gardeshban.ir

اگر از روزمرگی ها، هوای آلوده و ترافیک‌های سنگین پایتخت خسته شدید، سری به مناطق ییلاقی اطراف تهران بزنید. شاید سفرتان کمی کوتاه باشد؛ اما به اندازه‌ی یک سفر چند روزه خستگی را از تنتان بیرون می‌کند. معرفی مناطق ییلاقی اطراف تهران با ما و انتخاب مقصد با شما.
کد خبر: ۱۴۱۵۹
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر از روزمرگی ها، هوای آلوده و ترافیک‌های سنگین پایتخت خسته شدید، سری به مناطق ییلاقی اطراف تهران بزنید. شاید سفرتان کمی کوتاه باشد؛ اما به اندازه‌ی یک سفر چند روزه خستگی را از تنتان بیرون می‌کند. معرفی مناطق ییلاقی اطراف تهران با ما و انتخاب مقصد با شما.

لواسان، نزدیک‌ترین ییلاق اطراف تهران

 لواسان، نزدیک‌ترین ییلاق اطراف تهران

باغشهر لواسان، مشهورترین ییلاق تهرانی‌ها در شهرستان شمیرانات است که شما را به دره‌ای در دامنه جنوبی کوه‌های البرز می‌کشاند. جریان رودخانه‌ی جاجرود، زندگی را به این بخش از طبیعت بخشیده است و سد لتیان یکی از دیدنی‌های این منطقه می‌باشد. لواسان با وجود آب و هوای کوهپایه ای، مناظر طبیعی فوق العاده، دریاچه لتیان و به خصوص نزدیکی به تهران، یکی از گران‌ترین شهر‌های ایران است که آن را بورلی هیلز یا سوئیس تهران می‌نامند. ییلاق لواسان مناسب‌ترین مکان برای سفر‌های یک روزه می‌باشد.

روستای سرسبز افجه

 روستای سرسبز افجه

روستای افجر فضایی بکر از چشم انداز ییلاق‌های اطراف تهران را نشان می‌دهد. این روستا تنها با ۵ کیلومتر فاصله در شمال شرقی ییلاق لواسان قرار دارد. روستای کوهستانی افجه به دشت هویج اش معروف است. هرچند که دیگر از مزارع هویج خبری نیست؛ اما آبشار‌های پسچویک با ۱۵ متر ارتفاع و موآب با ۱۸۰ متر ارتفاع، تا حدی مسافران این ییلاق را به جوش و خروش واداشته اند. دره شمالی روستای افجر نیز از چشم کوهنوردان دور نمانده است. از مسیر‌های داخل دره برای صعود به قله‌های آتشکده، ساکا و مهرچال استفاده می‌شود. ییلاق افجه، از مکان‌هایی است که یکبار دیدنش ارزش امتحان کردن را دارد.

اوشون فشم، محبوب‌ترین ییلاق زمستانی


 اوشون فشم، محبوب‌ترین ییلاق زمستانی
اگر دلتان هوای قدم زدن در باغ‌های میوه را کرده یا به یک آبشارگردی یک روزه در ییلاق‌های اطراف تهران نیاز دارید، ییلاق فشم بهترین گزینه است. فشم تنها بخشی از شهر "اوشان فشم میگون" می‌باشد که آن را با نام "اوشون فشم" هم می‌شناسند. ییلاق فشم در ۳۰ کیلومتری شمال شرق تهران می‌باشد که بیشتر به دلیل وجود باغ‌های میوه و روستا‌های زیبایش جذابیت دارد. روستا‌هایی همچون اهار، ایگل، باغگل و شکرآب مجموعه‌ی خوش آب و هوای فشم را تشکیل می‌دهند. 
فشم با وجود آبشار‌های زیبای لالون، لارمحله، آبشار یخی آبینک و همچنین دشت جانستون مورد توجه تور‌های گردشگری قرار گرفته است. بهترین فصل برای پیاده روی در باغات این منطقه و لذت بردن از از آب و هوا، بهار و تابستان است. البته در فصل زمستان هم مسافرانی هستند که فشم را ترک نمی‌کنند. پیست اسکی شمشک و دو پیست دیگر فشم، از تفریحات زمستانی این ییلاق برفی هستند.

ییلاق شهرستانک، نقاشی طبیعت

 ییلاق شهرستانک، نقاشی طبیعت

ییلاق‌های اطراف تهران تنها به بخش‌های شمالی محدود نمی‌شوند. بیایید گذری هم به غرب تهران داشته باشیم. شهرستانک، ییلاقی شاهانه و بکر در بخش‌های شمالی کوه‌های توچال است که در چهار فصل سال رنگ عوض می‌کند. مسیر جاده چالوس زیباترین راه برای رسیدن به این ییلاق است. بی شک این روستا، ییلاقی برای همه‌ی فصل هاست و پیشنهاد می‌کنیم طبیعت پاییزی آن را از دست ندهید. طبیعت زیبای و آب و هوای دلپذیر و نقاشی زیبای طبیعت روی بوم شهرستانک، ناصرالدین شاه قاجار را برای اقامت در این مکان ترغیب کرد. کاخ ییلاقی شاه قاجار، معروف به کاخ ناصری از بنا‌های تاریخی شهرستانک می‌باشد که در جوار رودخانه‌ی این روستا قرار دارد. از جمله دلایلی که باعث جذب گردشگران به ییلاق شهرستانک می‌شوند می‌توان به مناظر چشم نواز برای طبیعت گردان، بنای تاریخی برای توریست‌ها و البته کوهپیمایی برای کوهنوردان اشاره نمود.

روستای برغان، مجموعه‌ای تاریخی 
روستای برغان، مجموعه‌ای تاریخی

از روستای برغان می‌شود گذشت؛ ولی از آلو‌های معروف و گوجه سبز‌های درشت اش نمی‌شود! میوه‌های که تنها دیدنش با روح و روانتان بازی می‌کند و آب در دهانتان راه می‌اندازد. هر مسیری را که برای پیاده روی در روستا انتخاب کنید، چشم نواز است. پوشش گیاهی وسیع با درختان سر سبز و سربه فلک کشیده، لذت قدم زدن زیر نور آفتاب را دوچندان می‌کنند. صدای زمزمه‌ی رودخانه‌ها بسیار گوش نواز است. رودخانه‌های شاهرود و سنج هدیه‌ی ارزشمند کوه‌های البرز است که جریان زندگی را به روستای برغان بخشیده است. قرار نیست در این روستا فقط میوه بخورید؛ یک حمام قدیمی، پل تاریخی، مسجد جامع، تکیه‌های مذهبی و بازاری معروف در این روستا وجود دارد که از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری برغان محسوب می‌شوند. روستای برغان از مناطق بکر استان البرز و از توابع ساوجبلاغ می‌باشد که در ۱۳ کیلومتری شهر کرج پذیرای گردشگران تهرانی است. سوئیت‌هایی در این روستا برای اقامت طبیعت گردان وجود دارد؛ بنابراین اگر دلتان خواست می‌توانید بیشتر در برغان بمانید و از آب و هوای نابش لذت ببرید.

تنگه واشی، ییلاقی در دل کوه‌های سنگی

 تنگه واشی، ییلاقی در دل کوه‌های سنگی

اغلب وقتی اسم سفر و ییلاق‌های اطراف تهران باشد، جاده فیروز کوه به میان می‌آید. در این جاده تفرجگاه‌های بکر زیادی را می‌توان پیدا کرد؛ اما شاید کم‌تر به ییلاق تنگه واشی توجه شده است. مطمئناً اگر یکبار مهمان تنگه واشی شوید، آن را به دوست و آشناهایتان هم معرفی می‌کنید. تنگه واشی، دشت پهناوری است که بین دو دره‌ی " واشی" و "سا" قرار گرفته و به دشت ساواشی شهرت دارد. برای گشت و گذار در تنگه واشی باید مسیر طولانی را پیاده روی کنید. جذابیت‌های مسیر خودش به تنهایی از خاطرات سفرتان خواهد شد. در طول راه باید از میان دره‌ای با دیواره‌های بلند و سنگی عبور کنید؛ کارتان کمی سخت می‌شود چرا که با وجود چشمه‌ها باید در میان آب‌های بسیار خنک راه بروید و از آبشار‌های سنگی پلکانی بالا بروید. در طول عبور از این مسیر، ممکن است خیس شوید پس لباس اضافی به همراه داشته باشید. از میان دره که عبور کردید وارد دشتی وسیع و سرسبز می‌شوید که تنها با چشم انداز کوه ها، باغ‌ها و رود‌های کوچک، شما را تا رسیدن به آبشار انتهای تنگه واشی، همراهی می‌کنند. اگر قصد دارید گذری به تنگه واشی داشته باشید، بهتر است روز‌های گرم تابستان را انتخاب کنید؛ اواسط پاییز تا اوایل بهار هوای تنگه واشی بسیار سرد است.

روستاهای طالقان

 روستاهای طالقان

با کمی فاصله گرفتن از تهران به شهرستانی زیبا و سرسبز که به خوبی در آن می‌توانید آب و هوای مشابه با سایر شهر‌های دامنه رشته کوه البرز را احساس کرد، روبرو خواهید شد که با نام طالقان شهرت دارد. طالقان که در ۹۰ کیلومتری کرج واقع شده است منطقه‌ای پوشیده از باغ‌های میوه می‌باشد که صدای آب در تمام بخش‌های آن به گوش میرسد. وجود کوه‌های مختلف مانند البرز و علم کوه در این منطقه باعث شده است تا در فصل بهار و تابستان گروه‌های کوهنوردی زیادی به طالقان سفر کنند و تجربیاتی ناب را با صعود از کوه‌های سر به فلک کشیده‌ی آن بدست آورند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر در بین مناطق ییلاقی اطراف تهران طالقان را انتخاب کردید، حتما به روستا‌های سرسبز و باصفایی مانند گلیرد، کولج سر بزنید و حس ناب آرامش را با زیارت امام زاده میرسعید، موسی و سلیم تجربه نمایید

کن سولقان، آبنیک، زرین دشت و وردیج از دیگر روستا‌های خوش آب و هوا پرطرفدار در اطراف تهران می‌باشند که می‌توانند روز‌ها و لحظات تکرار نشدنی را برایتان به ارمغان آورند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار