gardeshban.ir

شهردار اصفهان گفت: اقتصاد اصفهان می‌تواند مبتنی بر فرهنگ، گردشگری و اقتصاد در عرصه خلاقیت باشد و این نوع اقتصاد را جایگزین اقتصاد مبتنی بر صنعت نفت کند.
کد خبر: ۱۴۰۷۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
قدرت‌الله نوروزی در آئین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره به اهمیت بالای این نمایشگاه در توسعه گردشگری گفت: حضور ۶۰ مهمان خارجی در آئین افتتاحیه این نمایشگاه حاکی از اهمیت گردشگری و توسعه آن دارد و قطعاً این نمایشگاه یک ظرفیت بالا برای توسعه گردشگری در کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: اصفهان دارای پیشینه فرهنگی، تاریخی و میراثی است که از مزیت‌های نسبی متفاوتی در عرصه‌های گردشگری، صنایع خلاق و مواهب طبیعی برخوردار است و شایستگی این را دارد که هر روز میزبان افرادی باشد که گردشگری در اولویت آنان بوده و آن را انتخاب می‌کنند.

شهردار اصفهان با اشاره به اهمیت شهرهای خلاق جهان گفت: خوشبختانه اصفهان توانسته عضو شبکه شهرهای خلاق جهان شود و هم اکنون پایلوت شهر دوستدار کودک است تا پس از انجام مراحلی به شهرهای دوستدار کودک یونیسف خواهد پیوست.

نوروزی با بیان اینکه توسعه گردشگری نقش بسزایی در رونق اقتصادی هر کشور دارد، گفت: اقتصاد اصفهان می‌تواند اقتصاد مبتنی بر فرهنگ، گردشگری و اقتصاد در عرصه خلاقیت باشد و این نوع اقتصاد را جایگزین اقتصاد مبتنی بر صنعت نفت کند. به جرأت می‌توان گفت هر نقطه از این شهر چاه نفتی است که باید هنر استحصال از آن را بلد باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: اصفهان می‌تواند به عنوان حلقه واسط همه شهرهای کشور در حوزه گردشگری نقش بسزایی داشته باشد که برای محقق شدن این امر باید یک صدا به این بیندیشیم که اصفهان باید به کانونی برای ارتقای سطح گردشگری کشور در عرصه جهانی تبدیل شود.

شهردار اصفهان گفت: در شرایط کنونی که با مشکلات اقتصادی روبرو هستیم، می‌توانیم راه درست را برای توسعه هر چه بیشتر گردشگری پیدا کرده تا از ظرفیت‌های گردشگری بیشتر استفاده کنیم، محقق شدن این امر نیازمند است که مقامات کشور و مدیران مربوطه راه را بگشایند تا ما آن را هموار و تثبیت کنیم.

وی در ادامه گفت: تقویت بازارهای محلی و شهری در اقتصاد فرهنگی یکی از راه‌های استفاده از ظرفیت گردشگری است و برای عبور از شرایط فعلی باید فرهنگ مصرفی به فرهنگ مولد در کشور تبدیل شود.

نوروزی اضافه کرد: استان اصفهان همچون ستاره‌ای در آسمان گردشگری است و ستاره‌ها باید کهکشان را تشکیل دهند و این امر با تغییر نگاه از سطح محلی و منطقه‌ای به سطح ملی محقق خواهد شد. علاوه بر آن باید با هم‌افزایی همه امکانات و همه بخش‌ها این امر محقق و دست از سرزنش مقامات کشور برداشته شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار