gardeshban.ir

موزه اقوام یکی از جاذبه‌های گردشگری کشورمان است که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.
کد خبر: ۱۴۱۲۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 30
گردشبان (gardeshban.ir) :

ترک، کرد، لر، گیلک و عرب از اقوامی هستند که در کشورمان کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و در اصل آنها بدنه انسانی کشور را تشکیل می دهند که شهرستان گرمسار تأیید مناسبی بر این موضوع است، زیرا مکان زندگی مردمانی از این ۵ قوم است. این شهرستان به همین دلیل لقب جزیره اقوام را به خودش اختصاص داده و شاید همین امر دلیل تأسیس موزه اقوام در خانه باقری‌ها بوده است.

موزه اقوام کجاست؟

موزه اقوام کجاست؟

خانه باقری‌ها در بلوار آیت الله کاشانی، کوچه شهید فیصلی شهر گرمسار قرار گرفته است. این خانه تاریخی یادگاری از اواخر دوران قاجار در سال ۱۳۸۹ به موزه اقوام تبدیل شد. طبقه اول موزه اقوام مکان به نمایش گذاشتن آثار و اشیای مرتبط با زندگی روزانه است.

بازدیدکنندگان موزه اقوام در طبقه دوم این موزه آثار مرتبط با لباس‌ها و فرهنگ اقوام مختلف کشور را می‌بینند و به نوعی با ساختار انسانی کشورشان آشنا می‌شوند که تا اندازه زیادی فراموش نشدنی است، زیرا با لذت بازدید از یک موزه و بنای تاریخی همراه شده است.

موزه اقوام کجاست؟

موزه اقوام کجاست؟

در این میان شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که خانه باقری‌ها متعلق به چه کسی بوده است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت میرزا علی باقری، یکی از خان‌های گرمسار مالک خانه باقری‌ها بوده است. 

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار