gardeshban.ir

همیشه اقامت در یک شهر جدید یا یک هتل کار راحتی نیست. اتاق‌های هتل ممکن است مطابق با سلیقه شما نباشند و اصلا به نظرتان زندگی در آن‌ها جریان نداشته باشد.
کد خبر: ۱۴۱۳۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
 این مسئله وقتی خیلی حائز اهمیت می شود که شما اهل سفرهای مکرر و عموما سفرهای کاری باشید و بخشی از زمان زندگیتان را در سفر سپری کنید. در این صورت باید از راهکارهای داشتن احساس راحتی در سفر مطلع باشید و با به کارگیری آن‌ها، روزهای آرامش‌بخش‌تری را در حین سفر تجربه کنید.

ستاره سریال تلویزیونی کوئیر آی (Queer Eye) ، آنتونی پورووسکی (Antoni Prowsky) همیشه در حال سفر است و به تازگی در مورد این مسئله در رسانه ها صحبت کرده است که چگونه در حین سفر، فضای اتاقش در هتل را باب میلش می کند.او گفته است که با روشن‌ کردن یک شمع ساده در اتاق به مدت 10 دقیقه، این احساس به سراغش می آید که در خانه خودش و درست در اتاق شخصی‌اش اقامت دارد و احساس راحتی و امنیت می کند. به عقیده او، شخصی‌سازی‌کردن فضای اتاقتان در هتل و همراه داشتن نشانه‌هایی از خانه خودتان، به شما کمک می کند تا یک تکه از خانه‌تان را در هر نقطه از جهان که می روید، همراهتان داشته باشید و هیچ وقت احساس غریبی و غربت به شما دست ندهد.

اما از آنجایی که سفر برای همگان به معنای تفریح نیست و خیلی از افراد به خاطر مسائل کاری، پیوسته در سفر هستند، ما از راهکارهای اعضای گروه تی پی جی لانژ (TPG Lounge) که همواره در سفرهای کاری هستند و اطلاعات جالبی در مورد مسائل مربوط به سفر منتشر می‌کنند، استفاده کرده‌ایم و برایتان راهکارهای تجربه یک سفر راحت را تدوین کرده‌ایم که در ادامه چکیده‌ای از آن را می توانید مطالعه کنید. هر کدام از این راهکارها، نظر یکی از اعضای این گروه هستند و به گفته آن ها، چنین راهکارهایی تا به حال تاثیر زیادی در راحت‌ بودن سفرهای متمادیشان داشته است.

در حین سفر به عادت های معمولتان در زندگی ادامه دهید

برای بعضی از آدم ها، داشتن احساس حضور در خانه شخصیشان به این گونه به وجود می آید که تمام وسایلشان را به همان شکل همیشگی بچینند و یا اینکه عادت های معمول زندگیشان را انجام دهند. اگر سفرهای کاری متعددی را تجربه می کنید، بهتر است که در طول سفرهایتان تمام تلاشتان را بکنید که درست مطابق زندگی روزمره و عادیتان در منزل، در هتل نیز از تمام وسایل آرایشی بهداشتی همیشگی‌تان و طبق عادت های روزمره‌تان استفاده کنید و درست مثل روزهایی که خانه هستید، لباس‌هایتان را با ترتیب دلخواهتان بچینید و در هتل نیز لباس‌های فردایتان را از شب قبل مرتب کنید. در یک کلام بهتر است که در هتل نیز تمام تلاشتان را بکنید که همه چیز تا جای ممکن مطابق خانه و زندگی خودتان پیش برود. این گونه می توانید احساس بودن در خانه شخصی را برای خودتان تداعی کنید و احساس بهتری در طول سفر داشته باشید.

تفریحات مورد علاقه‌تان را در طول سفر انجام دهید

گاهی اوقات تلویزیون‌های هتل برنامه‌های جذابی را نشان نمی‌دهند و ممکن است که برنامه‌های تلویزیونی در بعضی از روزها حوصله‌ سر بر باشد. به همین خاطر بهتر است که تا جای ممکن همیشه تفریحات همیشگیتان را در حین سفر نیز داشته باشید. این تفریحات می تواند خواندن خبرها در یک کانال تلگرامی، چک کردن اکانت اینستاگرام و یا هر تفریح دیگری باشد. حتی بعضی از مسافران دائمی با خودشان کنسول‌های بازیشان را نیز حمل می کنند تا بتوانند شب‌ها در هتل بازی مورد علاقه شان را درست مثل همیشه انجام دهند و اینگونه از سفرهای طولانیشان خسته نشوند. به هر حال توصیه ما به شما این است که اگر عادت به سرگرمی خاصی دارید، امکانات داشتن آن تفریح در حین سفر را برای خودتان مهیا کنید تا سر رفتن حوصله‌تان باعث کلافه شدنتان نشود و سفر راحت‌تری را تجربه کنید.

ترتیبی برای آشنایی با منطقه جدیدتان بدهید

اگر قرار است که مدتی را در یک هتل یا یک خانه در شهر یا کشور غریبه اقامت داشته باشید، بهتر است که در روز اول زمانی را به گشت و گذار در اطراف هتلتان و آشنایی با محله های اطرافتان اختصاص دهید.به شما قول می دهیم که بعد از انجام این کار تعلق خاطر بیشتری به فضای جدید سکونت موقتتان پیدا خواهید‌کرد و حالتان بهتر خواهد‌شد.کافی است که سوپرمارکت، فروشگاه ها و رستوران‌های اطرافتان را ببینید تا احساس خوب‌تری را در مدت زمان اقامتتان تجربه کنید.

یک تکه از خانه را همراه خود به سفر ببرید!

یک نفر با آوردن شمع از خانه احساس خوبی به دست می‌آورد و دیگری با آوردن بالش شخصی‌اش این احساس را تجربه می‌کند. به هر حال قبل از سفر فکر کنید که وابستگیتان به کدام یکی از وسایل شخصیتان بیشتر است. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که فقط در تخت خواب خودتان خوب می خوابید، بهتر است که هر طور شده بالش خودتان را در سفر همراهتان داشته باشید. اگر هم فکر می کنید که دمپایی های هتل اذیتتان می‌کند، می توانید یک جفت صندل روفرشی را از خانه همراهتان ببرید و این گونه اقامت راحت‌تری را تجربه کنید.به هر حال بهتر است که شما هم فکر کنید و برای اینکه در سفرهای طولانی اذیت نشوید و احساس دوری از منزل به سرتان نزند، حتما یک تکه از خانه را که به آن وابستگی شدید دارید، همراه خود به سفر ببرید.

در پایان سعی کنید که سفرهایتان با زندگی معمولتان ادغام شود

اگر شما هم مجبور به تجربه‌ی سفرهای کاری پی‌در‌پی هستید، باید کم‌کم سعیتان را بکنید که مرز زندگی روزمره و اقامت‌های کاریتان کم و کم‌تر شود. سبک زندگی در حین سفر آنقدرها هم بد نیست. جالب است که بدانید یک سری از مسافران آنقدر به سبک زندگی در سفر عادت می کنند که برعکس تمام موارد گفته شده، خانه و زندگی ثابتشان را به شکل هتل در می آورند و سبک زندگی سفریشان را وارد سبک زندگی معمولشان می کنند. برای مثال در خانه واقعیشان مثل هتل‌ها از بطری‌های کوچک شامپو استفاده می‌کنند و یا از لباس‌های راحتی ایرلاین‌ها برای استراحت در منزلشان استفاده می کنند و به گفته خودشان این کارها حقه‌ای است که باعث نزدیک‌شدن سبک زندگی روزمره‌شان به سبک زندگی سفرهایشان می‌شود و این مرز تا حدی کمرنگ می‌شود که دیگر وابستگی خاصی به وسایل خانه‌شان ندارند و اینگونه در طول سفرهایشان، اقامت‌راحت‌تر و بی‌دردسرتری را تجربه می‌کنند و گاه و بیگاه دلتنگ شهر و خانه خودشان نمی‌شوند!

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار