gardeshban.ir

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی/
عملیات حج امسال قطعاً از ترمینال «سلام» انجام می‌شود و این ترمینال اکنون صد درصد آماده افتتاح است.
کد خبر: ۱۳۹۶۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از توسعه شبکه پروازی این فرودگاه خبرداد و گفت: همزمان با افتتاح ترمینال «سلام» شاهد آغاز پروازهای داخلی از ترمینال یک فرودگاه امام خواهیم بود.

علی رستمی روز یکشنبه اضافه کرد: عملیات حج امسال قطعاً از ترمینال «سلام» انجام می‌شود و این ترمینال اکنون صد درصد آماده افتتاح است.

وی افتتاح «سلام» را نقطه شروع خوبی برای آغاز رقابت فرودگاه امام با فرودگاه‌های منطقه دانست و گفت: فرودگاه‌ها با سطح خدمات کلاس بندی می‌شوند و در کلاس A ظرفیت فرودگاه امام ۸۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و ما می‌توانیم سهم بیشتر در حوزه هوایی در منطقه داشته باشیم.

به گفته‌ی رستمی ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) سالانه تا حدود پنج میلیون ظرفیت جابجایی مسافر دارد.

ترمینال سلام پیش‌تر و در آغاز ساخت برای پروازهای زیارتی در نظر گرفته شده بود و از آن به عنوان یک ترمینال زیارتی یاد می‌شد؛ با ارتقای طرح و تبدیل آن به یک ترمینال گالری و همزمان افزایش سطح خدمات در این ترمینال قرار شد کلیه پروازهای خارجی در این ترمینال انجام شود.

رستمی در این باره گفت: «سلام» یکی از ترمینال‌های با سطح خدمات مطلوب است و اکنون ظرفیت آن افزایش یافته است و به همین دلیل کلیه پروازهای خارجی از سلام انجام می‌شود و فقط یک ترمینال زیارتی نیست.

وی خبر داد که همزمان با افتتاح ترمینال «سلام» پروازهای داخلی از ترمینال یک فرودگاه امام انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در این باره توضیح داد: هیچیک از پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام منتقل نمی‌شود؛ بلکه در ترمینال یک فرودگاه امام پروازهای جدیدی به مقاصد مشهد، کیش، شیراز و اصفهان و سایر شهرها برقرار می‌شود و انتخاب با مردم است که از فرودگاه امام به سایر شهرهای ایران سفر کنند یا از فرودگاه مهرآباد.

وی این تصمیم را در راستای تکمیل شبکه پروازی فرودگاه امام دانست و گفت: مردم شهرهای اطراف فرودگاه و حتی شرق تهران دسترسی آسان‌تری به فرودگاه امام دارند. ضمن اینکه شخص مسافر بهتر می‌داند که استفاده از خدمات کدام فرودگاه برایش بهتر است. بدین صورت قدرت انتخاب مسافران بیشتر خواهد شد.

به گفته‌ی رستمی با انتقال پروازهای خارجی به ترمینال سلام، بار ترافیکی ترمینال یک کاهش پیدا می‌کند و شهر فرودگاهی امام این ظرفیت را با برقراری پروازهای داخلی از این ترمینال پر می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) همچنین خبر داد که همزمان با افتتاح ترمینال سلام منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی نیز هم افتتاح می‌شود و گفت: ساختمان های اداری و عملیاتی منطقه آزاد، ساختمان استقرار شرکت ها، مرکز نوآوری وهمچنین انبار مسقف پنج هزار مترمربعی وانبار روباز ۱۰ هزار متر مربعی به همراه پارگینگ خودروهای سبک وسنگین نیز افتتاح خواهد شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار