gardeshban.ir

بحرین به دنبال آن است که با طراحی و احداث یک پارک آبی در سواحل خود، غواصان را از سرتاسر دنیا به این کشور بکشاند.
کد خبر: ۱۴۵۱۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸-1398 April 09
گردشبان (gardeshban.ir) :

 جالب است بدانید؛ بحرین نخستین کشوری نیست که دست بهاحداث پارک زیر آبی برای غواصان زده است و این موضوع در پشت خود دلیلی جالب را پنهان نموده است که امروز باشگاه خبرنگاران جوانقصد دارد تا از آن پرده‌برداری نماید.

اولین پارک اقیانوسی در اعماق خلیج‌فارس را بیشتر بشناسید!

دانستنی‌هایی درباره بحرین

بحرین کشوری جزیره‌ای در خلیج فارس است که در حدود ۷۷۸ کیلومتر مربع وسعت دارد.

پایتخت این کشور منامه و زبان رسمی آن عربی است.

بحرین از ۳۳ جزیره شکل یافته که بیشتر آن‌ها از دشت‌های بیابانی تشکیل می‌شوند و بلندترین نقطه آن تنها ۱۲۲ متر بلندا دارد.

بحرین آب‌وهوایی خشک با زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی بسیار گرم و رطوبتی دارد. نفت و گاز طبیعی و ماهی و مروارید از منابع طبیعی این کشور است، اما کاهش ذخیره نفتی باعث شده تا بحرین در سال‌های اخیر به سمت فرآوری و تصفیه نفت حرکت کرده و به یکی از مراکز بانکی بین‌المللی تبدیل شود.

اولین پارک اقیانوسی در اعماق خلیج‌فارس را بیشتر بشناسید!

ساخت بزرگ‌ترین پارک زیرآبی جهان توسط بحرین

بحرین نخستین کشوری نیست که دست به احداث پارک زیر آبی برای غواصان زده است.

نخستین بار در ۱۹۹۳ یک بوئینگ ۷۲۷ در فلوریدا آمریکا غرق شد و با آسیب دیدن بخش‌های زیادی از آن در سال‌های بعد، تبدیل به یک جاذبه غواصی در سواحل میامی شد.

این پارک دوستدار محیط‌زیست زیرآبی در زمینی به وسعت ۱۰٫۱ هکتار تابستان ۲۰۱۹ افتتاح می‌شود.

اولین پارک اقیانوسی در اعماق خلیج‌فارس را بیشتر بشناسید!

یکی از جاذبه‌های مهم این پارک که به‌زودی می‌تواند تجربه جدیدی از غواصی را به گردشگران عرضه کند یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۴۷ غرق شده است.

جالب است بدانید؛ به لطف شجره الحیات (درخت زندگی ۴۰۰ ساله بحرین) بخش گردشگری این کشور به‌سرعت روبه‌رشد است و اکنون شیخ عبدالله بن حمد آل خلیفه، رییس شورای عالی محیط‌زیست بحرین با سازمان نمایشگاه‌ها و گردشگری این کشور سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی برای ایجاد طرحی رویایی همکاری جدیدی را آغاز کرده است.

اولین پارک اقیانوسی در اعماق خلیج‌فارس را بیشتر بشناسید!

نخستین پارک اقیانوسی در اعماق خلیج‌فارس

بحرین به دنبال آن است که با طراحی و احداث یک پارک آبی در سواحل خود، غواصان را از سرتاسر دنیا به این کشور بکشاند.

در مرکز این پارک تفریحی ۱۰۰هزار متر مربعی زیر آب، قرار است یک بوئینگ ۷۴۷ قرار داده شود.

این هواپیمای ۷۰ متری، جزو ناوگان زمین‌گیر بحرین است که برای این پروژه در میان صخره‌های مرجانی طبیعی کف خلیج‌فارس قرار گرفته و با ده‌ها مجسمه هنری و صخره‌های مصنوعی این پارک تزئین خواهد شد.

این پروژه حاصل همکاری مشترک میان شورای‌عالی محیط زیست، اداره گردشگری و نمایشگاه بحرین (BTEA) و بخش خصوصی است.

سازمان‌دهندگان این پروژه می‌گویند که جاذبه‌های جدید بحرین، سازگار با محیط‌زیست خواهد بود، اما آدریانا هومانس، دکترای محیط‌زیست دریایی از دانشگاه جیمز کوک استرالیا و استاد دانشگاه نیوکاسل انگلستان معتقد است که «صخره‌های مرجانی مصنوعی همیشه از لحاظ بیولوژیکی با آب دریا، سازگار نمی‌شوند.»

ضمن این که نگرانی‌هایی نیز درباره آلودگی محیطی این هواپیما در کف خلیج‌فارس وجود دارد. آدریانا هومانس در این‌باره می‌گوید: «مواد به کار گرفته شده در ساخت این هواپیما مانند مس یا آلیاژ‌های مس، آلومینیوم، سرب و فولاد، هیدروکربن‌های نفتی و سایر آلودگی‌های احتمالی، می‌تواند به خوردگی، انتقال فلزات سنگین به آب دریا و تأثیر بر موجودات دریایی اطراف هواپیما منجر شود.»

با این حال، آژانس گردشگری و نمایشگاه بحرین اعلام کرد که این هواپیما قبل از اینکه به آب فرو رود، با اقدامات احتیاطی آماده خواهد شد. یک سخنگوی این آژانس گفت که تمام سطوح هواپیما تحت شستشوی فشار بالا با مواد پاک‌کننده زیست‌محیطی قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که تمام پوشش‌های زیان‌بار برای محیط‌زیست دریایی از جمله روغن و خاک حذف می‌شوند.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار