gardeshban.ir

شرکت بوئینگ با همکاری استارتاپ مدیر عامل گوگل، به دنبال تولید تاکسی‌های پرنده خودران با بالاترین ایمنی هستند.
کد خبر: ۱۴۵۸۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸-1398 April 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
در حالی صنعت خودرو‌سازی با سرعت چشمگیری به سمت الکتریکی شدن و استفاده از فناوری خودران پیش می‌رود، بر اساس اخبار جدید احتمال می‌رود تا چند سال آینده، هواپیما‌های کوچک خودران نیز به صورت تجاری برفراز شهر‌ها به پرواز درآیند. در چند سال گذشته چندین شرکت به صورت جدی برروی تاکسی‌های پرنده با قابلیت مسیریابی خودکار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، یکی از این شرکت‌ها استارتاپ Kitty Hawk بوده که با استفاده از روابط قدرتمند مدیرانش، پیشرفت چشمگیری در زمینه تاکسی‌های خودران پرنده داشته است.

استارتاپ کیتی‌هاوک

این شرکت نوپا زاده ذهن خلاق لری پیچ، یکی از دو بنیان‌گذار موتور جست‌و‌جو گوگل در سال ۱۹۹۸ و مدیر عامل اجرایی فعلی گوگل است. پیچ با توجه به قدرت و نفوذی که در شرکت گوگل و دنیای فناوری دارد یکی از قدرتمندترین افراد در جهان و یکی از ثروتمندترین مدیران در آمریکا به شمار می‌آید. لری پیچ با توجه به چشم‌انداز آینده صنعت حمل و نقل در جهان استارتاپ کیتی‌هاوک را راه انداخت و توانست اولین تاکسی پرنده خودران خود را در ابعاد ۲.۵ در ۴ متر تولید کند، این پرنده با نام Flyer در نیوزیلند مورد آزمایش قرار گرفته است.


حرکتی رو به جلو برای تاکسی‌های پرنده خودران

حال استارتاپ کیتی هاوک با مدیریت سباستین تورن، یکی از مدیران سابق گوگل، دوران جدیدی را در تاریخ خود آغاز می‌کند، این استارتاپ هوایی به تازگی اعلام کرد که با شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا به توافق رسیده و به زودی همکاری خود را با این شرکت هواپیمایی آغاز می‌کند.
همکاری این دو شرکت علاوه بر نشان دادن اهمیت این صنعت، موجب می‌شود تا با فناوری شرکت بوئینگ، پرنده‌های ایمن و با بازدهی بالا برای استفاده در سامانه حمل و نقل هوایی یا تاکسی‌های خودران پرنده تولید و عرضه شود. از طرفی بسیاری از شرکت‌های دیگر ترغیب می‌شوند تا هرچه زودتر وارد این حوزه شده تا بازار پرسود تاکسی‌های خودران پرنده در آینده نصیب حریفانشان نشود.
بوئینگ خود برای عقب نماندن از ایرباس و سایر رقبا وارد این حوزه شده و با استارتاپ بزرگی مانند کیتی‌هاوک به توافق رسیده است، البته حضور لری پیج در پشت این استارتاپ نیز دلیل محکمی برای انتخاب کیتی هاوک خواهد بود. بیانیه مشترک این دو شرکت نشان می‌‎دهد تا هر دو به دنبال رشد سریع این تاکسی‌های پرنده خودران و ایجاد خدماتی متمایز برای مشتریان هستند.
مدیر کل شرکت Boeing NeXT به تازگی اعلام کرده که این همکاری موجب می‌شود تا بوئینگ بیش از پیش به هدف خود یعنی ایجاد تاکسی‌های پرنده ایمن نزدیک شود. از طرفی سباستین تورن نیز اشاره کرد که کیتی‌هاوک فناوری جدیدی را به زندگی شهری وارد کرده و حال آن‌ها خوشحال هستند که برای ایمنی آینده این صنعت با بوئینگ همکاری خواهند داشت.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار