gardeshban.ir

گزارش/
مسافرخانه‌ها در قرن هفدهم شکل مدرن‌تری به خود گرفتند و در نتیجه، هتل های امروزی شکل گرفته شد.از آن موقع هتل‌های زیادی ساخته شدند که بعضی از آن‌ها در گذر زمان تخریب شده و به دلایل مختلف رها شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۳۵۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۸-1398 April 05
گردشبان (gardeshban.ir) :

از آن موقع تا کنون، هتل‌های زیادی در سراسر جهان ساخته شدند که بعضی از آن‌ها در گذر زمان تا حدودی تخریب شده اند و به دلایل مختلف به حال خودشان رها شده‌اند و از شکوه و عظمت گذشته‌شان، اتاق‌هایی سرشار از وهم باقی مانده است و فضایشان درست مثل فیلم‌های ترسناک هالیوودی است! 

اگر شما هم دلتان می خواهد که حضور در لوکیشن یک فیلم ترسناک را خودتان شخصا تجربه کنید، حتما باید از یکی از این هتل‌های متروکه دیدن کنید، در فضای ترسناکشان قدم بزنید و فقط تصور کنید که در میان این سالن ها چه اتفاقاتی تا به حال رخ داده است! 

البته قبل از تصمیم برای بازدید از این هتل‌های متروکه بهتر است بدانید حکایت‌های زیادی در مورد ارواح سرگردان موجود در این هتل‌های متروکه وجود دارد که درست‌ بودن یا غلط‌ بودنشان مشخص نیست. اما چه در این هتل‌های متروکه ارواح سرگردان حضور داشته باشند و چه نباشند، به هر حال بازدید از آن ها با تاریخ جذابی که در پس هر کدامشان وجود دارد، در نوع خودشان جذاب و البته ترسناک است. 

پس اگر شما هم عاشق سفرهای ماجراجویانه هستید، با دقت این مطلب را بخوانید و ببینید که شرایط سفر به کدام یک از این کشورها و شهرها و بازدید از هتل‌های متروکه‌شان را دارید.

ایگلو سیتی - آلاسکا

ایگلوها همان کلبه‌های یخی هستند که اسکیموها از آن‌ها استفاده می‌کنند و هتل ایگلو سیتی نیز با نگاهی به همین ایگلوها طراحی و ساخته شد تا حال و هوای آلاسکا را داشته باشد. این هتل بزرگ 4 طبقه‌ای در دهه 1970 میلادی ساخته شد، اما هیچ وقت به روی توریست‌ها باز نشد. در حقیقت هیچ وقت کار ساخت هتل ایگلو سیتی در آلاسکا به پایان نرسید و به همان حال خودش به صورت متروکه باقی ماند. جالب است بدانید درب‌های هتل ایگلو سیتی برای مدتی قفل بود، اما امروزه این امکان برای توریست‌ها وجود دارد که از داخل این هتل متروکه دیدن کنند و فضاهای وهم آلود آن را از نزدیک تماشا کنند.

ایگلو سیتی - آلاسکا

هتل THE WESTIN BOOK CADILLAC - دیترویت - ایالت میشیگان

برادران بوکس (Books) در دهه 1920 میلادی شروع به ساختن این هتل کردند، با این امید که بتوانند منطقه اطراف هتل را به یکی از موفق ترین مناطق خرید شهر تبدیل کنند و شهرت زیادی برای خودشان رقم بزنند. به همین خاطر اقدام به ساخت بلندترین ساختمان شهر دیترویت و البته بلندترین هتل در کل جهان کردند. وقتی که این هتل تاسیس شد، به سرعت موفقیت چشمگیری کسب کرد و دلیل آن هم امکانات بی نظیر هتل مثل رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و وجود یک ایستگاه رادیویی در طبقه سی و سوم آن بود. این هتل بیش از 1،000 اتاق را در خود جای داده بود تا یک هتل 81 طبقه و مجهز باشد.

اما با همه این اوصاف به خاطر رکود اقتصادی جهانی در دهه 1930 میلادی، صاحبان این هتل مجبور به فروختن آن شدند. از آن موقع تا کنون بارها و بارها این هتل به افراد مختلف فروخته شده است و دست به دست شده است. تا اینکه در سال 1986 دکوراسیون و مبلمان آن تخریب شد و به همین خاطر متروکه شد. دوباره در سال 2003 بازسازی این هتل از سرگرفته شد، اما دوباره دیوارهایش فرو ریختند و به همین دلیل در نهایت این هتل به یکی از بزرگ ترین هتل‌های متروکه جهان تبدیل شد و تا به امروز به همان حال باقی مانده است. به نظر می‌رسد به طرز عجیبی این هتل در تخریب خودش دست داشته!

هتل THE WESTIN BOOK CADILLAC - دیترویت - ایالت میشیگان

متل فو FUU MOTEL – ژاپن

این هتل که در چیبا در ژاپن واقع شده است، فقط 10 اتاق را در خود جای داده است که هر کدامشان تم به خصوص خودشان را دارند. زمانی این هتل یکی از هتل‌های محبوب ژاپن بوده است، اما امروزه از آن محبوبیت فقط چند دیوار فرسوده، جکوزی های تخریب شده و موزاییک‌ها و چراغ‌های شکسته باقی مانده است. موتل فو با فضای در هم گسسته‌ای که دارد، دقیقا همان هتل متروکه‌ای است که انتظارش را دارید که آن را در فیلم‌های ترسناک ببینید. در این مدت، فضای هتل به شکلی درآمده که واقعا حس ترس را به انسان منتقل می‌کند.

puqff3x9otS8azFPNgX3cV6Zrd6oleURJBN8N0OT.jpeg

هتل HOTEL BELVÉDÈRE DU RAYON VERT – فرانسه

این هتل که به سبک آرت دکو (نوعی سبک معماری با تزئینات زیاد) ساخته شده است، در خیابان‌های دهکده Cerbère در فرانسه واقع شده است. این هتل متروکه، روزی روزگاری یک هتل شیک و مطابق مد روز بوده است و چند زمین تنیس و حتی یک سالن سینمایی نیز در آن وجود داشته است. این هتل از داخل خیابان به شکل یک کشتی بلند به نظر می رسد و همین شباهتش با کشتی باعث خوفناک‌تر شدن این هتل متروکه شده است. داستان متروکه شدن این هتل از این قرار است که در سال 1932 تاسیس شد و در طول سال‌های متمادی با چالش های زیادی از لحاظ مالی و.. رو به رو شد تا بسته نشود. اما بالاخره در سال 1983 متروکه اعلام شد. قسمت جالب ماجرا این است که این هتل بالاخره در سال 2014 دوباره احیا شد تا کسانی که دوست دارند تجربه اقامت در یک هتل متروکه و ترسناک را داشته باشند، بتوانند شبی را در میان دیوارهای مخوف این هتل سپری کنند. به همین خاطر ظاهر این هتل به همان حالت متروکه خودش باقی مانده است و فقط درب‌های آن به روی توریست‌های ماجراجو باز شده است!

هتل HOTEL BELVÉDÈRE DU RAYON VERT – فرانسه

هتل DIVINE LORRAINE HOTEL – ایالت پنسیلوانیا - شهر فیلادلفیا

در اواخر دهه 1890 میلادی، این هتل بزرگ ساخته شد و ثروتمندترین مردان آمریکایی در آن اقامت می‌کردند. این هتل در زمان خودش یک شاهکار معماری بوده است، اگرچه نبود آسانسور در آن احساس می شد. در حقیقت این کمبود بعد از رخ دادن انقلاب صنعتی و تولید الکتریسیته در این هتل احساس شد. به هر حال این هتل به خاطر hdk دلایل و چنین کمبودهایی در سال 1999 متروکه اعلام شد و کم کم نمای آن به یکی از ترسناک ترین نماهای ساختمانی در فیلادلفیا تبدیل شد. برخی می‌گویند هنوز از داخل هتل، صداهایی را هم می‌شنوند!

هتل دیواین لوراین (DIVINE LORRAINE HOTEL) – ایالت پنسیلوانیا - شهر فیلادلفیا

هتل HALUDOVO PALACE HOTEL – کرک - کرواسی

این هتل در سال 1971 با سرمایه حدود 1 میلیون دلار ساخته شد تا یک محل اقامت لوکس برای مسافران کرواسی باشد. حتی یک مرکز بازی نیز در هتل هالودوو پالاس ساخته شده بود. تا اینکه این مرکز اعلام ورشکستگی کرد و در پی آن، کل هتل نیز متروکه شد. در واقع تنها کسانی که بعد از این اتفاق در این هتل متروکه زندگی می‌کردند، پناهندگان جنگ یوگسلاوی بودند. جالب است بدانید هنوز که هنوز است تابلوهای آدرس دهی این هتل در سراسر شهر به امان خود باقی مانده‌اند. اما از این هتل متروکه که زمانی یک هتل بزرگ و جذاب بوده، تنها خرابه‌هایی باقی مانده است.

10 هتل متروکه وحشتناک در جهان که باید از آن‌ها بازدید کنید

هتل GRAN HOTEL Y BALNEARIO – سن میگوئل دیلوس بانوس - کوبا

معماری این هتل در زمانه خودش بسیار جذاب و زیبا بوده است، اما امروزه ترسناک‌بودن این هتل متروکه حتی از پله‌های ورودی‌اش نیز مشخص است و از همان بیرون لرزه بر اندام هر رهگذری می‌انداز! جالب است بدانید این هتل به عنوان یک اقامتگاه محبوب در شهر کوچک سن میگوئل دیلوس بانوس برای مسافران ثروتمند ساخته شده بود، اما در دهه 1950 کل شهر به خاطر آلودگی آب ناشی از کارخانه قند، مجبور به تخلیه شد و به طبع آن، این هتل نیز تخلیه شد. هر چند بعد از آن، شهر سن میگوئل دیلوس بانوس دوباره احیا شد، اما هیچ کس دیگر تمایلی نداشت که به این شهر سفر کند و در این هتل اقامت کند! همین شد که این هتل نیز به لیست هتل‌های متروکه جهان پیوست و هنوز که هنوز است دیوارهای مخوف آن ترس را بر دل هر رهگذری می‌اندازد.

هتل GRAN HOTEL Y BALNEARIO – سن میگوئل دیلوس بانوس - کوبا

هتل EL HOTEL DEL SALTO – سن آنتونیا دل تکوئنداما – کلمبیا

در دهه 1920 میلادی، در سن آنتونیا دل تکوئنداما، یک عمارت مسکونی ساخته شد که به آبشارهای تکوئنداما چشم‌انداز داشتند. تا 16 سال این عمارت به عنوان یک هتل کاربری داشت و فقط مسافران دولتمند از پس هزینه‌های اقامت در آن بر ‌می‌آمدند. قرار بود که در دهه 1950 میلادی یک بازسازی کامل در این هتل انجام شود، اما به خاطر آلودگی رودخانه بوگوتا پروژه از دست رفت. به همین خاطر در طول سال های متمادی این هتل کم کم تخریب شد و فرسودگی همه قسمت‌های آن را در بر گرفت تا جایی که نام این هتل نیز به عنوان یک هتل متروکه اعلام شد.

امروزه حکایت‌های ترسناکی در مورد ال هتل دل سالتو وجود دارد و گفته می‌شود که ارواح سرگردانی در آن حضور دارند! این گفته‌ها به خاطر خودکشی‌های پی در پی است که در محل این هتل تا به حال اتفاق افتاده است. حتی گفته می‌شود که سرخپوستان مویسکا نیز از روی این ساختمان به درون آبشارهای تکوئنداما پریدند تا اسیر فاتحان اسپانیایی نشوند. متاسفانه این افسانه در ذهن مردمان این منطقه وجود دارد که اگر کسی از این ساختمان بپرد تبدیل به عقاب می‌شود و به آزادی می‌رسد و شاید به همین دلیل است که خودکشی‌های بسیار زیادی در این هتل انجام شده است!

 هتل EL HOTEL DEL SALTO – سن آنتونیا دل تکوئنداما – کلمبیا

مجموعه توریستی کوپاری (KUPARI TOURIST COMPLEX) - کرواسی

این مجموعه توریستی رو به روی دریا و سواحل زیبا و دیدنی واقع شده است و یک هتل شیک در زمان خودش بوده است. این هتل در دوران اوجش می توانست میزبان بیش از 2000 مهمان باشد. این هتل در سال 1919 درست در زمانی که کرواسی می خواست در صنعت گردشگری پیشرو باشد، ساخته شد. اما اتفاقی که افتاد این بود که در سال 1991 به خاطر جنگ استقلال کرواسی، کل شهر به یک ویرانه تمام عیار تبدیل شد. این ویرانی دامنگیر مجموعه توریستی کوپاری نیز شد و این هتل را به یک هتل متروکه در کرواسی تبدیل کرد.

مجموعه توریستی کوپاری (KUPARI TOURIST COMPLEX) - کرواسی

هتل کوکو پالمز ریزورت (COCO PALMS RESORT) - هاوایی

شاید آخرین جایی که حدسش را بزنید که در آن یک هتل متروکه وجود دارد، هاوایی باشد! اما در حقیقت یک هتل به نام کوکو پالمز ریزورت در جزیره کائوآئی در هاوایی وجود دارد که اتفاقا یکی از معروف‌ترین هتل‌های متروکه دنیا است. با وجود تمام زیبایی‌هایی که این جزیره دارد و با تمام چشم‌اندازهای بی‌نظیری که این هتل دارد، فقط و فقط یک پوسته توخالی از این هتل باقی مانده است. زمانی این هتل یکی از مهمترین اقامتگاه‌های ستاره های سینمایی هالیوود بوده است و حتی یکی از فیلم‌های هالیوودی به نام بلو‌هاوایی (Blue Hawaii) با نقش آفرینی الویس پرسلی (Elvis Presley) در آن فیلم‌برداری شده‌ است. اما با همه این صحبت‌ها بعد از طوفان شدیدی که در سال 1992 در این جزیره آمد، این اقامتگاه متروکه اعلام شد و از آن موقع تا کنون هیچ عملیاتی برای بازسازی آن انجام نشده است.

هتل کوکو پالمز ریزورت (COCO PALMS RESORT) - هاوایی

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار