gardeshban.ir

گزارش/
برنامه لغو روادید یک‌ طرفه ایران برای چین به هیئت‌ دولت ارائه و در نهایت مصوب شد .بر همین اساس معاون گردشگری کشور گفت: لغو روادید ورود به چین برای ایرانی‌ها به سازمان میراث فرهنگی ارتباطی ندارد.
کد خبر: ۱۴۶۱۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸-1398 April 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
برنامه لغو روادید یک‌ طرفه ایران برای چین به هیئت‌ دولت ارائه و در نهایت مصوب شد تا چینی‎ها بتوانند بدون ویزا به راحتی به ایران سفر کنند. معاون گردشگری کشور علت لغو یک طرفه ویزا را افزایش گردشگر خارجی می‌داند و تاکید می‌کند این امری مرسوم است و با حذف ویزا بر آمار گردشگران خارجی اضافه خواهد شد.

ولی تیموری معاون گردشگری کشور درباره افزایش تسهیلات برای گردشگران ایرانی که قصد سفر به چین را دارند می‌گوید: سازمان میراث فرهنگی به منظور جذب گردشگر خارجی خواهان لغو روادید برای چینی‌ها بود و لغو ویزای چین برای گردشگران ایرانی ارتباطی به ما ندارد. وزارت خارجه ایران و چین متولی این موضوع هستند.

وی ادامه می‌دهد: برای لغو روادید با دیگر کشورها هنوز پرونده‌ای را به وزارت خارجه نداده‌ایم.

سالانه بیش از ۱۲۰ میلیون شهروند چینی به عنوان گردشگر به خارج از کشور می‌روند و بیشتر از ۸۵ میلیون توریست سالانه به این کشور سفر می‌کنند. سالانه بین ۱۱۲ تا ۱۱۵ هزار ایرانی به چین سفر می‌کنند. تعداد گردشگران چینی که به ایران سفر می‌کنند ۵۲ هزار نفر در سال ۹۷ بوده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار