gardeshban.ir

هنگام تحویل دادن اتاق در هتل (چک اوت) باید نکاتی را رعایت کرد تا از پرداخت هزینه‌های اضافی در امان باشید.
کد خبر: ۱۴۲۸۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸-1398 April 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
تحویل دادن اتاق در هتل امری بسیار راحت است، اما اگر به برخی نکات توجه نکنید ممکن است که مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی شوید. در زمان تسویه حساب با هتل، قبل از پس دادن کلید‌ها و پرداخت باقیمانده‌ی هزینه، رسیدی با جزئیات کامل از صندوقدار بگیرید. ساعت خروج و تحویل اتاق را روز قبل، از کارکنان هتل بپرسید. در زمان جمع کردن وسایل، از برداشتن تمام وسایل خود اطمینان حاصل کنید و تمام کشو‌ها، کمد‌ها و قفسه‌ها را به دقت بررسی کنید.

۱. فقط در مواقع ضروری کارت بانکی خود را پیش صندوقدار بگذارید. از دادن دبیت کارت به صندوق خودداری کنید، چون امکان به وجود آمدن مشکل را افزایش می‌دهد و همین طور پولی که از دبیت کارت به صورت غیرقانونی برداشت شود، قابل برگشت نخواهد بود.

 برداشت‌های غیرقانونی از کارت اعتبار بانکی قابل پیگیری بوده و به راحتی می‌توان وجه برداشت شده را بازگرداند.

اگر کارت بانکی ندارید در زمان ورود به هتل در مورد امکان گرو گذاشتن کارت شناسایی یا گواهینامه سوال کنید، زیرا بعضی از هتل‌ها فقط کارت بانکی را برای این موضوع قبول می‌کنند.

اگر کارمند هتلی برای گرو گذاشتن شما در مورد کارت بانکی اصرار کرد، از او بخواهید که با مدیرش صحبت کنید. از مدیر بخواهید که در ازای پرداخت وجه نقد یا یک مدرک جایگزین، از نگه داشتن کارت بانکی شما صرف نظر کند.

بعضی از هتل‌ها به شما امکان پرداخت هزینه‌ی هتل را با حساب پی‌پال (Paypal) می‌دهند. در این صورت به کارت بانکی نیازی نخواهد بود. بعضی از هتل‌ها هم در این صورت مقداری هزینه‌ی اضافی از شما خواهند گرفت.

۲. زمان و نحوه‌ی چک اوت را قبل از رزرو هتل بررسی کنید. بعضی از هتل‌ها برای چک اوت زودتر یا دیرتر از ساعت مقرر، مبلغی اضافی می‌گیرند. اکثر هتل‌ها این اطلاعات را روی سایت خود دارند یا در هنگام چک این به شما می‌گویند.


قوانین چک اوت در هتل‌ها متفاوت است. برای مثال در بعضی از هتل‌ها امکان گذاشتن کلید‌ها روی اتاق در زمان چک اوت وجود دارد.

اگر اطلاعات مربوط به چک اوت را در سایت پیدا نکردید، می‌توانید با اطلاعات هتل تماس بگیرید و در مورد اینکه برای چک اوت هزینه‌ی اضافی می‌گیرند یا خیر،  از آن‌ها سوال کنید.

۳. در مورد جریمه‌های اضافی، پاداش‌ها و هزینه‌های اضافی پرس و جو کنید. هتل‌های مختلف، قوانین متفاوت جریمه و پاداش دارند. در سایت هتلی که اقامت دارید، به دنبال این اطلاعات بگردید. اگر در سایت این موارد را پیدا نکردید، با پذیرش هتل تماس گرفته و از آنها سوال کنید.

در مورد لیست پاداش‌ها از پذیرش سوال کنید و دقت کنید که در رسید تسویه حساب این مقادیر در نظر گرفته شده باشد.

بعضی از هزینه‌های اضافی هتل‌ها شامل این موارد است: هزینه‌ی مینی‌بار اتاق (به قیمت اقلام مینی‌بار در فهرستی که توسط هتل تهیه شده و اکثرا روی مینی بار نصب است، توجه کنید)، هزینه‌های مربوط به باشگاه، هزینه‌ی نگهداری از چمدان‌ها و بار اضافی و هزینه‌های اضافی مربوط به اینترنت.

۴. ساعت کوک کنید. اگر خواب سنگینی دارید و ممکن است تا زمان چک اوت بیدار نشوید، حتما ساعت خود را کوک کنید و ساعت را دورتر از تخت‌خواب بگذارید تا ناچار به بلند شدن از تخت شوید و در این صورت از خواب بیدار خواهید شد. زمانی را برای جمع کردن وسایل و تحویل اتاق در نظر بگیرید.

بسیاری از هتل‌ها خدمات رایگان بیدار کردن با تماس تلفنی دارند. روز قبل از چک اوت با پذیرش تماس گرفته و بخواهید که سر ساعت با شما تماس گرفته و بیدارتان کنند.

۵. در بسیاری از هتل‌ها محل چک اوت با واژه‌ی (Reception) یا (Reception Desk) مشخص شده است. میز پذیرش معمولا نزدیک به ورودی اصلی هتل و همان جایی است که برای چک این مراجعه کرده‌اید. همراه با چمدان‌های خود به پذیرش رفته، کلیدها را تحویل داده و مابقی هزینه‌ی هتل را پرداخت کنید.

زمانی که به پذیرش رسیدید، صحبت را اینگونه شروع کنید که سلام، من در اتاق ۲۲۲ بودم و قصد چک اوت دارم.

درخواست رسیدی کامل و با جزئیات کنید. کلاهبرداری در هتل‌ها امری رایج است و اگر پذیرش از دادن رسید ممانعت می‌کند، این امر می‌تواند نشانه‌ای از کلاهبرداری باشد.

دریافت رسید جز به جز در سفرهای کاری، برای بازپرداخت هزینه‌ها امری ضروری است.

۶. به صورت آنلاین در مورد وجود گزینه‌های دیگر مطمئن شوید. هر روزه تعداد بیشتری هتل‌، خدمات اینترنتی خود را برای راحتی مسافران افزایش می‌دهند. بعض از هتل‌ها خدمات چک اوت را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند و برای آگاهی از این موضوع، می‌توانید به سایت هتل خود مراجعه کنید.

هتل‌هایی که خدمات چک اوت را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند، رسید تسویه حساب را به ایمیل شما ارسال خواهند کرد. البته شما می‌توانید رسید کاغذی هم درخواست کنید یا بخواهید که رسید را به آدرس منزل شما پست کنند.

۷. برای هر هزینه‌ای که به هتل پرداخت می‌کنید، حتما رسید پرداخت بگیرد. اگر قصد پرداخت هزینه‌ی هر کدام از خدمات هتل یا جریمه‌ها را به صورت نقدی دارید، حتما رسید پرداخت دریافت کنید. بعد از گرفتن رسید با جزئیات، این مقادیر را با رسید کلی مقایسه کنید که به صورت اشتباه، دو بار برای موردی هزینه پرداخت نکنید.

در صورت بروز هر گونه مشکلی، اگر رسید پرداخت خود را نداشته باشید، مجبور به پرداخت دوباره خواهید شد.

۸. وسایل خود را از کشوها و کمدها جمع و بسته‌بندی کنید. دقت کنید که اشیایی که در کشوها می‌گذارید، به احتمال زیاد فراموش خواهند شد. ممکن است بر حسب عادت، بعضی از اشیا را در محلی گذاشته و فراموش کنید به همین علت در هنگام خروج، اتاق را به دقت بررسی کنید و وسایل و مدارک ضروری خود را در کیف خود بگذارید.

سرویس بهداشتی را هم بررسی کنید. ادکلن و وسایل آرایشی بهداشتی در اکثر مواقع در سرویس‌های بهداشتی هتل‌ها جا می‌مانند. حوله‌ها را در حمام جا به جا کرده و زیر آن‌ها را چک کنید که احیانا لباس یا وسیله‌ای زیر آن‌ها جا نماند.

سرویس بهداشتی هتل

قبل از خروج زیر تخت و روی پریز‌ها را هم چک کنید. اغلب اوقات پریزها در دید شما نخواهند بود. امکان دارد وسیله‌ای زیر یا پشت تخت بیفتاد.

مسافران خیلی وقت‌ها بعضی از اشیای خود را در قفسه‌های تزیینی هتل‌ها می‌گذارند که باعث فراموشی این اشیا در هنگام خروج خواهد شد.

۹. وسایل اتاق را جمع کنید. در بیشتر هتل‌ها برای چک اوت باید کلیدها را به پذیرش تحویل دهید. بار خود را نزدیک به در بگذارید و شماره‌ی اتاق را یادداشت کنید، چون اولین سوال پذیرش در مورد شماره‌ی اتاق شما خواهد بود.

بعضی از هتل‌ها به جای کلید از کارت‌های مغناطیسی استفاده می‌کنند که در زمان چک اوت باید آن‌ها را تحویل دهید.

قبل از خروج نگاه کلی به اتاق کنید. اگر موردی جا مانده باشد، در این شرایط حتما به ذهن شما خطور خواهد کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار