gardeshban.ir

مدینه زاید در امارت ابوظبی در امارات متحده عربی قرار دارد و با امکانات لوکس و فستیوال‌های سالانه می‌تواند اوقات خوشی را برای هر گردشگری رقم بزند.
کد خبر: ۱۴۳۶۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۸-1398 April 05
گردشبان (gardeshban.ir) :

امارات فقط دبی و ابوظبی نیست؛ اگر می‌خواهید در تور امارات شرکت کنید، بهتر است با تمامی شهرهای آن آشنا شوید. مدینه زاید نیز یکی از شهرهای زیبای این کشور است

مدینه زاید بزرگ‌ترین شهر و مرکز اداری الغریبه و همینطور بزرگ‌ترین منطقه در غرب کشور امارات متحده عربی است. این شهر در فاصله ۱۷۰ کیلومتری جنوب غربی شهر ابوظبی و  در ۵۰ کیلومتری از ساحل خلیج فارس قرار دارد. این امارت در سال ۱۹۶۸ توسط شیخ زاید بن سلطان آل نهیان تاسیس شده است. این شهر آسیایی به خاطر وجود باشگاه الظرفه در لیگ دسته ۱ این کشور (بالاترین سطح فوتبالی در کشور امارات متحده عربی) نیز معروف است و از این نظر جزو شهر‌های ورزشی امارت ابوظبی است. جمعیت این شهر طبق آمار سال ۲۰۰۵ معادل ۲۹,۰۹۵ بوده است.

مدینه زاید

میانگین دمای این شهر در طول روز ۴۵ تا ۵۲ درجه است و در سردترین فصل سال دمای آن از ۲۰ درجه پایین‌تر نمی‌آید. در مدینه زاید می‌توانید به لطف وجود اسپاها، اقامتگاه‌ها و هتل‌های لوکس و مراکز خرید مجلل، یک تعطیلات باکلاس و لاکچری را تجربه کنید. از جاذبه‌های مدینه زاید می‌توان به فان سیتی (Fun City)، مرکز خرید سیتی مال (City Mall) و Hosp Adm اشاره کرد.

مسابقات شترسواری معمولا در روزهای جمعه بین ماه‌های اکتبر تا مارس برگزار می‌شود. حدود ۶ کیلومتری جنوب شهر، ایستگاه تولید برق خورشیدی به نام شمس ۱ قرار دارد که یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های خورشیدی جهان به شمار می‌رود. فستیوال سالانه «Al Dhafra» که شامل نمایش شترهای زیبا، مسابقات و بازار سنتی می‌شود. «Mantiqa al-Sirra» در شرق شهر قرار گرفته که بقایای یک قلعه گِلی-آجری است که سرامیک‌هایی با قدمت چندین قرن از آن پیدا شده است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار