gardeshban.ir

سخنگوی دولت از دستور رئیس جمهور برای تسهیل حضور گردشگران خارجی در کشور خبر داد و گفت: در همه فرودگاه‌های کشور گردشگران خارجی بدون مهر فیزیکی و ثبت در پاسپورت می توانند به ایران سفر کنند.
کد خبر: ۱۴۰۹۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
«علی ربیعی» روز چهارشنبه بعد از جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با تشریح دستور کار امروز هیأت وزیران اظهار داشت: در جلسه امروز گزارشی از گردشگری که در جلسه قبل هیأت وزیران برای جذب بیشتر گردشگران خارجی ارائه شده بود مطرح شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آمریکا متأسفانه طبق برنامه‌های تروریستی اقتصادی که دنبال می‌کند، هر کسی به ایران می‌آید ممکن است به نحوی این افراد بترسند و مورد ظلم و تحریم قرار بگیرند، رئیس جمهور دستور دادند در همه فرودگاه‌ها گردشگران خارجی بدون مهر فیزیکی و ثبت در پاسپورت به ایران بیاید.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این اتفاق می‌تواند گردشگر بیشتری به ایران بیاورد و افراد می‌توانند بدون واهمه و به راحتی به ایران سفر کنند، افزود: قرار شد تمهیدات آن به زودی آماده شده و در همه فرودگاه‌های کشور اجرایی شود.


آمادگی برای خاموش کردن آتش سوزی در جنگل‌ها

وی در ادامه درباره آتش سوزی‌های اخیر در جنگل‌ها اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز در خصوص این آتش سوزی‌ها بحث شد. سازمان حفاظت از محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور گزارش‌هایی در این زمینه ارائه دادند.

ربیعی ادامه داد: بر اساس این گزارش‌ها مشخص شد که بر اثر بارندگی‌های زیادی که در سال جاری آمده، باعث شده علف‌های زیادی رشد کنند و وقتی خشک می‌شوند بر اثر گرما دچار آتش‌سوزی می‌شوند. بخش اعظمی از آتش سوزی‌ها به این دلیل است چرا که شایعاتی شده بود مبنی بر اینکه آتش سوزی‌ها عمدی است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه از دید کارشناسان امکان آتش سوزی افزایش یافته است، گفت: سازمان مدیریت بحران، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و وزارت دفاع برای خاموش کردن مناطقی که امکان عبور انسان نیست موظف شدند که با هلیکوپتر و تمام تجهیزات آمادگی داشته باشند که این آتش‌سوزی‌ها گسترش پیدا نکند.

تاکید رئیس جمهوری بر تقویت ارتباط وزیران با مردم

وی در ادامه با اشاره به اینکه ارتباط مسئولین و مردم با یکدیگر بیشتر باشد، گفت: امروز دکتر روحانی، همه وزیران و معاونین آنها و معاونین رئیس جمهور تاکید کردند که برنامه گفت و گو و ارتباط با مردم را گسترش دهند.

ربیعی افزود: تاکید شد سفر به استان‌ها و شهرستان‌ها مطابق برنامه‌ای که ارائه خواهد شد بیشتر شود و حضور بیشتری برای شنیدن صدای مردم توسط آنها صورت بگیرد چرا که این کار می‌تواند تا حدود زیادی مسائل محلی و منطقه‌ای را با عالی‌ترین سطوح سیاست گذاری پیوند بزند.

سخنگوی دولت در ادامه به تعطیلات تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: با توجه به ایام تابستان و تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس، در جلسه امروز هیأت دولت بحث اوقات فراغت مطرح شد و قرار شد سیاست گذاری لازم در این زمینه صورت بگیرد.

وی با اشاره به نقش صدا و سیما در این خصوص افزود: در جلسه امروز رئیس صدا و سیما گزارشی ارائه کرد، وزارت آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد، صدا و سیما و سازمان گردشگری هم موظف شدند برنامه‌های خود را برای اوقات فراغت دانشجویان و دانش آموزان در تابستان و ایام تعطیلی تدوین کرده و به هیأت دولت ارائه دهند.

تسهیلات دولت به جانبازان برای واردات خودرو

ربیعی با اشاره به مصوبه دولت برای معلولان و جانبازان گفت: جانبازانی که به ۷۰ درصد ارتقا پیدا می‌کنند یعنی ۴۰ یا ۵۰ درصد بوده اند و الان به ۷۰ درصد رسیده اند مشمول شرایط سال ۸۷ برای واردات خودرو خواهند شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت امروز به جانبازان اجازه داد ۵۰۰ دستگاه خودرو (در هر سال) با شرایط سال ۸۷ تا سقف ۹۲۰۰ دستگاه را بتوانند وارد کنند، هزینه شماره گذاری، عوارض یا اجبار به اسقاط خودرو یا گمرکی را معاف خواهند بود.

وی گفت: ممنوعیت فروش خوردوهایی که توان یابان وارد می‌کنند از ۵ سال به سه سال کاهش یافت و این افراد می‌توانند بعد از ۳ سال خودرو وارداتی خود را بفروشند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار