیهان عباسیان در جمع خبرنگاران افزود: در مرحله نخست، فعالان شیلاتی جزیره با مراجعه به تعاونی‌های صیادی جزیره، نسبت به ثبت نام در این سامانه و تقاضای جانمایی زمین در سایت‌های دوازده گانه ساماندهی، اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان پس از ثبت نام در این سامانه و با دریافت کد رهگیری یکتا، می‌توانند در چهارچوب رویه‌های قانونی به صادرات محصول خود بپردازند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: بعد از اتمام دوره جاری صید و معرفی زمین‌های جانمایی شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم، تمام فعالیت‌ها در حوزه خشک کردن ماهی به این سایت‌ها منتقل می‌شود و از هر گونه فعالیت در خارج از مناطق مشخص شده و صادرات محصولات آن جلوگیری خواهد شد.


وی افزود: سایت‌های جانمایی شده پیش از ۲۰ تیرماه سال جاری به تعاونی‌های صیادی معرفی می‌شود و تمامی افراد مستقر در آن با همکاری مدیریت کار و اشتغال سازمان منطقه آزاد قشم از مزایای بیمه برخوردار می‌شوند.

عباسیان اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه صنایع صادرات محور به موازات حفظ سرمایه‌های زیست محیطی کشور، ساماندهی فعالیت‌ها در حوزه تولید ماهی خشک در جزیره قشم امری ضروری است.

در سال ۹۸، مردم به سمت تولید ماهی خشک گرایش پیدا کردند؛ به طوری که از ابتدای سال جاری تا کنون، سه هزار و ۲۰۰ تُن ماهی خشک صادر شده است و این در حالی است که این رقم در طول سال گذشته چهار هزار و ۷۶۸ تُن بوده است. هم اکنون حدود هشت هزار نفر در زنجیره صید تا صادرات ماهی خشک در جزیره قشم فعالیت می‌کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، لارک و هنگام ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان در خلیج فارس گسترده شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار