gardeshban.ir

سفر با خودرو پیش نیازهایی دارد که اگر می خواهید کامتان در سفر تلخ نشود، باید آن ها را رعایت کنید. در این مقاله مهمترین نکاتی که پیش از سفر تابستانی باید آن ها را رعایت کنید به شما ارائه می کنیم.
کد خبر: ۱۴۰۷۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
اولین نکته مهمی که در مورد سفر باید بدانید این است که شرایط جاده با شرایط داخل شهر بسیار متفاوت است، پس بهترین کار برای اطمینان از سلامت خودرو خود این است که پیش از سفر خودرو خود را نزد یک مکانیک ببرید تا خودرو شما را بررسی کامل کند و از هر حیث تضمین کند که خودرو شما در جاده دچار مشکل نمی شود، چرا که زمانی که در شهر با خودرو خود حرکت می کنید، شاید به نظرتان خودرو شما از هر نظر سالم باشد، اما باید بدانید که شرایط جاده با شرایط شهر بسیار فرق دارد و از همه مهمتر در جاده دیگر مکانیک نزدی شما نیست و برای کوچکترین خرابی ممکن است دچار مشکل و هزینه گزاف شوید. پس اولین توصیه ما یعنی چک آپ کامل خودرو هست.

اگر تمایلی به رفتن به مکانیکی ندارید در ادامه مهمترین نکاتی که پیش از سفر تابستانی باید در نظر بگیرید را به شما یادآور خواهیم شد. در نظر داشته باشید که شما چه مالک یک خودرو لوکس و چه خودرو معمولی باشید، باید این نکات را در نظر بگیرید، مبادا نوع و مدل خودروی شما فریبتان بدهد.

1-موتور خودرو

اولین و مهمترین نکته که باید در نظر بگیرید، موتور خودرو است. تنظیم نبودن موتور یا همان قلب خودرو شما ممکن است باعث خرابی و خسارت جبران ناپذیری شود، چرا که سفر در هوای گرم تابستان به همراه وزن اضافه وسایلی که به همراه دارید، موجب فشار مضاعف به موتور خودرو و جوش آوردن آن در نتیجه خرابی قطعات موتور می شود.

2-تایرها

ترکیدن تایرها در هوای گرم تابستان مشکلی است که هر راننده ای را تهدید می کند. بدلیل گرما در صورت تنظیم نبودن باد لاستیک فشار باد تایر تغیر می کند، در نتیجه به کناره های لاستیک فشار وارد شده و در نتیجه ترکیدگی لاستیک اتفاق می افتد. اگر قصد سفر در تابستان با خودرو شخصی را دارید، برای اطمینان از سلامت تایر خود یک سکه روی عاج آن قرار دهید و مطمئن شوید که حداقل 1.6 میل از عاج لاستیک باقی مانده و اگر مقدار کمتر از این بود برای سفر در فصل تابستان باید لاستیک خودرو خود را عوض کنید. اگر مطمئن شدید که تایر خودرو شما سالم است آن را نزد آپاراتی برده تا باد آن را تنظیم کنند.

3-روغن موتور

روغن موتور در فصل تابستان که فشار زیادی به موتور می آید، نقش حیاتی را ایفا می کند. حال اگر قصد سفر در تابستان را دارید، باید بدانید که نقش روغن موتور چند برابر مهمتر خواهد شد. اگر خودرو شما طبق برنامه کمی با زمان تعویض روغن فاصله دارد، پیش از سفر روغن خودرو را تنظیم کنید و به هیچ عنوان روغن تازه روی روغن مصرف شده نریزید، چرا که بسیار اشتباه است و سلامت موتور خودرو شما را به خطر می اندازد.

4-بازدید سطح آب رادیاتور و سایر سیال های خودرو

زمانی که در فصل تابستان با خودرو شخصی به سفر می روید قطعا کولر خودرو یکی از آیتم هایی است که لذت سفر را برای شما افزایش می دهد، ولی روشن کردن کولر فشار زیادی را به موتور خودرو می آورد که این حرارت تولید شده در موتور باید بوسیله سیستم خنک کننده خارج شود، پس لازم است آب رادیاتور شلنگ های رادیاتور را نیر چک کنید و در کنار این موارد برای افزایش ایمنی روغن ترمز و روغن هیدرولیک خودرو را هم بررسی کنید. نکات ذکر شده در بالا مواردی بود که شما باید برای اطمینان از صحت آن ها و آغاز سفر خود بررسی هایی انجام می دادید، اما نکاتی هست که قبل از حرکت و در طول سفر در فصل تابستان باید رعایت کنید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

1-در طول مسیر لباس خنک بپوشید

اگر قصد سفر در تاسبتان را دارید، با پوشیدن لباس خنک دور کولر خودرو را کمتر کنید تا به موتور خودرو کمتر فشار بیایید و احتما جوش آوردن موتور کمتر شود.

2-تجهیزات زاپاس به همراه داشته باشید

حتما لاستیک زاپاس خود را چک کنید و چند بطری آب رادیاتور همراه خود داشته باشید و به هیچ عنوان به بهانه باز کردن فضا برای چمدان این لوازم را از خودرو خارج نکنید.

3-توقف های منظم را فراموش نکنید

در طول سفر به ازای هر دو یا سه ساعت حرکت یک ربع استراحت کنید، با این کار به چرخ های خودرو و موتور فرصت استراحت و خنک شدن می دهید و علاوه بر این موارد خودتان هم از سفر بیشتر لذت خواهید برد.

به ازای هر هزار متر حرکت خودرو خودر را چک کنید و تمامی موارد بالا را بررسی کنید تا از سفر خود لذت ببرید.

اطلاعت این گزارش در مصاحبه با کارشناسان همراه مکانیک بدست آمده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار