gardeshban.ir

به دلیل همسایگی کشور ارمنستان با ایران، مسافران و گردشگران بسیاری چه از طریق هوایی و چه از طریق زمینی به این کشور سفر می کنند.
کد خبر: ۱۴۱۱۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 30
گردشبان (gardeshban.ir) :

 بیشتر گردشگران به پایتخت این کشور یعنی شهر ایروان می روند و از جاذبه های دیدنی آن لذت می برند. یکی از این جاذبه های دیدنی و میدان های ارمنستان، میدان جمهوری در ایروان است. در ادامه این مطلب به معرفی میدان جمهوری ایروان می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

میدان جمهوری در ایروانمعرفی

در مرکز شهر ایروان، جایی که خیابان های اصلی به یکدیگر می رسند، میدانی به نام میدان جمهوری ایروان قرار دارد. میدان جمهوری ایروان به دلیل مکانی که در آن قرار گرفته، از اهمیت بسیاری برخوردار است. این میدان جایی است که هر گردشگری در سفر به ایروان حتما از آن دیدن می کند. در این میدان بیضی شکل به مساحت 14 هزار مترمربع، اتفاقات بسیار مهمی رخ می دهند و می توانید از کنسرت هایی که در اینجا برگزار می شوند، لذت ببرید. مراسمی که در میدان جمهوری در ایروان برگزار می شود برای کل مردم ارمنستان، جالب توجه است و سعی می کنند خود را به آن برسانند. در این میدان، فواره هایی وجود دارند که در ساعاتی با این فواره ها برنامه های نمایشی و موزیکال انجام می شود و به همین خاطر در ساعات 9 تا 11 شب، این میدان بسیار شلوغ است. در این نمایش ها با اجرای موزیک، فواره ها به اشکال مختلف و همچنین رنگ های مختلفی در می آیند و در واقع چنین کاری امروزه توسط کامپیوتر و با تکنولوژی پیشرفته انجام می شود. با حضور در این میدان در بین میدان های ارمنستان، اوقات خوشی را خواهید داشت.

میدان جمهوری در ایروان 2دلیل نامگذاری

در گذشته به میدان جمهوری فعلی، میدان لنین گفته می شد که دلیل آن مجسمه لنین در آن بود. این مجسمه از لنین جز بهترین مجسمه ها با جزئیات بسیار ظریف است. لنین فردی روسی، مارکسیست و انقلابی بود که باعث شد در سال 1917، در کشور روسیه انقلابی رخ دهد. مجسمه لنین در بخش جنوبی میدان قرار گرفته و توسط Sergei Merkurov ساخته شد. این مجسمه در سال 1940 و هم زمان با سالگرد 20 جمهوری ارمنستان شوروی، در این میدان قرار داده شد. در حال حاضر در این میدان، مجسمه ای از لنین دیده نمی شود. در واقع بعد از به استقلال رسیدن ارمنستان این مجسمه نیز برداشته شده و به موزه تاریخ ملی انتقال پیدا کرد و سپس به میدان جمهوری تغییر نام پیدا کرد.

میدان جمهوری در ایروان 3گذشته

ارمنستان جزئی از اتحاد جماهیر شوروی بود و در این دوران تمامی کشورهای اتحاد جماهیر شوروی به بازسازی پرداختند. در همین زمان یعنی سال 1924 طرح اولیه میدان جمهوری که در گذشته لنین نام داشت، در کنار نقشه بازسازی شهر ارائه شد و تا سال 1952 میلادی نیز بر روی این طرح کار شد. آلکساندر تامانیان به عنوان معمار ارشد ساخت این میدان انتخاب شد. او طرح های بسیار سختی داشت، اما با این وجود میدان لنین ساخته شد و ساختمان های قدیمی اطراف آن همگی تخریب شدند و به جای همه آن ها، ساختمان ها و بناهای جدیدی با سبک های جدیدی از معماری ساخته شدند.

میدان جمهوری در ایروان 4ساختمان های دور میدان

این میدان در بین میدان های ارمنستان شامل 7 بنای اصلی وزارت دارایی، هتل Marriott Armenia، وزارت انرژی و منابع طبیعی، وزارت امور خارجه، گالری ملی و موزه تاریخ، خانه دولت و اداره پست مرکزی ارمنستان است. در قسمت جنوب شرقی این میدان وزارت دارای و اداره پست مرکزی قرار دارد. در قسمت جنوب غربی میدان، ساختمان های وزارت انرژی و منابع طبیعی و هتل Marriott Armenia که تنها هتل بین المللی در شهر ایروان به حساب می آید، دیده می شوند. در قسمت شمال غربی، وزارت امور خارجه و در قسمت شمالی میدان، گالری ملی و موزه تاریخ قرار دارد. بنای خانه دولت در این میدان نیز توسط تامانیان طراحی شده است. این بنا دارای چندین اداره دولتی بسیار مهم بوده و معماری آن با توجه به معماری گذشته کشور ارمنستان است و به همین دلیل جز مهمترین و زیباترین بناهای شهر ایروان از نظر معماری به حساب می آید. در نمای این ساختمان ساعت بزرگی وجود دارد که با ورود به میدان آن را می بینید. بزرگی این ساعت به اندازه ای است که قطر آن 4 متر و عقربه های بزرگ و کوچک آن به ترتیب 118 و 170 سانتی متر هستند. بناهای ساخته شده در این میدان دارای نمای قرمز و سفید بوده و از سنگ توفا ارمنی (tufa) ساخته شده اند.

میدان جمهوری در ایروان 5

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار