gardeshban.ir

شهر دورود استان لرستان در گذشته با نام‌های بین‌النهرین و بحرین شناخته می‌شد.
کد خبر: ۱۴۵۲۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸-1398 April 09
گردشبان (gardeshban.ir) :

شهری در دامنه رشته‌کوه زاگرس و در نزدیکی اشترانکوه قرار گرفته است که امروزه با نام دورود شناخته می‌شود. این شهر در گذشته با نام‌های بین‌النهرین و بحرین شناخته می‌شد. به نظر می‌رسد نام بین‌النهرین به دلیل آنکه دو سرشاخه رود دز از شمال و شرق در دورود به هم می‌پیوندند و با نام رودخانه سزار شناخته می‌شوند، به شهر دورود اختصاص پیدا کرده است. رودخانه سزار سرچشمه اصلی رود دز است.

بنا بر این گزارش، دورود یکی از شهر‌های استان لرستان و مرکز شهرستان دورود است. این شهر با مساحتی بالغ بر 1500 کیلومتر مربع براساس آمارگیری سال ۱۳۹۵ جمعیتی بالغ بر ۱۷۴ هزار و پانصد و هشت نفر داشته است.

شهر دورود به دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی بسیار، چون اشترانکوه، دریاچه گهر، پریزکوه، کوه قارون، چشمه وقت و ساعت، تالاب ازگن، باباهور و آبشار‌های ازنادر، آبگرم، تله زنگ و چکان پایتخت طبیعت ایران به حساب می‌آید.

دره نی‌گا منطقه زیبای قرار گرفته در امتداد دریاچه گهر است. این منطقه زیبا گراندکانیون ایران است. گراند کانیون تنگه‌ای است در کشور آمریکا که به عنوان عظیم‌ترین شکاف جهان شناخته می‌شود و هرساله بازدید کنندگان بسیاری دارد. خاطرنشان می‌شود از گراندکانیون‌های دیگر کشورمان می‌‍‌توان به تنگه هایقر در استان فارس اشاره کرد.

بین‌النهرین ایران کجاست؟ + تصاویر

بین‌النهرین ایران کجاست؟ + تصاویر

بین‌النهرین ایران کجاست؟ + تصاویر





مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار