gardeshban.ir

سفر در زندگی امروزه از مهم‌ترین تفریحاتی است که هر شخص باید به آن توجه کند زیرا بهترین گزینه ممکن برای خارج شدن از روزمرگی و ایجاد تغییر، رفتن به مکان‌های متفاوت و تجربه کردن رویداد‌های جدید است.
کد خبر: ۱۴۵۷۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸-1398 April 10
گردشبان (gardeshban.ir) :

سفر در زندگی امروزه از مهم‌ترین تفریحاتی است که هر شخص باید به آن توجه کند زیرا بهترین گزینه ممکن برای خارج شدن از روزمرگی و ایجاد تغییر، رفتن به مکان‌های متفاوت و تجربه کردن رویداد‌های جدید است.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما به دنبال بلیط هواپیما ارزان هستیم تا بتوانیم به‌صرفه سفر کنیم و در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنیم؛ اما آگاهی از بهترین زمان برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما به ما در داشتن بهترین انتخاب کمک خواهد کرد. البته در نظر داشته باشید که نمی‌توان با قطعیت زمان مشخصی برای مناسب بودن قیمت بلیط هواپیما و یا بلیط چارتر پیدا کرد، اما معمولاً در بعضی مواقع با کاهش هزینه‌ها روبرو هستیم:

1)در ایامی که رفت‌وآمد کم‌ باشد، ممکن استقیمت بلیط کاهش پیدا کند زیرا خریداران بلیط کم خواهد شد؛ اما در ایام پررفت‌وآمد مانند تعطیلات نوروز قیمت بلیط‌ها بیشتر می‌شود. البته گاهی در همین روزها نیز بلیط باقیمت مناسب وجود دارد.حتماً توجه کنید که بهتر است بلیط خود را از قبل خریداری کنید و رزرو را به‌روزهای آخر موکول نکنید چون برخلاف تصور غلطی که وجود دارد بلیط‌ها به‌خصوص در تعطیلات بهتر است که از قبل خریداری شود زیرا شمارا متحمل هزینه بالاتری می‌کند.

2)در اواسط هفته نیز به نسبت روزهای چهارشنبه تا جمعه قیمت‌ها بهتر از روزهای دیگر خواهد بود زیرا بیشتر سفر‌ها آخر هفته انجام می‌شود. البته بازمی‌گوییم که این نکته قطعی نیست و مسیر‌های پرتردد در اواسط هفته نیز فروش بلیط بالایی دارند.

3) رزرو بلیط هواپیما خارجی هم به زمان بازدید از شهر مقصد بستگی دارد،مثلاً اگر شما قصد سفر به استانبول در ایام عید را دارید قیمت بلیط استانبول بیشتر از روزهای دیگر خواهد بود. هم‌چنین در ایام خاص مانند کریسمس، جشنواره خرید و... یا در فصل‌هایی که آب‌وهوای شهر مقصد ایده آل است، یافتن بلیط هواپیما ارزان دشوار خواهد بود.

4) زمان پرواز گاهی بر روی قیمت بلیط تأثیر می‌گذارد، پروازهایی که صبح زود ساعت 4یا 5 انجام‌ می‌شود عموماً تقاضای کمتری دارند و درنتیجه ممکن است قیمت آن‌ها ارزان‌تر باشد و فراموش نکنید که پرواز‌های صبح زود اغلب بدون تأخیر صورت می‌گیرد و به دلیل خلوت بودن فرودگاه روند دریافت بلیط و بار به‌آسانی و در کم‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

5) برای ذکر این مورد بهتر است ابتدا با واژه‌ای آشنا شوید که هنگام رزرو بلیط به آن برمی‌خورید؛ ((بلیط چارتری)). ایرلاین‌ها و آژانس‌های هواپیمایی و گردشگری گاهی اقدام به خرید تمام صندلی‌های یک هواپیما می‌کنند و سپس بلیط آن هواپیما را باقیمت پایین‌تر در اختیار خریداران قرار می‌دهند. اصطلاح چارتر به معنای دربست اجاره کردن است که تنها به بلیط هواپیما اطلاق نمی‌شود؛بلکه به موارد متعددی ربط پیدا می‌کند،مثلاً به اتاق‌های یک هتل که توسط آژانس مربوطه اجاره شود نیز چارتر می‌گوییم. حالا که با این واژه آشنا شدید باید بگوییم تهیه یک بلیط چارتری هم به نفع شما و هم چارترکننده است و در این میان اگر شما بلیط خود را باقیمت کم‌تری خریداری کنید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی خواهد شد. بلیط هواپیما چارتری هرچه به زمانپرواز نزدیک‌تر شود ارزان‌تر خواهد شد؛ زیرا چارترکننده برای پر کردن ظرفیت‌های خالی خود قیمت را پایین می‌آورد. بلیط لحظه آخری هم به همین معناست. از معایب بلیط‌های چارتر این است که قابلیت استرداد، لغو و کنسلی ندارند و در صورت لزوم شما باید مبلغ هنگفتی را به‌عنوان جریمه برای جابجایی زمان پرواز بدهید. در اینجا این نکته را به شما بگوییم که بلیط چارتری لزوماً به معنای بلیطهواپیما ارزان نیست و در بعضی ایّام پر تردّد و با توجه به تغییر برخی شرایط، قیمت بلیط چارتر برای کسانی که اقدام به خرید اینترنتی بلیط هواپیما می‌کنند بیشتر خواهد شد.

6)عضویت در کانال‌ و راه‌های ارتباطی برخی آژانس‌ها و... گاهی مفید است، زیرا می‌توانید از تخفیف‌ها و مزایای ویژه‌ای که آژانس‌ها می‌دهند اطلاع پیدا کنید. این تخفیف‌ها گاهی بر روی بلیط هواپیما و گاهی هتل‌ها را نیز شامل می‌شود.

یکی از سایت‌هایی که درزمینه بلیط چارتر فعالیت می‌کند و به شما لیست تمام پرواز‌های چارتری را برای رزرو بلیط هواپیما خارجی و داخلی می‌دهد امید پرواز است.طبق بررسی‌ها امید پرواز از طریق سایت و اپلیکیشنی که راه‌اندازی کرده است، فرآیند خرید اینترنتی بلیط هواپیما را برای کاربران آسان کرده است. امید پرواز با نمایش صددرصدی پروازها، تضمین صحت و درستی اطلاعات به‌طور کامل، پشتیبانی 24 ساعته و هم‌چنین جستجوی پرواز‌های سیستمی و چارتری در اپلیکیشن، ارائه بلیط چارتر از معتبرترین چارترکنندگان و امکان استرداد بلیط، پکیجی کامل ازآنچه خریداران هنگام رزرو بلیط و هتل به آن نیاز دارند را به آن‌ها ارائه داده است.

به این صورت که با واردکردنمبدأ و مقصد موردنظر و تاریخ رفت‌وبرگشت لیست تمام پرواز‌های داخلی و خارجی برای شما نشان داده می‌شود و در اینجا با کمی صبر و جستجو از بین پروازها شما می‌توانید به‌راحتی بلیطی ارزان برای خود پیدا کنید و سریعاً با واردکردن اطلاعات آن را رزرو کنید و در صورت تمایل به رزرو هتل در شهر مقصد باز با واردکردنمبدأ و مقصد لیست انواع هتل‌ها باقیمت‌ها و کیفیت متفاوت را ببینید و هتل موردنظر خود را انتخاب کنید.

از مزیّت سایت امید پروازمقایسه انواع قیمت، ساعت، ایرلاین و... توسط خریدار به‌صورت آنلاین است که می‌تواند به‌راحتیبلیط خود را رزرو و در صورت نیاز فیلتر‌هایی را برای نشان دادن موارد موردنظر خویش اعمال کند. این فیلترها بر روی موارد مختلف قابل اجراست. برای مثال اگر شما مایل به دیدن پروازهای شب باشید می‌توانید با فیلتر گزینه‌های دیگر تنها پروازهای شب را مشاهده کنید.

پس اگر شما قصد سفر دارید و به دنبال بلیطی ارزان‌قیمت هستید دانستن این نکات می‌تواند شما را راهنمایی کند.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار