gardeshban.ir

رئیس پلیس راه کشور گفت: مرحله دوم نصب دوربین های ثبت تخلف در جاده های کشور تا چند ماه آینده آغاز و در این مرحله ۲ هزار دوربین نصب می شود.
کد خبر: ۱۴۵۱۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸-1398 April 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
سردار محمدحسین حمیدی روز یکشنبه در حاشیه نشست مشترک کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل، سوانح رانندگی و شورای ترافیک استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: یک خلا از گذشته در سامانه‌های کنترلی جاده‌ها وجود داشته که با نصب ۲ هزار دوربین در مرحله دوم، رفتارهای پرخطر برای کاهش حوادث رانندگی کنترل می‌شود.

وی اظهار داشت: در مدت ۱۰ سال ۴۰۰ دستگاه دوربین در راه‌های کشور نصب شده بود که ۲۰۰ مورد آن توسط پلیس و ۲۰۰ مورد از سوی راهداری انجام گرفت اما در کار جهادی سال‌های ۹۵ تا اوایل ۹۷ نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ دستگاه دوربین در جاده‌های کشور نصب شد که بخش قابل توجهی از آن در جاده‌های خراسان جنوبی دیده می‌شود.

رئیس پلیس راه کشور بیان کرد: برآورد ما این است که جاده‌های کشور به ۶ هزار دستگاه دوربین نیاز دارد که ۲ هزار دستگاه هم در مرحله سوم نصب خواهد شد و پس از آن جاده‌ها هوشمند می‌شود.

وی افزود: تحلیل‌ها نشان می‌دهد خراسان جنوبی در ۱۰ سال روند خوبی را سپری کرده و کارهای زیادی از سوی تمامی سازمان‌ها با مشکلات اعتباری انجام شده که علیرغم افزایش سفرها حوادث کنترل شده است.

سردار حمیدی گفت: از همین رو خراسان جنوبی در بحث حوادث رانندگی سال گذشته جزء استان‌های برتر بوده ولی در چند ماه اخیر این روند برگشت داشته که به همین منظور در سفر به این استان به دنبال هم افزایی برای کاهش حوادث رانندگی هستیم.

وی با بیان اینکه تأمین اعتبارات و نگاه کلان حاکمیتی به این منطقه از جمله درخواست‌های مطرح شده بود اضافه کرد: پیگیر تأمین اعتبار و حمایت از سطح کلان کشور هستیم تا مثل گذشته شاهد روند کاهش تصادفات باشیم.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به روند کند دو بانده شدن محور بیرجند - قاین گفت: برای این مهم دیر اقدام شده لذا به جریانات مختلف از جمله مشکلات بودجه و اعتبار رسید اما به طور جد پیگیری‌هایی انجام می‌شود لذا با وجود اینکه در کشور تقریباً پروژه‌های عمرانی متوقف و فعالیت‌های عمرانی به کندی صورت می‌گیرد اما امید است این پروژه تا دو سال آینده به سرانجام برسد.

وی با اشاره به مطالبه استان خراسان جنوبی در خصوص پایگاه‌های آتش نشانی جاده‌ای بیان کرد: این یک ضعف کشوری است وقتی برخی فقط به وسیله تحصیلات آکادمیک، ایران را با برخی کشورهای اروپایی مقایسه می‌کنند، یعنی نگاه میدانی و تخصصی ندارند و پیشنهادهای خوبی ارائه نمی‌کنند.

حمیدی ادامه داد: ایران ۲۰۰ هزار کیلومتر جاده دارد و زمین پایه است که ۹۰ درصد بار و مسافر از جاده تردد می‌کنند لذا این کشور را نمی‌تواند با یک کشور کوچک مقایسه کرد.

او گفت: احداث یک ایستگاه آتش نشانی جاده‌ای هر ۵۰ یا ۱۰۰ کیلومتر با این بودجه فعلی امکان پذیر نیست و اگر وعده‌ای بدهیم به این زودی محقق نمی‌شود.

رئیس پلیس راه کشور تاکید کرد: اما برای مهار حوادث باید تلاش کنیم و در بحث محموله‌های خطرناک سازمان‌های مربوطه موظف هستند تدابیر لازم را بیندیشند و تولید کنندگان خودرو هم باید سامانه مهار آتش سوزی در خودروها نصب کنند.

وی با اشاره به لزوم جدی گرفتن آموزش عمومی اظهار داشت: باید آموزش‌ها به سبکی باشد که اگر حادثه‌ای رخ داد با امکانات موجود بتوان از توسعه آتش پیشگیری کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار