gardeshban.ir

شاید تا به حال برای شما هم زیاد اتفاق افتاده که در حال جست و جو برای پیدا کردن بهترین هتل ها ناگهان با کلمه «ریزورت» روبرو شده باشید اما ممکن است دقیقا ندانید ریزورت چیست و به چه جور اقامتگاه هایی، ریزورت می گویند. می خواهیم در این نوشتار ریزورت را تعریف کنیم و از انواع آن حرف بزنیم.
کد خبر: ۱۴۰۶۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 28
گردشبان (gardeshban.ir) :

به چه جایی ریزورت می گویند؟

ریزورت، اقامتگاهی برای تفریح و استراحت در تعطیلات و آخر هفته هاست. کسانی که در شهرها زندگی می کنند و کل هفته را به کارهای روزمره مشغولند همیشه به دنبال راهی می گردند تا آب و هوا عوض کنند و روحیه شان تازه شود؛ برای این افراد رفتن به ریزورت ها بهترین راه حل است. این ریزورت ها کیلومترها دورتر از شلوغی و هیاهوی شهر و در جایی خوش آب و هوا و آرام هستند. در ریزورت می توانید حتی مراسمی مثل جشن تولد بگیرید و به همراه خانواده و دوستان ساعاتی را بگذرانید که هیچ وقت فراموشتان نمی شود.

طراحی کلی ریزورت ها
ریزورت ها با هتل های بتونی بزرگ و کوچکی که در گوشه و کنار شهرها سبز شده اند فرق دارند و طبیعت خوش آب و رنگ و آرامش بخش، آن ها را مثل بهشت کرده است. در شهرهای بزرگ هتل های زیادی هستند که کوچکند و شاید حتی حیاط هم نداشته باشند اما ریزورت ها بزرگ و درندشت اند و در آن ها تا دلتان بخواهد محوطه ای باز با طبیعتی زیبا در اختیارتان است انگار که در خانه خودتان هستید چون هیچ کس نمی تواند خلوت شما را به هم بزند. در طراحی این ریزورت ها فکر همه چیز شده؛ هر واحد اقامتی اتاق های خواب، اتاق غذاخوری و آشپزخانه ای مجهز دارد و بسته به این که ریزورت در منطقه گرم و یا سرد باشد امکانات گرمایشی و سرمایشی کافی به کار رفته است. در این ریزورت ها می توانید در جایی جدید و در آشپرخانه ای پر از امکانات، متفاوت آشپزی کنید. در این ریزروت هر جور امکاناتی که فکرش را بکنید در اختیارتان است؛ از امکانات تفریحی و ورزشی گرفته تا جایی برای خرید. شاید فکر کنید ریزورت ها فقط جایی برای تفریح و شادی اند اما بعضی از آن ها پا را فراتر گذاشته و حتی امکاناتی برای برگزاری جلسات رسمی هم دارند. پارک، استخر، باغ و زمین بازی از چشم اندازها و امکانات همیشگی محوطه ریزورت ها هستند که باعث می شوند هیچ وقت در سفر حوصله تان سر نرود.

انواع ریزورت ها
با توجه به اینکه ریزورت ها در کجا قرار داشته باشند آن ها را به ۴ دسته تقسیم بندی می کنند؛ مثلا آن ریزورت هایی که در کنار ساحل و دریا هستند و طرفدارهای بیشتری دارند ریزورت های ساحلی اند و ریزورت هایی که جایی به دور از ساحل و بر روی تپه ها و دشت ها هستند را ریزورت های تپه ای می گویند:

ریزورت های ساحلی
این ریزورت ها در کنار ساحل هستند و معمولا در قسمت هایی از ساحل درست می شوند که دریا عمق کمتر و امواج آرام تری دارد تا همه چیز آماده باشد برای ورزش ها و تفریحات ساحلی. معمولا ریزورت های ساحلی پر از سواحل خصوصی و امکاناتی مثل صندلی ها و غذاخوری های ساحلی هستند و در آن ها همه چیز دست به دست هم داده اند تا حسابی خوش بگذرد. این ریزورت ها آنقدر پرطرفدارند که در همه ماه های سال گردشگر دارند هر چند که در ماه های گرم سال خیلی شلوغ تر می شوند.

به چه جایی ریزورت می گویند؟

ریزورت های تپه ای
همیشه که ریزورت ها نباید در کنار ساحل باشند! اگر ریزورت ها در جاهای کوهستانی و توریستی باشند اسم آن ها می شود ریزورت های تپه ای. بیشتر این ریزورت ها امکانات ورزش های ماجراجویانه مثل پاراگلایدر و چتربازی دارند و از آنجایی که از شهرها دورند گردشگرانی دارند که برای تفریح، استشمام هوای پاک و لذت بردن از طبیعت به اینجا می روند.

به چه جایی ریزورت می گویند؟

ریزورت های اسکی
با سرد شدن هوا پیست های اسکی آماده اسکی بازی می شوند و ریزورت ها پر از اسکی باز. در آمریکای شمالی و اروپا ابن ریزورت ها مخصوص شهرها و دهکده هایی هستند که در نزدیکی پیست های اسکی اند. در این ریزورت ها هر تجهیزات و وسیله ای که برای اسکی احتیاج داشته باشید به شما کرایه داده می شود و حتی اگر اسکی بازی را تازه شروع کرده باشید و مبتدی به حساب بیایید برایتان کلاس های آموزشی برگزار می شود.

به چه جایی ریزورت می گویند؟

ریزورت هایی مخصوص آخر هفته!
کسانی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند همیشه به دنبال یک فرصت هستند تا از روزمرگی ها فرار و آب و هوا عوض کنند چه فرصتی بهتر از آخر هفته ها! این ریزورت ها مخصوص گذراندن آخر هفته ها هستند برای همین چندان هم از شهرهای بزرگ دور نیستند و معمولا با یکی دو ساعت رانندگی به آنجا می رسید. در این ریزورت ها انواع و اقسام امکانات برای ورزش های آبی، اسب سواری، بازی هایی مثل تنیس، فوتبال، شطرنج و … در اختیارتان است، حتی برای بچه ها هم محوطه بازی جداگانه در نظر گرفته شده تا شاد باشند و خوش بگذرانند. شرکت های زیادی این ریزورت ها را رزرو می کنند تا کارمندانشان را در آخر هفته به آنجا بفرستند. این ریزورت ها در طول تعطیلات، پکیج های جذابی را رو می کنند تا مشتری های بیشتری را به اقامتگاه تفریحی خود بکشانند.




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار