gardeshban.ir

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل از ثبت ملی خانه خاندان موذن‌زاده اردبیلی به شماره 32544 در تاریخ 5 تیر 98 خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۳۳
تاریخ انتشار : جمعه ۰۷ تير ۱۳۹۸-1398 April 07
گردشبان (gardeshban.ir) :

نادر فلاحی گفت: در پی رونمایی از ثبت ملی شیوه مداحی استاد سلیم موذن زاده، موضوع ثبت ملی خانه این خاندان جلیل‌القدر توسط فرزند او، ودود موذن مطرح شد.

او افزود: این مهم به سازمان میراث فرهنگی انتقال یافت و با موافقت سازمان میراث فرهنگی کشور این خانه تاریخی به منظور معرفی گوشه‌ای از چندین دهه خدمات فرهنگی خاندان موذن زاده اردبیلی به ثبت ملی رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل افزود: ثبت این خانه تاریخی به منظور ادای دین به خاندان موذن زاده اردبیلی و انتقال میراث معنوی آن‌ها به نسل های آتی انجام شده و به عنوان گنجینه ای از میراث معنوی و فرهنگی این استان محسوب می شود.

فلاحی تاکید کرد: خانه خاندان موذن‌زاده اردبیلی مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است که در ۴۸۸ مترمربع به ثبت رسیده است.

او برنامه آتی اداره کل را تبدیل این خانه به موزه معرفی خاندان موذن زاده اردبیلی عنوان کرد و گفت: استاندار اردبیل درخصوص تامین اعتبار خرید این خانه دستورات لازم را داد تا بعد از خرید بتوان نسبت به راه‌اندازی موزه اقدام کرد.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار