gardeshban.ir

اگر در فهرست مکان‌های گردشگری مشهور و تاپ کشور نگاهی بیاندازیم، یکی از مکان‌هایی که کاملا طبیعی و دست نخورده باقی مانده است آبشار شِوی بزرگترین آبشار طبیعی ایران و خاورمیانه را می‌بینیم.
کد خبر: ۱۴۰۰۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 27
گردشبان (gardeshban.ir) :

این آبشار در استان خوزستان و در رشته کوه‌های زاگرس و حدفاصل شهرستان‌های اندیمشک و دزفول واقع شده است و از هر دو شهرستان دسترسی به آن میسر است.

چرا آبشار شوی؟

بزرگترین آبشار طبیعی ایران و خاورمیانه هرساله میزبان جمع کثیری از گردشگران ایرانی و توریست‌هایی از سایر نقاط دنیا است که پس از دیدن تصاویر بزرگترین آبشار طبیعی ایران و خاورمیانه در اینترنت، مجذوب آن شده و با پیمودن فواصل طولانی برای دیدن آن چندین کلیومتر پیاده‌روی مسیر را به جان می‌خرند.

انتخاب آبشار شوی علاوه بر طبیعت زیبای آن علل دیگری را نیز دارد، طبیعت زیبای مسیر رسیدن به آبشار، وجود عشایر و روستاییان اطراف آن، پوشش جانوری و متنوع آن و دره‌های زیبا و گیاهان دارویی که شگرف به چشم می آیند.

مسیر اول برای رسیدن به آبشار شوی

پس از رسیدن به روستای توریستی و فوق‌العاده شوی می‌توانید یک شب را در باغ انار و انجیر و لیمو‌ی این روستا و یا خانه‌های اهالی خونگرم سپری کنید، زیبایی این روستا خود دست کمی از آبشار ندارد و به دلیل طبیعی بودن و نبود راه ماشین آلات برای از بین بردن طبیعت بکرش، یک محل جذاب برای عکاسی و یا ماهیگیری از رودخانه باشد.

اما اگر خواستید فوراً به سمت آبشار حرکت کنید باید روستا را پشت سر بگذارید و مسیر جوی آب بالای روستا را دنبال کنید، تا به نزدیکی ابشار برسید، در نزدیکی‌های ابشار یک صخره وجود دارد که به زبان محلی《 کَنِه 》خوانده می‌شود، البته بالا رفتن از راه صخره کار سختی نیست چرا که مسیر دست و کنده کاری‌های انجام شده توسط ساکنین مسیر را ساده کرده و می توانید به آسانی آن را بپیمایید و یک چالش جالب را انجام دهید. حدود ۴۵ دقیقه از روستای شوی تا آبشار شوی پیاده روی لازم است.

و اما آبشار که از دور نمایان می‌شود حس شگرفی را به هر انسان منتقل می‌کند چرا که ارتفاع حدود ۱۰۰ متری و عرض ۴۰ متری آن به جرات زیباترین آبشار خاورمیانه را برای شما به ارمغان می آورد، به طوری که دلتان می‌خواه ساعت‌ها فقط محو زیبایی محسور کننده و صدای آبی که شاید قبلا تنها در فیلمها دیده باشید شوید و از تمام مشغله‌های و روزمرگی‌های زندگی ماشینی امروز دست بشویید.

برای اسکان در کنار آبشار می‌توانید چادر بزنید و شب‌ها در هوایی خنک و صدای زیبای آب آبشار نهایت استفاده را ببرید، البته ماهیگیری و درختان انجیر و مورت و پوشش گیاهی آبشار می‌تواند از دیگر تفریح‌ها در آن مکان باشد.

مسیر دوم رسیدن به آشار شوی

مسیر دومی که به آبشار شوی راه دارد از سمت شهرستان دزفول است و باید چند کیلومتری به جاده بخش شهیون حرکت کنید. سپس وارد یک جاده خاکی و البته با تردد بیشتر ماشین نسبت به جاده تله زنگ به سمت آبشار حرکت کنید، در نظر داشته باشید تمامی این مسیرها با تابلوهایی در سطح شهر دزفول و جاده ها نشان داده شده تا مبادا از مسیر منحرف شوید.

در مسیر جاده به سمت آبشار که به چند روستا از جمله سرتنگ نیز ختم می شود می‌توانید حتی با ماشین شخصی خود بروید. بعد از آن با طی حدود ۱ ساعت و نیم مسافت با ماشین‌های شاسی بلند و یا نیسان حاضر در آنجا به پارکینگ محلی ساکنان که توسط اهالی بخش شهیون اداره می شود برسید و ماشین را پارک کنید و نیم ساعت پیاده روی به آبشار برسید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار