gardeshban.ir

با تصویب و اجرایی شدن این قانون، منع گردشگران از همراه داشتن یک برش پنیر فرانسوی یا قطعه‌ای ژامبون، یکی از عجیب‌ترین محدودیت‌ها در دنیا به شمار می‌رود. با این حال روسیه تنها کشوری نیست که این چنین قوانینی را وضع و اجرا نموده است. در ادامه کوله پشتی تعدادی از کشور‌ها را که قوانینی اینگونه و ممنوعیت‌های عجیب و غریب را برای کالا‌های خارجی همراه مسافر وضع نموده اند را برای شما همراهان آورده ایم:
کد خبر: ۱۴۰۴۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
در کشور روسیه با توجه به بروز مسائل سیاسی با جهان غرب، به ویژه پس از الحاق جزیره کریمه کماکان استفاده از کالا‌های غربی بلامانع می‌باشد و روس‌ها می‌توانند میزه‌هایی رنگین با رنگ و طعم غذا‌های غربی داشته باشند. این شرایط با داشتن قانونی که به مسافران و گردشگران بین المللی اجازه می‌دهد که هنگام ورود به این کشور، تا وزن ۵ کیلو گرم مواد غذایی را برای مصارف شخصی به همراه داشته باشند.

اما دولت روسیه با اعلام نگرانی در ارتباط با تهدیدات بهداشتی و امکان بروز بیماری‌های عفونی قانونی را در دست بررسی دارد که ورود هرگونه گوشت و لبنیات به همراه مسافر ممنوع اعلام می‌گردد. با تصویب و اجرایی شدن این قانون، منع گردشگران از همراه داشتن یک برش پنیر فرانسوی یا قطعه‌ای ژامبون، یکی از عجیب‌ترین محدودیت‌ها در دنیا به شمار می‌رود.

با این حال روسیه تنها کشوری نیست که این چنین قوانینی را وضع و اجرا نموده است. در ادامه کوله پشتی تعدادی از کشور‌ها را که قوانینی اینگونه و ممنوعیت‌های عجیب و غریب را برای کالا‌های خارجی همراه مسافر وضع نموده اند را برای شما همراهان آورده ایم:

تخم‌مرغ شانسی کیندر - ایالات متحده آمریکا

۱- تخم‌مرغ شانسی کیندر - ایالات متحده آمریکا

این قانون عجیب از سال ۱۹۹۷ برقرار می‌باشد درست زمانی که کمیته ایمنی کالا برای مصرف کنندگان آمریکا پس از آزمایش اعلام نمود که اسباب بازی‌های کوچکی که در داخل این تخم مرغ‌ها ناقض برخی از مقررات مصرف کالا هستند و پس از آن واردات این شکلات‌ها به امریکا در تمام سال حتی روز‌های نزدیک به عید پاک ممنوع است.

 آب مقدس - نیوزیلند

۲- آب مقدس - نیوزیلند

در سال ۲۰۱۷ میلادی وزارت صنایع نیوزیلند واردات آب مشهور به "آب معجزه" از کوه‌های فیجی به این کشور را به علت شیوع بیماری و امکان آسیب رساندن به کشاورزی و آبزیان همچنین به محیط زیست ممنوع کرد و هشدار داد که در صورت تخطی، گردشگران با جریمه‌ای ۴۰۰ دلاری مواجه خواهند شد.

آدامس - سنگاپور

۳- آدامس - سنگاپور

از سال ۱۹۹۲ میلادی در این کشور ورود آدامس همراه مسافر ممنوع اعلام گردید. این قانون بر اساس گزارش راه آهن سنگاپور مبنی بر چسباندن آدامس به سنسور در‌های قطار و بروز اختلال در فعالیت شبکه ریلی مطرح و به تصویب رسید. می‌شوند.

امروزه مصرف آدامس در سنگاپور غیرقانونی نیست، اما واردات آن مگر در موارد استثناء ممنوع است. افرادی که این قانون را زیر پا بگذارند علاوه بر جریمه ممکن است با مجازات زندان نیز روبرو شوند.

ماسک - عربستان سعودی

۴- ماسک - عربستان سعودی

قوانین در کشور عربستان فهرست بزرگی از اقلام ممنوعه را در خود جای داده است. الکل و نماد و نشان‌های از ادیان مسیح و یهود نمونه‌هایی از این کالا‌ها می‌باشد. اما عجیب اینجاست که وارد کردن ماسک‌هایی است که تمام یا بخشی از صورت را می‌پوشاند ممنوع و غیرقانونی می‌باشد.

دولت عربستان پس از اکران فیلم "وی مثل وندتا" (V for Vendetta) با صدور بیانیه‌ای این ماسک را «باعث گسترش فرهنگ خشونت و افراط گرایی می‌شود» و «جوانان را به ایجاد هرج و مرج در جامعه و تهدید امنیت تشویق می‌کند.» شناخته وو ورد آنرا ممنوع کرد.

هر کالایی که برای کشور مضر باشد – چین

۵- هر کالایی که برای کشور مضر باشد – چین

مسافران معمولا برای سفر به چین با مشکلات متعددی برای ورود کالا مواجه هستند. از جمله اقلامی که به همراه داشتن آن‌ها در سفر به چین ممنوع است می‌توان به تجهیزات چاپ، فیلم، عکس، صفحات گرامافون، فیلم سینمایی، نوار‌های صوتی و تصویری و دیسک فشرده همچنین وارد کردن کتاب و مقالاتی اشاره کرد که ممکن است به باور مسئولان به منافع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی چینی‌ها آسیب بزند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار