gardeshban.ir

حلقه طلایی روسیه شامل شهرهای متعدد تاریخی می‌شود که یک مسیر فوق‌العاده گردشگری را در این کشور به وجود آورده‌اند و صومعه‌ها و آثار تاریخی روسیه باستان را پیشکش‌ گردشگران می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۲۶۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸-1398 April 03
گردشبان (gardeshban.ir) :

کلیساهای زیبا، گنبدهای طلایی، تاریخ باستانی، طبیعت و غذاهای خوشمزه روسی را می‌توانید در مشهورترین مسیر گردشگری تجربه کنید که فاصله چندانی از مسکو ندارد. حلقه طلایی روسیه، یک مسیر گردشگری است که در دوران شوروی سابق با هدف افزایش تعداد گردشگران خارجی ساخته شد و در حال حاضر یکی از مسیرهای معروف برای گردشگران داخلی و خارجی به حساب می‌آید. یوری بیچکوف تاریخدان و روزنامه‌نگار، در سال ۱۹۶۷ به همه شهرهای ولادیمیر اُبلاست سفر کرد و یکسری مقالات سفر نوشت. آخرین شهر، یاروسلاول بود و به همین دلیل مسیر سفر او به شکل یه حلقه درآمد. وی بعدها یادداشت‌های سفر خود را تحت عنوان «حلقه طلایی» منتشر کرد.

در واقع لیست رسمی از تعداد شهرهایی که این حلقه طلایی را شکل می‌دهند، در دست نیست به استثنای این ۸ شهر: یاروسلاول، کستروما، ایوانوو، سوزدال، ولادیمیر، سرگئی پاساد، روستوف بزرگ و پرسلاول زالسکی که می‌توانید در تور روسیه شاهد آن‌ها باشید.

یاروسلاول

حلقه طلایی روسیه

شهر یاروسلاول (Yaroslavl) در ۲۴۱ کیلومتری شمال‌شرق مسکو قرار دارد. این شهر در اوایل قرن ۱۱ توسط یاروسلاو حکیم، یکی از بزرگ‌ترین حاکمان قرون وسطای روسیه، پایه‌گذاری شد و کلیساهای سنگی تا قرن ۱۳  در داخل صومعه‌ها ساخته شدند و این موضوع در عهدی که اکثر ساختمان‌ها از چوب ساخته می‌شد، امری عجیب به نظر می‌رسید. مرکز شهر به حدی کوچک است که می‌توانید تمام جاذبه‌ها را با پای پیاده مشاهده کنید. مناظر شگفت‌انگیز یارولاول باستانی را از دست ندهید و از کلیسای جان باپتیست (Church of John the Baptist) و نقاشی‌های فوق‌العاده آن دیدن کنید.

ولادیمیر

حلقه طلایی روسیه

شاهزاده ولادیمیر منوماک در سال ۱۱۰۸، شهر ولادیمیر (Vladimir) را به عنوان یک پایگاه مرزی دفاعی تاسیس کرد. با اینکه پایتخت روسیه در قرن ۱۴ به مسکو انتقال یافت، اما ولادیمیر نقش مهمی در تاریخ روسیه ایفا کرده است. این شهر امروز به عنوان یکی از توقفگاه‌های اصلی در حلقه طلایی محسوب می‌شود. به عنوان مثال یکی از شاهکارهای بزرگ قرون وسطای روسیه که تا به امروز پابرجا است، کلیسای جامع دورمیشن مادر خدا (Cathedral of the Dormition of the Mother of God) است که از جاذبه‌های اصلی شهر به حساب می‌آید و دیدن آن خالی از لطف نیست.

کستروما

حلقه طلایی روسیه

نام منطقه کستروما (Kostroma) اولین بار در سال ۱۲۱۳ در تاریخ‌نامه‌ها ذکر شد، اما برخی از تاریخدان‌ها معتقد هستند که این محل را شاهزاده مسکو، یوری دولگوروکی در سال ۱۱۵۲ بنا کرد و به این ترتیب این شهر با فاصله ۵ سال، بعد از شهر مسکو ساخته شد. امروزه این شهر یک بندر رودخانه‌ای، یک مرکز صنعتی روشنایی و یک منطقه آرام در مسیر رودخانه ولگا با جمعیتی بالغ بر حدود ۲۷۵ هزار نفر است. این منطقه در حال توسعه بوده و در سال‌های اخیر، با بازسازی آثار تاریخی و مناطق عمومی، طراحی برنامه‌های جدید گردشگری، سرمایه‌گذاری در جشنواره‌ها و وقایع فرهنگی شهر، درصدد جذب گردشگر برآمده است.

کستروما ریجن شامل مجموعه‌ای از شهرهای کوچک تاریخی است که هر یک از میراث فرهنگی و محیط متمایزی برخوردار هستند. یکی از این شهرها، شهر بوی (Bui) است که در سمت راست رودخانه کستروما و شمال شهر کستروما قرار دارد. جالب است بدانید که کستروما موطن اصلی دختر برفی بوده است. یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر، کلیسای جامع ترینیتی (Trinity Cathedral) در صومعه ایپاتیف (Ipatiev Monastery) است که نقش مهمی در تاریخ خاندان رومانوف در قرن ۱۷ داشته است.

سوزدال

حلقه طلایی روسیه

سوزدال (Suzdal) فقط ۲۲۰ کیلومتر با مسکو فاصله دارد. اولین مدرک تاریخی از این شهر در تاریخ‌نامه‌ها به سال ۱۰۲۴ برمی‌گردد، این شهر در آن ایام، مرکز معنوی روسیه قدیم بود که این موضوع همچنان مشهود است. در محدوده‌ای به اندازه ۵۶۳۲ مترمربع، ۵ صومعه، ۳۰ کلیسا و نمازخانه و ۱۴ برج ناقوس قرار گرفته است و آثار فرهنگی که در هر متر مربع این شهر وجود دارد، از هر نقطه دیگر دنیا (به استثنای اورشلیم قدیم) بیشتر است. اگر می‌خواهید از نقاط گردشگری متداول فاصله بگیرید، می‌توانید تاریخ و سنت دست‌نخورده روسیه را در حلقه طلایی شهر سوزدال مشاهده کنید.

پرسلاول زالسکی

حلقه طلایی روسیه

شهر پرسلاول زالسکی (Pereslavl-Zalessky) در نزدیکی دریاچه Pleshcheyev واقع شده و در سال ۱۱۵۲ توسط یوری دولگوروکی، شاهزاده سرزمین بزرگ روستوف-سوزدال و پایه‌گذار مسکو، تاسیس شد. در این شهر، تعداد قابل توجهی موسسه صومعه‌ای (حدود ۱۲ مورد) در اواسط قرن ۱۸ وجود داشته است. یکی از مهم‌ترین موسسات، صومعه گوریتسکی دورمیشن (Goritsky-Dormition Monastery) است که شاهزاده ایوان کالیتا در اوایل قرن ۱۴، آن را بنا کرد. تاتارها در سال ۱۳۸۲ آن را تخریب کردند، هر چند این کلیسای چوبی مجددا بازسازی و به مرکز اصلی فعالیت‌های مذهبی تبدیل شد. در آغاز قرن ۱۶، راهب دیگری از صومعه گوریتسکی اقدام به تاسیس صومعه ترینیتی دانیلوف (Trinity-Danilov) کرد. صومعه فئودوروفسکی (Feodorovsky Convent) شناخته شده نیست و در مقایسه با سایر سایت‌های مذهبی در حلقه طلایی، معماری قابل توجهی ندارد؛ اما نقش مهمی در اوایل تاریخ روسیه داشته است.

روستوف بزرگ

حلقه طلایی روسیه

روستوف بزرگ (Rostov the Great) یکی از قدیمی‌ترین شهرهای روسیه است و اولین بار نام آن در تاریخ‌نامه پریمری ذکر شد که به سال ۸۶۲ می‌رسید. در همین سال بود که برادران وارانگیان به روسیه دعوت شدند. برای اینکه این شهر با شهر روستوف نا دونو در جنوب روسیه اشتباه گرفته نشود، به آن روستوف ولیکی یا همان روستوف بزرگ نیز می‌گویند. اصلی‌ترین جاذبه این شهر، کرملین (Kremlin) است که طی قرن‌ها تقریبا بدون هیچ تغییری پابرجا مانده است.

سرگئی پاساد

حلقه طلایی روسیه

سرگئی پاساد (Sergiev Posad) در میان همه شهرهای باستانی حلقه طلایی، نزدیک‌ترین شهر به مسکو است و تاریخ آن به قرن ۱۴ برمی‌گردد. جاذبه اصلی این شهر، صومعه سرگییف پوساد (Trinity-St. Sergius Lavra) متعلق به قرن ۱۶ است.

ایوانوو

حلقه طلایی روسیه

اولین اشاره به شهر ایوانوو (Ivanovo)، در سال ۱۶۰۸ بود و به همین دلیل جوان‌ترین شهر در حلقه طلایی محسوب می‌شود. گاهی اوقات به این شهر، «شهر عروس‌ها» نیز گفته می‌شود، زیرا برای ۱۰۰۰ مرد، حدود ۱۳۰۰ زن وجود دارد. اما این عدد و رقم تفاوت خیلی زیادی با میانگین ملی ندارد. بنابراین، وضعیت شهر آن طور که به نظر می‌رسد فاجعه‌بار نیست و تعداد عروسی‌های این شهر تقریبا به اندازه هر شهر دیگری است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار