gardeshban.ir

شاید همه ي ما نام کازابلانکا را به دلیل فیلمی به همین نام در یاد داشته باشیم اما باید بدانید که اکنون کازابلانکا یکی از برترین شهرهای قاره آفریقا به شما مي رود.
کد خبر: ۱۴۲۷۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸-1398 April 03
گردشبان (gardeshban.ir) :

کازابلانکا تمام ویژگی‌هاي پایتخت مراکش را با خود دارد جز تشریفاتی که مخصوص محیط‌هاي سیاسی و اقتصادی هست.جمعیت این شهر پرتکاپو و بزرگ‌ترین شهر مراکش، به بیش از 4 میلیون نفر هست.

کاسا نامی که توسط مردم محلی به كازابلانكا داده شده شهری هست که از یک روستای کوچک با  تاریخی  بیش از 150 سال تشکیل شده و امروز مهاجران بسیاری به امید یافتن سرپناه، شغل و زندگی بهتر راهی آن مي‌شوند و گرچه کازابلانکا شهری نیست که کسی را ناامید کند. ریشه‌هاي کازابلانکا به قرون وسطا باز مي‌گردد

زمانی که این سرزمین فلاتی مشرف به خط ساحلی با یک بندر کوچک بود و بعد از آن پایتخت یک کشور مستقل شد و در قرن 7و8 به تصرف اعراب درآمد.

سفر به کازابلانکا شهر زیبا و رویایی آفریقا

شهری که ما امروز مي‌بینیم در میانه قرن 19 شروع به شکل گیری کرد. برای مسافران غالبا وجه مدرن شهر تعجب برانگیز هست؛ برخلاف تصوری که در  فیلم ‌ها از این شهر ارائه مي‌شود. کازابلانکای امروز یک شهر جهان وطنی هست. کافه‌ها ورستوران‌هاي آن تصویری از یک شهر اروپایی را در ذهن‌تان زنده خواهد کرد.

اضافه بر این کازابلانکا ترکیبی از گنجینه‌هاي معماری هست و در زیر بارقه‌هاي طلایی رنگ خورشید شما مي‌توانید برق ساختمان‌هاي قدیمی راکه هنوز هم جلوه گری مي‌کنند تشخیص دهید. کازابلانکا با رستوران‌هاي مشهور و مراکز خرید پر جنبو  جوش  تلاش دارد تا سبک زندگی همتایان غربی خود را تکرار کند. تلفیق معماری فرانسوی با سبک سنتی مراکش ساختمان‌هاي زیبایی را خلق کرده هست

که برای گردشگران جذابیت دارد. اگر دوست دارید از فرهنگ و سنت‌هاي مراکش سر دربیاورید و یک مقصد فراموش نشدنی راتجربه کنید باید چمدان‌هاي‌تان را برای  سفر  به کازابلانکا ببندید.برای  سفر  به مراکش باید همراه با مدارک خود در سفارتخانه این کشور حضور پیدا کنید. مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای مراکش شامل کارت ملی، شناسنامه، دو قطعه  عکس  رنگی، نامه تمکن مالی، نامه اشتغال به کار و برگه رزرو هتل و هواپیماست.

فراموش نکنید که فرم ویزا را باید از یک ماه قبل تکمیل و از تمامی مدارک خود یک کپی تهیه کنید. برای رسیدن به کازابلانکا مي‌توانید از خطوط هوایی امارات متحده عربی، قطر، ترکیش و ایرفلوت روسیه بهره گیری کنید.

سفر به کازابلانکا شهر زیبا و رویایی آفریقا

کازابلانکا در تمام طول سال به استقبال گردشگران مي‌رود. آب و هوای شهر عموما گرم و معتدل هست و همین باعث مي‌شود گردشگرانی که از سرمای هوا در شهرهای خودشان فراری میباشند، کازابلانکا را بعنوان مقصد  سفر  انتخاب کنند. تابستان‌هاي این شهر گرم هست، اما این گرما غیر قابل تحمل نیست.

مردمان این شهر غالبا مسلمان میباشند و به همین علت، تعطیلات رسمی آن همراه با تعطیلات مذهبی هست. زمستان‌هاي كازابلانكا معمولا ابری و مرطوب هست و شما مي‌توانید با همراه داشتن یک ژاکت شب را به صبح برسانید.

اتوبوس و تراموا

در کازابلانکا سامانه‌هاي خیابان بندی، علائم راهنمایی و نشانه‌ها با كشورهای اروپایی مشترک هست. تعداد زیادی از تابلوها به زبان عربی و فرانسه نوشته شده‌اند. تردد در بخش «مدینه» یا قسمت قدیمی شهر ممکن هست کمی دشوار باشد که آن هم به علت کوچک بودن فضا عمده مشکلی محسوب نمی شود. تراموای شهر در سال 2012 افتتاح شد

و از  ساعت  6 صبح تا 22 فعال هست. اتوبوس هم یکی دیگر از وسایل مناسب برای حمل و نقل در شهر هست. با این كه شرکت‌هاي مختلفی مسئولیت اتوبوس‌هاي شهر را برعهده دارند، اما قیمت‌هاي یک مسیر خاص در تمام این شرکت‌ها اثبات هست. تاکسی‌هاي شهر قرمزرنگ میباشند و کرایه انها هم غالبا مناسب هست.

«کازابلانکایی» که شهر نیست!

تعداد زیادی از گردشگران بیش از آن که نام کازابلانکا را شنیده باشند، این شهر را به واسطه  فیلم  مشهور كلاسیكی به همین نام مي‌شناسند. این  فیلم  یك داستان  عاشقانه  را در زمان جنگ به  عکس  مي‌کشد. نکته دیدنی این هست که  فیلم  اصلا در شهر کازابلانکا  فیلم  برداری نشد؛ بلکه یک استودیو در  هالیوود  در سال 1942 مکان  فیلم  برداری آن بوده هست.

با این حال موسیقی فیلم هنوز هم در کافه‌ها و رستوران‌هاي کازابلانکا اکران مي‌شود و فیلم كازابلانكا به نوعی از تاریخ شهر جدا‌ناشدنی هست. فیلم اسب خدا هم که در سال 2003 ساخته شده یکی دیگر از فیلم‌هایي هست که شما را با وجوه گوناگون این شهر آشنا مي‌كند. فیلم به نقاط تیره و تاریک شهر سرک مي‌کشد تا فقر، فساد و خشونت را به  عکس  بکشد. گرچه  عکس سیاهی که در این فیلم از کازابلانکا نمایش داده مي‌شود تا حدود زیادی غیر حقیقی هست.

کتاب طاهر شاه هم مربوط به تاریخ قبل کازابلانکاست؛ یعنی زمانی که شهر در تصرف اعراب بود. اگر به فرهنگ آن زمان علاقه‌مندید این کتاب مي‌تواند راهنمای خوبی برای سفرتان باشد. در هر حال، فیلم‌ها و کتاب‌هاي موجود تصور دقیقی از شهر كازابلانكا به شما ارائه نمیدهند و پیشنهاد ما این هست که حتما خودتان این شهر را تجربه کنید.

کازابلانکا با رستوران‌هاي مشهور و مراکز خرید پر جنب و  جوش  تلاش دارد تا سبک زندگی همتایان غربی خود را تکرار کند. تلفیق معماری فرانسوی با سبک سنتی مراکش ساختمان‌هاي زیبایی را خلق کرده هست که برای گردشگران جذابیت دارد.

برترین مکان اقامت

کازابلانکا تمام انتخاب‌هاي اقامتی را پیش روی شما مي‌گذار با افزایش تعداد گردشگران تعداد هتل‌ها هم اکثر شده‌هست. بنابراین اگر به دنبال یک هتل لوکس هستید و یا اگر یک مسافرخانه ارزان قیمت مي‌خواهید در کازابلانکا برای شما همه ي شرایط فراهم هست.

لوکس و مدرن
سفر به کازابلانکا شهر زیبا و رویایی آفریقا

هتل سوفیتای کازابلانکا در نزدیکی بخش  تاریخی  شهر واقع شده و با یک پیاده روی 2 دقیقه‌اي شما را به «مدینه» (بخش تاریخی  شهر) مي‌رساند. این هتل 5 ستاره در نزدیکی مسجد حسن دوم قرار دارد و یکی از هتل‌هاي مجهز شهر هست. این هتل دو رستوران دارد که برترین غذا هاي سنتی مراکش را برای‌تان آماده مي‌کنند.

اینترنت  پر سرعت رایگان، پارکینگ،  ماساژ ، آبگرم و حمام سنتی از امکانات این هتل هست. برای اقامت در این هتل باید شبی 216 دلار بپردازید.

شهر زیر پای شما!

سفر به کازابلانکا شهر زیبا و رویایی آفریقا

هتل کنزی تاور كه در یکی از برج‌هاي دوقلوی کازابلانکا واقع شده؛ ساختمانی مدرن، جذاب و مجهز با نمایی شگفت انگیز به شهر دارد. این هتل دسترسی آسانی به مراکز  تاریخی  دارد و استخر آب‌گرم، مرکز  تناسب اندام ،  اینترنت  رایگان و خدمات نگه داری از  کودکان  این هتل را از دیگر هتل‌ها جلو انداخته هست.

تمام اتاق‌هاي هتل مجهز به تلویزیون صفحه تخت هست و 3 رستوران آن انواع غذا هاي محلی وبین المللی را برای‌تان فراهم مي‌کنند. برای اقامت در این هتل باید شبی 148 دلار بپردازید.

در قلب شهر

سفر به کازابلانکا شهر زیبا و رویایی آفریقا

هتل گلدن تولیپ فراه (Golden Tulip Farah) در قلب کازابلانکا واقع شده هست؛ هتلی که 5 دقیقه با مسجد حسن دوم فاصله دارد. همه ي اتاق‌هاي هتل مجهز به  اینترنت  و تلویزیون کابلی هست و استخر سرپوشیده و باشگاه  تناسب اندام  برای مهمانان هتل در نظر گرفته شده هست.

انتقال از فرودگاه به هتل رایگان هست اما برای بهره گیری از این خدمات باید از قبل با هتل هماهنگی‌هاي لازم را انجام دهید. برای اقامت در این هتل 5 ستاره باید شبی 115 دلار بپردازید.

ارزان و مجهز

سفر به کازابلانکا شهر زیبا و رویایی آفریقا

هتل فورتین با قیمت و امکانات مناسب یکی از هتل‌هاي محبوب شهر برای گردشگران هست. سرآشپز رستوران هتل در پخت انواع غذا هاي مراکشی تبحر دارد و تمام اتاق‌هاي هتل مجهز به دستگاه اکران دی وی دی و تلویزیون ماهواره‌اي هست. دستگاه قهوه ساز و کتری برقی هم در تمام اتاق‌ها موجود هست. برای اقامت در این هتل 4 ستاره باید شبی 64 دلار بپردازید.

طعم  چای مراکشی

ملنا ریزیک/ نویسنده نیویورک تایمز

مراکش و فاس غالبا در میان گردشگران به واسطه آداب و رسوم باستانی شان مشهور میباشند، اما کازابلانکا ، شهر زنده و پویایی هست که سنت و مدرنیته در آن به خوبی ترکیب شده هست. شهری با ریشه‌هاي رومی که فرهنگ فرانسوی و پرتغالی و حتی اسپانیایی در لایه‌هاي گوناگون آن نفوذ کرده هست.

سامانه تراموای پر زرق و برق کازابلانکا یک مشابه از خودنمایی این شهر برای نشان دادن وجه مدرن خود هست. در بخش قدیمی شهر هنوز هم مي‌توان گاری‌هاي پر از توت فرنگی را دید و همین طور فروشنده‌اي که برای فروش ساندویچ سرخ شده‌اش به هر ترفندی متصل مي‌شود.

کافی هست 5 دقیقه با تاکسی از بخش قدیمی شهر دور شوید تا به مراکز لوكس خرید و گالری‌هاي مدرن برسید. بازار مرکزی کازابلانکا یک بازار جذاب و دوست داشتنی هست که فروشندگان در آن هر نوع کالایی را به شما عرضه مي‌کنند. انواع سبزی، آجیل و ادویه‌هاي محلی در این مکان خرید و فروش مي‌شوند.

هنگام ظهر تعداد زیادی از فروشندگان برای خواندن نماز کسب و کار خود را تعطیل مي‌کنند.  چای  و قهوه نوشیدنی اصلی مردم شهر هست. شما هم بهتر هست یک استکان  چای  را مهمان مراکشی‌ها باشید تا طعم ممتاز آن برای همه ي وقت در ذهن‌تان به یادگار بماند.

سفر به کازابلانکا شهر زیبا و رویایی آفریقا

کازابلانکا دارای سابقه غنی در  آشپزی  هست . انتخاب غذا از بین منوهای شهر کار دشواری هست؛ زیرا هر کدام از غذا هاي محلی شهر طعم ممتاز خود را دارد. اگر غذا هاي دریایی دوست دارید کازابلانکا شهر شماست؛ انواع ماهی‌هاي لذیذ و تازه در منوهای رستوران‌هاي شهر وجود دارند. پیدا کردن رستوران مفید در این شهر عمده کار دشواری نیست. در اطراف مراکز  تفریحی و سواحل، تعداد کافه‌ها و رستوران‌ها اکثر هست.

اگر دوست دارید غذا هاي اسپانیایی را در کنار غذا هاي سنتی مراکش تجربه کنید بهتر هست سری به رستوران لو بودگا (La Bodega) بزنید. در این رستوران موسیقی محلی هم به طور زنده اکران مي‌شود و محیط بانشاط و سرگرم کننده‌اي دارد. رستوران لوقُله(Le Relais) با انواع غذا هاي فرانسوی طعم پاریس را برای‌تان زنده خواهد کرد. در این رستوران مي‌توانید انواع ماهی، اسپاگتی و سبزی‌هاي لذیذ را در حین گوش سپردن به موسیقی پاپ میل کنید.

سفر به کازابلانکا شهر زیبا و رویایی آفریقا

رستوران لو سکالا(La Sqala) كه در یک عمارت متعلق به قرن 18 واقع شده یک مکان ایده آل برای کسانی هست که دوست دارند از شلوغی‌هاي شهر دور باشند و به دنبال آرامش میباشند.  چای  نعناعی این رستوران را باید در باغ رستوران بنوشید تا طعم حقیقی  چای  مراکشی را امتحان کرده باشید.

72  ساعت در بزرگ ترین شهر مراكش

فرودگاه بین المللی کازابلانکا نخستین مقصد ورودی گردشگران مراکش هست . به نوعی این شهر دروازه شناخت مراکش به شمار مي‌رود؛ شهری که بعنوان مرکزی تجاری و صنعتی شناخته مي‌شود. این شهر برای شناخت معماری اروپایی برترین نقطه مراکش به شمار مي‌رود. گرچه ممكن هست تعداد جاذبه‌هاي  گردشگری  کازابلانکا به پای تعداد زیادی از شهرهای اروپایی نرسد، اما هنوز هم جاذبه‌هاي بسیاری را در خود جای داده‌هست.

روز اول کشف شهر قدیمی

«مدینه» بخش  تاریخی  و قدیمی شهراست که با وجود وسعت کم آن، برای گردشگران جذابیت‌هاي زیادی دارد. این بخش در لیست گردشگران فرهنگی و  تاریخی  قرار دارد.

مشهور‌ترین مسجد شهر

سفر به کازابلانکا شهر زیبا و رویایی آفریقا

مسجد حسن دوم در خط ساحلی و در نوک شمالی بخش «مدینه» کازابلانکا واقع شده هست. عملیات تولید مسجد در سال 1993 پایان یافت. این مسجد دومین مسجد بزرگ جهان هست که 2 هکتار مساحت دارد و مناره‌هاي 200 متری آن جزو بلندترین مناره‌هاي جهان محسوب مي‌شوند. سالن نمازخانه مسجد گنجایش 25 هزار نمازگزار را دارد .

کوچه‌هاي مدینه

سفر به کازابلانکا شهر زیبا و رویایی آفریقا

گرچه ممکن هست کوچه پس کوچه‌هاي «مدینه» کازابلانکا به اندازه «فاس» جذابیت نداشته باشد، اما لذت کشف و جست و جو در کوچه‌هاي پر پیچ و خم و تماشای مغازه‌ها و بازارهای قدیمی شهر هم لذت خودش را دارد. در این محله كه شلوغ و درهم و برهم هست، مي‌توان نبض زندگی را در کازابلانکا حس كرد.

عمارت تاریخی

منزل محمد پنجم در میدان مرکزی کازابلانکا واقع شده هست. این منزل محل تعداد زیادی از ساختمان‌هاي رسمی شهر بوده هست از جمله دفتر اصلی پست، کاخ دادگستری، بانک اصلی مراکش. نمای ساختمان با وجودبه معماری مدرن، از ویژگی‌هاي سنتی هم بهره برده هست. فواره مرکزی و باغ ساختمان در شب هنگام بسیار دیدنی هست.

روز دوم گردش ساحلی

سواحل کازابلانکا در نوع خود فوق العاده هست. در اطراف این سواحل انواع امکانات مورد نیاز برای تفریح فراهم شده هست.

ساحل لوکس

سفر به کازابلانکا شهر زیبا و رویایی آفریقا

منطقه ساحلی کازابلانکا در حومه شرقی شهر واقع شده و تعداد زیادی از هتل‌هاي لوکس و رستوران‌هاي محبوب شهر در اطراف آن قرار دارند. در طول روز برای بهره گیری از تابش گرمابخش خورشید و ساحلی بکر مي‌توانید به این منطقه شهر سری بزنید. شب هنگام هم برای انجام  ورزش ‌هاي ساحلی از جمله والیبال ساحلی، امکاناتی در نظر گرفته شده هست.

آرامش و دیگر هیچ

«محمدیه» كه بخش ساحلی و تا حدودی خواب آلود کازابلانکاست، با سواحل جذاب و آرام خود شما را شگفت زده خواهد کرد. گرچه محمدیه دومین بندر مراکش هست، اما خوشبختانه تحت تاثیر صنعت و تكنولوژی قرار نگرفته و زیبایی‌هاي بکر خود را حفظ کرده هست. این منطقه با کافه‌ها و رستوران‌هاي جذاب، مکان مناسبی هست برای گذراندن ساعاتی در آرامش.

ساحل اصیل

روستای ساحلی اولیدیا (Oualidia) كه یکی دیگر از سواحل دوست داشتنی کازابلانکاست، برای کسانی که به مراکش قدیمی علاقه‌مند میباشند مکانی ایده آل به شمار مي‌رود. در این ساحل از عمارت‌هاي پر شکوه خبری نیست و همه ي چیز شکل سنتی و قدیمی خود را حفظ کرده هست. رستوران‌‎هاي محلی این منطقه لذیذترین غذا هاي دریایی شهر را برای‌تان مي‌پزند.

روز سوم ماجراجویی در شهر

کازابلانکا یک شهر زنده و پویاست.بنابراین ماجراجویی جزو جداناشدنی سفرتان خواهدبود‌.پس بهتر هست با آغوش باز به استقبال آن بروید.

کلیسای متروکه

کلیسای جامع در دهه 1930 ساخته شده و معماری آن ترکیبی هوشمندانه از سبک اروپایی و مراکشی هست. متاسفانه ساختمان برای سال‌ها به حال خود رها شده بود و امروز نیازمند بازسازی و ترمیم جدی هست. با این وجود زیبایی درون آن هنوز دیدنی هست. ورود به کلیسا برای گردشگران عمده مرسوم نیست، اما اگر خوش شانس باشید و نگهبانان اجازه ورود به ساختمان را به شما بدهند شکوه و جلال قبل این بنا را از نزدیک خواهید دید.

بازار مرکزی

سفر به کازابلانکا شهر زیبا و رویایی آفریقا

بازار مرکزی کازابلانکا بازار شلوغی هست . برای گردشگرانی که دوست دارند مراودات روزمره مردم را از نزدیک تجربه کنند، این بازار یک مکان ایده آل محسوب مي‌شود. در این بازار مي‌توانید از زنان دستفروش سبزی‌هاي تازه و معطر بخرید یا از فروشندگانی که کالاهای‌شان را با صدای بلند  تبلیغ  مي‌کنند خواروبار مورد نیاز خود را تهیه کنید. این بازار برای عکاسان هم جذابیت بسیاری دارد.

بندر باستانی

«صافی» بندری بازمانده از عصر روم باستان استواین بندر در دوران «موحدون» اهمیت بسیاری یافت. پرتغالی‌ها در سال 1508 شهر را اشغال کردند و بناهای باشکوهی در این بخش ساختند که هنوز هم بازمانده‌هاي آن باقی مانده هست. صافی مرکز سفال و سرامیک شهر هست و شما مي‌توانید یک بعد از ظهر بینظیر را در این بخش شهر تجربه کنید.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار