gardeshban.ir

معاون دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: شناسایی، ساماندهی و پلمب مسافرخانه‌ها و میهمان پذیرهای غیرمجاز قم در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۴۲۳۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۸-1398 April 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی اصغر سلطانی یکی از وظایف ذاتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را نظارت و ساماندهی میهمان پذیرها و مسافرخانه‌ها دانست و ادامه داد: در راستای ساماندهی مسافرخانه های غیرمجاز، با هماهنگی های صورت گرفته، اداره کل میراث فرهنگی وظیفه شناسایی مسافرخانه ها و میهمان پذیرهای غیر مجاز و پلیس اماکن وظیفه پلمب این اماکن را به عهده گرفته است.

وی با اشاره به ایجاد نظارتهای مستمر بر مجتمع های توریستی بین راهی در استان، گفت: این اماکن به صورت مستمر و نامحسوس توسط پلیس اماکن نظارت می شود و در صورت مشاهده تخلف، اقدام قانونی صورت می گیرد.

۳۵ واحد هتل، ۲۷ واحد هتل آپارتمان، ۵۵ واحد مهمان‌پذیر، ۱۷۰ خانه مسافر و ۹۷ واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت بیش از ۱۲ هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم در خدمت مسافران و زائران است.

سلطانی ادامه داد: بر اساس ماده ۲۷ قانون صنفی، پلیس اماکن مکلف است واحدهای غیرمجاز صنفی را با موافقت اصناف پلمب کند و در این راستا پلمب قهوه خانه های غیر مجاز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اشاره به الزامات ساماندهی وضعیت قهوه خانه ها گفت: در برخی قهوه خانه ها اقدام به توزیع و مصرف مواد مخدر در قلیان ها می نمودند ضمن اینکه برخی از این قهوه خانه ها از نظر بهداشتی از حداقل امکانات بی بهره هستند.

ساماندهی یکهزار تن در طرح ناظر در قم

معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب قم، نیز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ناظر در سراسر کشور گفت: عملیاتی کردن طرح ناظر با هماهنگی مقام قضایی و با دستور دادستان برای استفاده از ظرفیت های مردم برای برخورد با ناهنجاری های اجتماعی است.

حجت الاسلام حسن غریب با بیان اینکه این طرح شامل گزارش های مردمی پیرامون مقابله با هنجارهای اجتمایع از قبیل سگ گردانی، بدحجابی و مزاحمت نوامیس است ادامه داد: بیش از یک هزار تن از قم در قالب این طرح ساماندهی شده اند.

وی ادامه داد: خودروی فرد متخلف شناسایی شده توسط ناظران فعال در این طرح، به صورت پیامکی به آنها ارسال و در صورت مراجعه نکردن این فرد پس از یک ماه، خودروی وی توقیف می شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار