gardeshban.ir

اگر به دنبال غارنوردی و تجربه این هیجان هستید، بهتر است که بازدید از غار سهولان، یکی از زیباترین غارهای ایران را خصوصا در تابستان در برنامه سفر خود قرار دهید.
کد خبر: ۱۴۳۵۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۸-1398 April 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای این سفر باید راهی استان آذربایجان غربی و شهر مهاباد شده و از آنجا به روستای سهولان بروید. جالب است بدانید که عجایب این غار سالانه گردشگران زیادی را راهی روستای سهولان می کند، اما با توجه به یخبندان طولانی این غار و سردسیر بودن این منطقه بهترین زمان برای بازدید از آن فصل تابستان است.

پس از رسیدن به روستای سهولان می توانید با خودروی شخصی به نزدیک ورودی غار بروید و ادامه راه را باید با جلیقه نجات و همراهی راهنمایان طی کنید. فراموش نکنید که دمای این غار در تابستان بین 10 تا 13 درجه است، در نتیجه قبل از ورود به آن حتما پوشش مناسب این دما را به تن داشته باشید.

پس از ورود به غار بوی رطوبت و گوگرد شما را فرا می گیرد، جالب است بدانید که رطوبت در این غار حدود 80 درصد است، در نتیجه شاید این غارنوردی برای برخی افراد سخت باشد.

پس از ورود به غار باید سوار قایق شوید و با همراهی قایقران به عمق 30 متری زمین بروید. در ادامه این مسیر باید برای دیدن خفاش ها و کبوترها خود را آماده کنید. در کنار قندیل های زیبای این غار، سهولان به لانه کبوترها نیز معروف است.

بی شک، در طی این مسیر بارها به یاد فیلم های شگفت انگیز خواهید افتاد، اما منتظر پایان مسیر باشید که شگفت زده خواهید شد. شما در پایان مسیر از یک در فرعی از غار خارج می شوید و شاهد دشتی زیبا پیش چشمان خود خواهید بود.

جالب است بدانید که تنها 2 هکتار از این غار کشف شده و تا سال ها قبل تنها گروه های غارنوردی از آن بازدید می کردند.

بخش زیادی از این غار در خشکی قرار دارد. این غار 70 میلیون ساله در سال 1890 میلادی برای اولین بار توسط ژاک دمرگان فرانسوی مورد کاوش و بررسی قرار گرفت.

نکته جالب آن است که سهولان شباهت زیادی به غار علیصدر دارد. این غار برابر مصوبه شورای عالی محیط زیست به عنوان اثر طبیعی ملی تصویب شده و جز مناطق چهارگانه سازمان محیط زیست است.

فراموش نکنید که ساعت بازدید از این غار 9 صبح تا 5 بعدازظهر است. همچنین باید با پرداخت 7 هزار تومان ورودی راهی آن شوید، البته بازدید از این غار برای گردشگران خارجی رایگان است.



غار سهولان مهاباد

غار سهولان مهاباد 2

غار سهولان مهاباد 3


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار