gardeshban.ir

در نزدیک شهر هوآیین در استان شاآنشی چین، مجموعه کوه های زیبا با نام هوآشان سر به فلک کشیده اند که به دلیل جذابیت بالایی که دارند لقب کوه بهشتی را به خود گرفته اند.
کد خبر: ۱۴۰۹۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
درباره کوه هوآشان بیشتر بدانیمهمانطور که گفتیم کوه هوآشان یک مجموعه است. این مجموعه از کوه ها دارای پنج قله است که برای دستیابی به آنها فقط یک مسیر پیاده روی سخت و صعب العبور وجود دارد. این مسیر باریک و خطرناک صعود به قله توسط بومیان آن منطقه ی مقدس ساخته شده است. 

در بالای این قله چایخانه ی مشهوری وجود دارد که پس از پیمودن این مسیر خارق العاده و در عین حال خطرناک، می توان تمام سختی های راه را فراموش کرد.

این گذرگاه کوهستانی یکی از خطرناک ترین مسیر های پیاده روی در دل کوه است که هر ساله افراد زیادی را به کام مرگ می کشاند اما نکته جالب اینجاست که هنوز هم افراد زیادی هستند که مشتاق طی کردن این مسیر و رسیدن به بهشت انتهای آن هستند.

عرض گذرگاهی که در این مسیر وجود دارد حتی به ۵۰ سانتی متر هم نمی رسد که کاملا فرسوده است و دارای حفاظ ایمنی هم نیست. زنجیر هایی توسط میله ها بر روی کوه توسط انسان ها قرار گرفته اند که افراد توسط آنها مسیر را طی می کنند اما همانطور که گفتیم اصلا از ایمنی خوبی برخوردار نیستند.

هدف گردشگران از این سفر خطرناک چیست؟در قرن دوم قبل از میلاد، یک معبد تائوئیسم در مناطق اطراف این قله توسط زائران و راهبان ساخته شده است. این کوه به عنوان یکی از مقدس ترین کوه های چین شناخته شده است اما هدف گردشگران از صعود به این کوه تنها عبادت و دیدن معبد نیست، بلکه هیجان بیش از اندازه ای که در مسیر تجربه می کنند افراد ماجراجو را به این سمت می کشاند. این معبد دقیقا بر روی قله پنجم قرار دارد.

بعد از قله پنجم که با معبدی که روی آن وجود دارد خودنمایی می کند، به بلند ترین قله کوه هوآشان می رسیم که سلطان کوه نام دارد. اگر می خواهید شاهد زیباترین طلوع زندگی تان باشید به سمت قله شرقی بروید، نام این قله، قله ی خورشید است. بعد از آن به قله میانی می رسیم که نام آن دختر شاه است زیرا در زمان های دور، دختر امپراطور موگونگ که نانگیو نام داشت به همراه همسرش برای فرار از هیاهوی شهر به این کوه آمدند و زندگی کردند. در آخر هم به قله غربی می رسیم که بسیار زیبا و فریبنده است. این قله به دلیل دارا بودن شکلی شبیه به گل و زیبایی، قله نیلوفر آبی نام گرفته است.




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار